28 Reacties

één maand geleden

Reactie op MenMF

Waarom word je ingeleid als ik vragen mag
Is nog niet helemaal zeker, is afhankelijk van de situatie op dat moment. Maar vanwege het risico op epileptische aanvallen en de manier waarop ik vorige keer ben bevallen, is de kans groot dat als het kindje verder groot en gezond genoeg is, de bevalling eerder wordt opgewekt. Wanneer de risico’s van de laatste loodjes bij mij groter zijn dan die voor het kindje om eerder gehaald te worden. Dus lastig afwegen tegen die tijd..

één maand geleden

Ik hoop op een bevalling als ons kindje op het kdv is, maar anders staan mijn schoonouders stand-by, als die niet kunnen mijn moeder, maar die woont wel op een uurtje rijden dus desnoods nemen we de kleine in eerste instantie mee naar het ziekenhuis zodat mijn moeder hem daar kan oppikken, of we vragen of hij even bij onze overburen mag blijven tot mijn moeder/schoonouders er zijn om hem op te vangen. Hij kent al deze mensen goed, dus dat vinden we fijn. Toen mijn zus ging bevallen is ook eerst de buurvrouw even op komen letten, tot mijn moeder er was om het over te nemen, dat ging prima 🙂 Als ik weer ingeleid word is het makkelijker te plannen, maar er is altijd wel een oplossing te vinden! Ik heb zelfs welleens iemand gehoord die geen netwerk dichtbij had, zij had de leidster van de opvang gevraagd of die haar kindje op kon vangen tijdens de bevalling.

één maand geleden

Reactie op februari2022mama

Ik wil geen ondersteuning van m’n man. Heb ik bij de eerste ook niet gehad. ...
Uhm je doet het toch samen als een team. Ik heb veel gehad aan mijn man en dat zou ik de volgende keer weer willen

één maand geleden

Ik denk dat ik hier een schema ga maken van mensen die in eerste instantie kunnen inspringen in het dorp, voor de eerste 1-2 uurtjes als het echt ineens heel hard gaat (dat ging het de vorige keer totaal niet haha, maarja!). En ik denk dat dan mijn ouders komen aflossen, of iig 1 van de 2 als de één toch wat anders heeft en niet weg kan (bijvoorbeeld oppassen bij mijn broer). Zo staan we zelf ook stand-by voor vrienden van ons, omdat hun beide ouders op 2 uur afstand wonen.

één maand geleden

Bij ons staan mn schoonouders stand-by, het 'scheelt' dit keer wel dat het hoogstwaarschijnlijk een geplande keizersnede wordt. Dus in dat opzicht wel makkelijker plannen dan een reguliere bevalling die spontaan begint op een willekeurig moment

één maand geleden

Dit is hier ook een onderwerp van gesprek heb 3 kids en hebben geen opa en oma welke kunnen oppassen. Ik denk dat wij vrienden vragen om onze jongste 2 zoontjes op te vangen als het zover is, onze dochter is 13 en kan wel logeren bij een vriendinnetje gelukkig.

één maand geleden

Reactie op Zjanies

Ik denk dat ik hier een schema ga maken van mensen die in eerste instantie ...
Dat verschilt per persoon. Ik keerde in mijn bubbel en wilde niemand om mij heen. Dat werkt voor mij prettiger. Ieder vrouw gaat een bevalling anders in. Ik had het mezelf ook heel anders voorgesteld en voorafgaand aan de bevalling veel met mijn man geoefend. Puntje bij paaltje, wilde ik hem niet in de buurt en ook geen zuster. Heerlijk in m’n bubbel!

één maand geleden

Onze kinderen zijn 1 dag en 1 nacht bij mn moeder geweest 2x en bij deze derde weer.. daarna bleef me man thuis bij ze of ze gingen mee naar t zh. En kwam mijn moeder in het zh.