29 Reacties

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap heeft mijn zoon vanaf het begin een week achtergelopen met zijn groei. Uiteindelijk had ik gewoon een iets kleiner kindje. Maar hij is wel super gezond :) Zolang het kindje wel blijft groeien en de achterstand niet groter wordt, kan het dus gewoon goed blijven gaan :)

2 maanden geleden

Ik had hetzelfde! Vorige week de eerste echo gehad, maar het kindje was 6 dagen ‘kleiner’ dan verwacht. Week in spanning gezeten, maar vandaag weer een echo en het kindje was goed gegroeid! Ik blijf wel op een dag of 5 vroeger dan eigenlijk gedacht en gerekend.. Soms gaat het zo, ik lees er vaker over! Ik hoop voor je dat de tweede echo goed is!

2 maanden geleden

Reactie op Ann993

Ik had hetzelfde! Vorige week de eerste echo gehad, maar het kindje was 6 d ...
Ah wat super fijn voor je! 🫶 Ik zit nu ook in spanning 🤣 Maar je berichtje doet me goed :) Thanks

2 maanden geleden

Spannend en ik snap je onzekerheid! Niet een geheel zelfde geval, maar bij onze tweede echo met 8+1 weken was de eerste meeting veel kleiner dan verwacht (7+1). Wij hadden meteen paniek door een eerdere miskraam. Dit nadat de eerste echo juist goed was. De VK heeft vervolgens geprobeerd vanaf de andere kant de kleine in beeld te brengen en na een hoop gedoe kwam ze op een veel beter beeld uit en was de meting ineens 7+6, wat echt helemaal prima was. Kortom: De metingen op deze termijn zijn nog zó lastig. Mijn baarmoeder ligt gekanteld.. Overigens nu weer 3 echo’s verder door ziekenhuisopname (HG) en elke keer weer een mooi kloppend hartje en tevreden gynaecoloog!

2 maanden geleden

Mijn 2 kinderen zijn ook altijd terug gezet met hun eerste echo, tussen de 5-8 dagen. Ook nu ben ik 5 dagen terug gezet. Ik hoor het ook inderdaad vaker dat je wordt teruggezet in dagen dan vooruit gezet.

2 maanden geleden

Reactie op AmeliaRome

Ah wat super fijn voor je! 🫶 Ik zit nu ook in spanning 🤣 Maar je berichtj ...
Jaa die spanning is heel herkenbaar en echt niet fijn. De metingen zijn inderdaad nu echt nog super lastig. Hope for the best!

2 maanden geleden

Reactie op Ann993

Jaa die spanning is heel herkenbaar en echt niet fijn. De metingen zijn ind ...
Jaa vooral ook omdat ik zeker weet wanneer ik heb geovuleerd en de vk ook beetje terughoudend was over wat we zagen toen ik dat uitlegde. Ik vind het opzich wel fijn dat we een tweede echo mogen volgende week meteen, maar dat geeft bij mij juist aan dat er toch wel beetje onzekerheid is ook aan hun kant 😅 Maar goed we kunnen er natuurlijk nu niets aan doen, alleen wachten en hopen op het beste 😊

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik van 6.5 terug gezet naar 5.5, terwijl dit echt niet te verklaren was. Ik wist ook vrij precies wanneer mijn ovulatie was geweest. Kreeg ook een vervolg echo een week later en die was goed, maar het is kort daarna toch mis gegaan. De hartactie was de eerste echo zwak en dat in combinatie met een week terug gezet worden heeft hier geresulteerd in een miskraam. Ondanks een goede echo daarna met een sterke hartactie en 4-5 mm groei. Mijn gevoel zei vanaf het begin al dat het ‘niet goed zat’, en dat bleek ook zo te zijn. Hopelijk is dit niet het geval bij jou, duimen op een mooie echo volgende week

2 maanden geleden

Reactie op Adriane

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik van 6.5 terug gezet naar 5.5, terwijl d ...
Thanks voor je eerlijke reactie :) Het is indd wel een mogelijkheid, we zullen het volgende week zien :)

2 maanden geleden

Reactie op Sannevandenbemt

Sterkte 💕🫶 dat is indd wel een flink verschil, hoe reageerde je vk erop?

2 maanden geleden

Reactie op Ann993

Ik had hetzelfde! Vorige week de eerste echo gehad, maar het kindje was 6 d ...
Wist jij overigens ook wanneer je geovuleerd had?

2 maanden geleden

Bij de eerste echo, dacht ik dat ik 7+3 was, werd terug gezet naar 6+5. Ik heb er niet zoveel achter gezocht. Ik denk zij hebben er verstand van haha. Er was wel een heel mooi kloppend hartje te zien en alles zag er goed uit. Mag nu dinsdag weer terug, met 8+5. Ben benieuwd.

2 maanden geleden

Reactie op Misty91

Bij de eerste echo, dacht ik dat ik 7+3 was, werd terug gezet naar 6+5. Ik ...
Op basis van wat dacht je dat je 7+3 was? Had je getest en getempt?

2 maanden geleden

De VK heeft mij ooit uitgelegd dat ieder vruchtje bij elke vrouw precies even snel groeit tot de 12 weken. Vandaar dat ze ons allemaal zo goed kunnen schatten. Echter, er kunnen verschillen zitten door een kleine meetfout en/of een late innesteling. Bij mijn eerste zwangerschap was het vruchtje 5+5 terwijl ik 7+5 was. Ik wist dit zeker ivm spuiten van trigger voor de eisprong. Dat was echt foute boel en betekende een miskraam. Bij een week verschil zou het kunnen komen door een late innesteling en een paar dagen meetfout (zoals anderen hier ook al aangeven). De echo volgende week is om te kijken of je dan precies een week (of misschien zelfs iets meer, als meting nu niet goed was) verder bent. Hopelijk is dat zo 🤞🏻🍀

2 maanden geleden

De VK heeft mij ooit uitgelegd dat ieder vruchtje bij elke vrouw precies ev ...
Dankje <3 ik hoop het ook :) Ik testte al op 11 dpo positief, dus ik denk dat een late innesteling niet kan toch? want dan had ik al op 8 of in elk geval 9 dpo de innesteling moeten hebben dacht ik maar hopelijk dan indd dat het gewoon een meet fout was

2 maanden geleden

Reactie op AmeliaRome

Op basis van wat dacht je dat je 7+3 was? Had je getest en getempt?
Getest en op basis van de laatste menstruatie. Ook gezien de dag dat ik de ovulatie had. Maar die 5 dagen verschil die het was, dat moet niet uitmaken denk ik…

2 maanden geleden

Ik ben net geweest voor de eerste echo. Ik ben ook 7/8 dagen terug gezet. Gelukkig wel een mooi kloppend hartje gezien. Maar verloskundige gaf aan dat dit prima kan en het hoeft niet meteen mis te zijn. Waarschijnlijk een late innesteling gehad, want ik wist mijn eisprong wel. Maar toch maakt het je wel zorgen.

2 maanden geleden

Bij alle 3 gehad, door een late innesteling! Bevruchting wist ik ook zeker…. Bij de termijnecho van de oudste ben ik weer vooruit gezet, termijnecho vd 2e niet, hij is nu nog steeds te klein voor zijn leeftijd en dus in de buik ook altijd te klein geweest 😂

2 maanden geleden

Reactie op AmeliaRome

Wist jij overigens ook wanneer je geovuleerd had?
Haha, is wel een grappig verhaal (vind ik zelf); ik weet niet precies wanneer ik heb geovuleerd, maar wel wanneer we intiem zijn geweest; daarna namelijk niet meer tot de positieve zwangerschapstest, omdat mijn man daarna op vakantie was zonder mij 😁 Dus daar zit wel wat speling in qua dagen, maar nooit zoveel als nu berekend is. Tsja, afwachten en mezelf bezighouden hielp mij, maar de spanning was enorm. En nog steeds blijft het spannend vind ik, want het is nog zó pril, maar we hopen het beste!

2 maanden geleden

Reactie op Ann993

Haha, is wel een grappig verhaal (vind ik zelf); ik weet niet precies wanne ...
Fun fact: sperma kan vijf dagen (volgens sommige bronnen zelfs zes) overleven terwijl ze wachten op het eitje! Ik zag dat je 5-6 dagen was teruggezet. Dus het is mogelijk 🤭