Hallo allen! Mijn partner is inmiddels bijna 24 zwanger en zijn na wat mindere ervaringen vanwege 2 vroege miskramen wat minder 'ontspannen' zwanger. We hebben nu wat meer controles bij de VK en plannen af en toe een pretecho in, zonder bijzonderheden tot nu toe. Echter; het viel mij bij de laatste pretecho op dat sommige metingen wat achter liepen op de daadwerkelijke termijn. Op 22+4 was het hoofdje bijvoorbeeld gemeten op 22+0 en de buikomvang op 21+5 oid. Echoscopiste zei dat het allemaal prima eruit ziet. Toch ben ik onzeker en wil ik dit niet uiten naar mijn partner, die probeert te genieten van de zwangerschap en dat wil ik niet verpesten. Ik wil ook niet de bemoeizuchtige man te zijn die bij elke dingetje zich zorgen gaat maken en de VK lastig gaat vallen zonder goede reden.
Mijn vraag aan jullie: klopt het dat de metingen niet zo veelzeggend zijn tenzij het echt +/- 2 weken afwijkt van de daadwerkelijke termijn deze fase? Mvg, een betrokken maar soms ook wat bezorgde aanstaande papa 😅