30 Reacties
één maand geleden
Reactie op Adeny
Ik snap je heel goed! Het risico is het gewoon ook niet waard he?
Nee ik wil me echt niet zorgen maken die laatste paar weken. Een inleiding kan ook nadelen hebben natuurlijk maar goed. Ik hoop eigenlijk op een spontante bevalling tussen 38 en 39 weken. We zullen het zien.
één maand geleden
Ik ben 41 jaar, wordt 42 een week na de uitgerekende datum. Ik heb bij mijn vorige bevalling een keizersnede gehad na een inleiding. Inleiding was met 39 weken wegens macrosomie maar heeft eigenlijk nooit echt gewerkt, 2 dagen ingeleid maar nooit echt weeen gehad. Ik mag dus kiezen voor een geplande keizersnede op 39 weken, of afwachten tot 40 of zelfs 41 weken en dan inleiden of toch direct keizersnede. Ik weet het allemaal nog niet. Langer dan 40 weken ben ik toch bang voor merk ik omwille van de risico’s. Inleiden zie ik niet meer zitten gezien de vorige ervaring, ja tenzij het al zo goed als begonnen is en dan laatste duwtje. De gynaecoloog zegt van het later te bekijken en dan te beslissen. Volgens haar zijn de risico’s tot 41 weken zeer beperkt in mijn geval. Langer dan 41 weken laten ze mij zeker niet.
één maand geleden
Jaaa ik ben 40 + en als ik moet bevallen inmiddels alweer 41 jaar.. Helaas heb ik dat ool gehoord over inleiden helaas krijg ik eenkeizersnede dat is dan wel door iets anders. Volgens mij is 40 een grens of zo ik weet het ok niet precies maar er zijn blijkbaar meer risico,s als je die leeftijd hebt
één maand geleden
Hier ook 40 en ga t onderwerp volgende week bespreken in t ziekenhuis met de verloskundige.
Eén van mijn beste vriendinnen is huisarts en zij heeft mij idd verteld dat het beter is om uiterlijk met 40 weken te bevallen vanwege een verhoogde kans op een dood geboren kindje na deze periode.
Ik heb er een onderzoek van gevonden met een grafiek, maar het lukt met niet om deze te uploaden
één maand geleden
Ik ben ook zwanger ik ben nu 42 en word volgende week 43 dus beval ook als ik 43 kaar ben ik moet met 39 weken gaan bevallen hebben ze tegen mij gezegd ik loop nu onder controle bij de verloskundige omdat alles goed is en ga met 34 weken onder controle in het ziekenhuis ik kreeg ook de keuze om met 39 weken te kiezen op weeën op weken en natuurlijk bevallen of keizersnede en omdat ik die 14 jaar geleden voor het laatst heb gehad en best wel heftig was toen van een tweeling wil ik gaan proberen om het op natuurlijk wijze te gaan proberen lukt het niet kunnen ze nog altijd ingrijpen
één maand geleden
Reactie op Jeannette0511
39 jaar nu, 40 als ik ga bevallen. Niemand van de verloskundigen heeft het ...
Bij mij idem! Op een maand na dan nog 39, maar is idd ook niet ter sprake gekomen.