20 Reacties

2 maanden geleden

Ik had na mijn eerste echo ook ineens weinig symptomen meer (op gevoelige borsten na) afgelopen donderdag was ik 9 weken en begon me zorgen te maken. Gisteren mocht ik komen voor een echo. Echo was goed, maar sinds donderdagavond voelde ik me niet lekker, Gisteren na een ochtend werken intens moe, misselijk en totaal geen energie, en ook vandaag intens moe en vlagen van misselijkheid. Ik kan je zorgen niet wegnemen, maar zou je alleen willen adviseren je verloskundige te bellen en je zorgen te delen😊

2 maanden geleden

Symptomen worden uiteindelijk ook echt minder! Je lichaam raakt gewend aan het hormoon. Ik had het vorige zwangerschap met 11 weken dat het minder werd, maar wat eerder kan ook zeker hoor. Sowieso merk ik zelf (nu 6+3) dat ik soms kan denken; ik voel dit of dat helemaal niet meer. En een paar dagen later is het in alle volledigheid terug. Maar ook als het wegblijft; waarschijnlijk is je lichaam gewend aan het hormoon waardoor het niet meer zo heftig reageert. Het zegt in ieder geval niets over of het goed of niet goed zit. Kwaaltjes zijn gelukkig (en soms ook helaas) echt geen graadmeter.

2 maanden geleden

Overigens kan je inderdaad altijd vragen of een extra echo kan, als het niet kan, weet je het ook:)

2 maanden geleden

Snap je zorgen helemaal, ookal weet je dat het niks hoeft te berekenen, dat verandert niks aan je gevoel. Ik weet van mijn vorige zwangerschap nog dat m'n symptomen met 9 weken ook ineens bijna verdwenen waren. Bleek toen dat week 9 een bekende week is waarin men vaak een klachten dip heeft. Maar vanaf week 10 kwamen de klachten weer 3x zo hard terug 😅. Anyway, ik zou lekker je vk bellen en een vervroegde echo aanvragen. 2 weken duren heel erg lang als je je zorgen maakt.🤍

2 maanden geleden

Reactie op Ina33

Snap je zorgen helemaal, ookal weet je dat het niks hoeft te berekenen, dat ...
O my god, is dit echt een bekend ding? De 9 weken dip? Ik ben nu 9+5 en zat me net in te denken dat ik misschien wel over de ergste piek heen was, omdat het deze week heel erg meevalt qua klachten. Zijn er mama’s die al mama zijn die dit bevestigen? De 9 weken dip? 🆘

2 maanden geleden

Bij onze verloskundige praktijk hebben ze een hartjes spreekuur, misschien kun je daar naar toe. Bij ons kun je dan naar het hartje van de baby luisteren, het is wel niet voor medische klachten of vragen. Alleen voor geruststelling

2 maanden geleden

Reactie op Whiittiej

Bij onze verloskundige praktijk hebben ze een hartjes spreekuur, misschien ...
Dat kan volgens mij pas vanaf week 12 met de doptone.. of bedoel je iets anders?

2 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

O my god, is dit echt een bekend ding? De 9 weken dip? Ik ben nu 9+5 en zat ...
Volgens mijn verloskundige wel haha. Ze zei dat ze het heel vaak horen rond de 9 weken, en dat het dan weer terugkomt daarna en dan stopt met 12-13 weken. Ging bij mij vorige x precies volgens dat scenario. 🤭

2 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Dat kan volgens mij pas vanaf week 12 met de doptone.. of bedoel je iets an ...
Die van mij heeft ook een hartjesspreekuur maar is een korte echo waarin ze het hartje checken en de baby opmeten. Met doptone doen ze idd meestal later pas.

2 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Dat kan volgens mij pas vanaf week 12 met de doptone.. of bedoel je iets an ...
Dan maken ze een echo voor 12 weken, echt een super fijne verloskundige praktijk

2 maanden geleden

Oooh begrijp je echt helemaal en hier zelfde verhaal. Ben nu dan 8+4 en heb elke dag minder symptomen voor mijn gevoel. Na de vorige echo wel even gerustgesteld maar nu toch weer paniek. Hier ligt alles sowieso alles onder een vergrootglas na 3 miskramen. Heb dinsdag intake bij de verloskundige en pas termijn echo de 25e. Ga toch dinsdag vragen of ze nog een keer willen kijken. Helaas ook geen tips verder voor je, hoop dat alles goed blijft gaan!

2 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

O my god, is dit echt een bekend ding? De 9 weken dip? Ik ben nu 9+5 en zat ...
Ik ben morgen 10 weken, ben vorige week vrijdag nog opgenomen vanwege uitdroging (HG zwangerschap) en er stond een tweede opname gepland voor gister.. Maar wonder boven wonder is het braken afgenomen sinds 9+4 weken zwangerschap. Mijn VK gaf aan dat dit kon komen vanwege het feit dat je HcG stabiel wordt rond deze periode en na week 10 week langzaam aan afloopt. Ik hoop dat het dus geen 9 weken dip is hier 😂 Anders moet ik alsnog voor opname straks.

2 maanden geleden

Ik zou gewoon je verloskundige bellen! Je hoeft je vast geen zorgen te maken, maar een extra controle echo kan echt geen kwaad om je een beetje bij dat gevoel te helpen! 😘

2 maanden geleden

Ik herken je wel! Ik ben nu 8+2 en op vakantie. Ik was super bang om misselijk te zijn, van alles ingeslagen (crackers/soepjes/noodles). In NL had ik vlagen van misselijkheid 2 dagen niet en dan 1 dag extreem. Sinds ik op vakantie ben, geen enkele keer misselijk geworden! Wel heel erg moe en sinds gisteren grieperig. Mn borsten doen niet echt pijn, maar zijn wel stuk voller dan normaal. Bij twijfel zou ik de verloskundige bellen! ( ik test trouwens nog 1x in de week, voor geruststelling 😭) al zegt de positieve test niet veel als t mis gaat!

2 maanden geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik enkel een klein beetje misselijk in week 6 en 7, verder niets eigenlijk, mijn dochter is nu 2 jaar en 2 maanden

2 maanden geleden

Reactie op MariekeZ

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik enkel een klein beetje misselijk in ...
Maar een keer extra de verloskundige bellen om je gerust te stellen is altijd goed hè

2 maanden geleden

Als je je echt veel zorgen maakt, bellen en vragen of je een extra echo mag! En anders wellicht ergens een pretecho!

2 maanden geleden

Ben eigenlijk benieuwd of je de verloskundige nog gebeld hebt voor advies of gerust stelling ? Liefs Nice

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Ben eigenlijk benieuwd of je de verloskundige nog gebeld hebt voor advies o ...
Neee, ik realiseerde me dat ik van mn vorige zwangerschap nog de Luvion doppler had liggen en dat ik toen met precies 10 weken al goed het hartje kon horen. Heb vanmorgen met 9w5d een poging gedaan en ik kon heel goed mijn eigen hartslag horen (langzaam) en ineens heel ver weg een super snelle hartslag, wat ik meteen herkende van mijn vorige zwangerschap 🥹 ik hield er rekening mee dat ik niks ging horen en dan wilde ik bellen, maar ik heb dus een hartje gehoord en dat stelt me voor nu helemaal gerust. Ik denk dat ik gewoon heel graag wilde horen / wetem dat het er nog zit zegmaar 🤭 ik raad dit verder niet per se aan want ik weet dat verloskundigen zeggen dat het ook enorm kan afschrikken als je niks hoort maar voor mij was dit even genoeg om erop te vertrouwen dat het goed zit :)