17 Reacties
15 dagen geleden
Ervaring met een begin maart kindje hier en hij droeg lange mouwen romper, lange mouwen pakje van de dag of pyjama, altijd sokjes en in het begin nog zn mustje tijdens het slapen.
15 dagen geleden
Mijn dochter was ook geboren in februari. Wat ik voor haar deed was sowieso thuis de verwarming aan, rompertje met lange mouwen, slaappakje met voetjes en een dekentje.
15 dagen geleden
Romper lange mouw met boxpakje met mutsje. Dan nunki laken met wiegdeken en 2 kruiken.
15 dagen geleden
Februari kindje van 2023 droeg bij ons body lange mouwen, fleece pyjama met lange mouwen en voetjes aan en dan een slaapzak van Bemini met handjes aan.. Ik was ook bang om dekentjes te gebruiken maar onze temperatuur boven viel wel heel goed mee waardoor we enkel met die slaapzak voldoende hadden 🤗
14 dagen geleden
Reactie op Grietj
Ik ga geen deken gebruiken. Wel een slaapzak. Veel veiliger
Dit is volgens mij niet per se zo. Op het begin zijn ze vaak te klein voor een slaapzak waardoor ze naar beneden kunnen zakken. Dus daar wel goed op letten dat er niet teveel ruimte over is bij de nek. Verder kan een slaapzak natuurlijk ook prima en is die keuze helemaal aan jou :)
14 dagen geleden
Reactie op Grietj
Dit is niet persé waar. Hier in NL wordt een laken en dekentje zelfs geadviseerd in de eerste periode door de kraamzorg. Kort en strak opmaken + kruikjes ertussen.
Uiteindelijk natuurlijk doen waar je je zelf het meest prettig bij voelt!
14 dagen geleden
Reactie op Grietj
De kraamzorg heeft bij ons juíst dekens aanbevolen de eerste paar weken.
Een baby kan nog niet rollen of wat dan ook, je dekt laag op waardoor ze ook niet onder de deken kunnen komen.
Dus 100% veilig mits gebruikt zoals aangeraden!
14 dagen geleden
Juist de eerste weken een deken, laken met lange mouwen overslagromper met pyama pakje die en kruiken in de cosleper totdat hij zichzelf warm kan houden en bij hele koude nachten een mutsje. De eerste weken kunnen ze nog niet rollen en is dat veiliger dan een slaapzak omdat het hoofdje dan nog vaak zo klein is dat het in de slaapzak kan zakken, zodra hij kan rollen wordt het een slaapzak. Bij onze dochter hebben we drie weken lang kruiken zowel in de box als cosleper gebruikt als ze sliep en daarna bleef ze warm genoeg. Voor de cosleper gebruikte we een warmere wiegdeken omdat het in de nacht kouder was. Probeer de adviezen voor de tog waarde icm de temperatuur in de gaten te houden .
https://www.oudersvannu.nl/baby/tog-waarde-thermal-overall-grade-hier-moet-je-op-letten~6a29da8?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F