12 Reacties
6 maanden geleden
Hi dame. Mijn kind is 2 maanden en ik geef haar water om te spoelen en beetje drinken. Me moeder deed het vroeger ook . Laat je nie gek maken. Als je melk maakt dan meng je dat ook met water.
6 maanden geleden
Als ik dit zo lees denk ik een aantal dingen. Het eerste, je geeft aan ze drinkt voldoende dus ergens zou ik me sowieso niet al te veel zorgen maken (zeker als ze voldoende plasluiers heeft). Ik vraag me wel af of je de kleine voedingen niet in stand houdt als je ze steeds na een uur weer opnieuw voeding aanbied. Of heeft ze dan al echt honger?
Water mogen ze idd nog niet omdat het water dan 'in de plaats komt' van de melk qua vulling en er dan dus geen voedingsstoffen in zitten. Waarom zou je haar water willen geven als je aangeeft dat ze wel voldoende drinkt?
6 maanden geleden
Reactie op Joycani
Als ik dit zo lees denk ik een aantal dingen. Het eerste, je geeft aan ze d ...
(Water mogen ze idd nog niet omdat het water dan 'in de plaats komt' van de melk qua vulling en er dan dus geen voedingsstoffen in zitten. Waarom zou je haar water willen geven als je aangeeft dat ze wel voldoende drinkt?) haha klopt geen voedingstoffen maar je mond ermee spoelen en paar slokjes doet echt geeen kwaad. Me moeder gaf ons vroeger toen we klein waren ook water.
6 maanden geleden
Reactie op GepassioneerdePrism562643
(Water mogen ze idd nog niet omdat het water dan 'in de plaats komt' van de ...
En precies hoe jij her zegt sat vrteld de cb. Maar ik geef me baby van 2 maanden beetje water om te spoelen en paar slokjes om te drinken.
6 maanden geleden
Reactie op Joycani
Ja vroeger deden ze wel meer dingen die ik nu niet meer zou doen. Dat vind ...
Dat klopt. Ik dacht ik reageer even. Fijne avond.
6 maanden geleden
Reactie op GepassioneerdePrism562643
Hi dame. Mijn kind is 2 maanden en ik geef haar water om te spoelen en beet ...
Kunstvoeding is geen water hé. Ik lees dit zo vaak... soep ga je ook geen water noemen toch? Of kokosmelk. Koemelk is geen water, je kan het water er wel uithalen, dan krijg je poeder. Als je het water er later weer aan toevoegt, dan krijg je weer melk.
Puur water is veel moeilijker om te verwerken voor de nieren. Wij als volwassenen kunnen bij teveel water een watervergitiging krijgen, een baby krijgt die vele malen sneller en kan het al bij een kleine hoeveelheid krijgen. En inderdaad ook het maagje vullen waardoor er minder plek is voor de voedzame melk.
6 maanden geleden
Als ze voldoende drinkt zou ik je niet druk maken. Als ze veel zweet door de warmte kun je nóg wat vaker een flesje aanbieden misschien. Maar in principe kan een baby dit zelf goed reguleren hoor. Toen wij op vakantie waren kwam onze dochter ietsje vaker voor een flesje door de warmte denk ik :)