30 Reacties
één maand geleden
Hi, ik ben net 41 geworden en zwanger van de tweede. Dit zal een geplande keizersnede met 38 weken worden omdat mijn eerste zoontje vorig jaar kort na de bevalling is overleden met 41+3 weken. In mijn geval kwam het zeker omdat hij te lang is blijven zitten, al vraag ik me af of je dat echt aan een bepaalde leeftijd kan hangen. Ik ben van mening dat ze in Nederland vrouwen überhaupt veel te lang laten doorlopen.
één maand geleden
Ik ben 39 jaar en dit jaar een baby gekregen met 41+5 en dit ging goed! Ik ben nu opnieuw zwanger en ik ga mij niet door mijn leeftijd laten inleiden.
één maand geleden
Ik ben 40 en zal met 38 weken worden ingeleid maar dit is niet vanwege de leeftijd. Ik ben bij mijn dochter ook ingeleid met 38 weken. Ik heb er daarom eigenlijk nooit over nagedacht om tot 40 weken of langer te lopen.
één maand geleden
Reactie op Adeny
Wat was /is de reden van de inleidingen?
Zwangerschapsdiabetes
één maand geleden
Ik ben 41 en krijg bij 37 weken een geprek om een inleiding te bespreken van 39 weken. Wachten op een spontane bevalling na 39 weken brengt inderdaad risico's met zich mee.
één maand geleden
Ook is er een verhoogd risico op complicaties na ivf en bij de eerste zwangerschap na 40 jaar. Dit is bij mij ook het geval. Dus daarom durf ik niet langer dan 39 weken te wachten.
één maand geleden
Reactie op paulina2024
Ook is er een verhoogd risico op complicaties na ivf en bij de eerste zwang ...
Is dit vooraf met jou besproken? Nog de fertiliteitsarts, nog verloskundige heeft dit nooit met mij besproken tijdens mijn eerste zwangerschap.
één maand geleden
39 jaar nu, 40 als ik ga bevallen. Niemand van de verloskundigen heeft het gehad over inleiden. Schrijft het wel op voor het volgende bezoek als vraag. Het is mijn eerste dus alles is nieuw 😅
één maand geleden
Reactie op Kimberley2802
Is dit vooraf met jou besproken? Nog de fertiliteitsarts, nog verloskundige ...
Ja het is vooraf met mij besproken, maar ik heb zelf ook een medische achtergrond. Dus die risico's zitten helaas in mijn achterhoofd.
één maand geleden
Wel heftig wat je hebt meegemaakt. Ik ben blij dat ze nu wel eerder gaan ingrijpen.
één maand geleden
Ik ben 41. Mijn berloskundige kwam hier mee idd.
Ze had het over halen bij 40 weken. Niet perse al eerder. Maar baby was bij 20 weken ook groot. Als dit bij 30 weken nog zo is dan word dat miss wel besproken.
Ik heb wel zelf de keuze maar ga er wel voor kiezen 40 weken te halen .
één maand geleden
Ik ging er zo zorgeloos in met mijn eerste zwangerschap. Alles was altijd prima en ik voelde me prima. Nooit heeft een arts mij op deze risico’s gewezen. Waar ik wel achter ben gekomen na het overlijden van mijn zoontje is dat er een hoop veel beter kan en dat er jaarlijks sterfgevallen voorkomen kunnen worden.
één maand geleden
Er zijn in NL ook niet heel veel wetenschappelijke artikelen te vinden over het verhoogd risico op complicaties na ivf/icsi en bevallen na 40 weken maar wel veel van de VS. Dus wellicht is niet iedere verloskundige op de hoogte. Ik weet het niet. Ik kreeg dit advies ook niet van mijn verloskundige maar van een gynaecoloog die ik zag bij de pop poli(daar ben ik ook bekend). Zit nu nog wel bij de verloskundige maar wordt uiteindelijk wel overgenomen door de gynaecoloog.