11 Reacties
11 dagen geleden
Heel herkenbaar! Mijn vroedvrouw zegt dat het er bijhoort en niet meteen beter wordt. De groei van je baarmoeder en baby zorgen ervoor dat je longen platgedrukt worden en je dus minder ruimte hebt voor zuurtstof. Ook ben ik enorm snel buiten adem en moet van kleine inspanningen bijkomen.
Ik ben gekend met paniekaanvallen en dat is het niet, kan het wel worden als je erdoor in paniek raakt. Dan kan je gaan hyperventileren en uiteindelijk een paniekaanval krijgen. Probeer rustig te blijven en rustig door te ademen, het is helaas normaal 😪
11 dagen geleden
Ik heb hier ook al een tijdje last van. Ik ben nu 26 weken. Ik moet er wel bij zeggen dat de nipt test trisomie 13 aangaf, en de vruchtwaterpunctie geen duidelijkheid heeft gegeven. Dus ik denk dat het bij mij zeker paniek is.
Echter moet het hartje van een zwangere vrouw sowieso meer bloed door haar lichaam pompen dus kortademigheid hoort er volgens de verloskundige toch een beetje bij. Probeer rustig te blijven en focus je op de buikademhaling werd mij verteld. Veel sterkte ermee ❤️
11 dagen geleden
Ja ik herken dit ook. Ben nu 25 weken. Benauwd, warm, hoge hartslag en erg hoog stress level (volgens m’n sporthorloge). Het voelt alsof m’n lijf te ‘vol’ zit en het allemaal niet past, of dat m’n zuurstof steeds iets meer afgeknepen wordt 😅. Ik heb het vooral na maaltijden. Kan dan wel een paar uur aanhouden.
Heb vandaag even bloeddruk extra laten checken bij verloskundige (die was normaal), en ga morgen even paar keer suiker prikken met zo’n apparaatje dat ze mee gaf. Symptomen horen niet persé bij zwangerschapsdiabetes, maar het voelt wel alsof m’n lijf de suikerpiek na een maaltijd niet goed verwerkt krijgt en ik dan zo’n ‘aanval’ krijg. Ik herken het verder ook niet als paniek of te veel inspanning.
Verder helpt eigenlijk weinig, zoals rusten, op ademhaling letten, of juist even wandelen. Het is vaak een kwestie van ‘uitzitten’. Maar baal er wel van want voel me er regelmatig echt belabberd door 😬
11 dagen geleden
Herkenbaar, sinds vorig week heeft mijn buik een flinke groeispurt gemaakt en heb daardoor er nu ook veel meer last van. Buik ademhaling gaat niet zo goed meer, waardoor ik veel meer oppervlakkig ademhaal en daardoor ook eerder benauwd en buiten adem ben helemaal als ik op mij rug lig . Volgens de verloskundige is er weinig aan te doen.
11 dagen geleden
Reactie op DappereSequoia153854
Ik heb hier ook al een tijdje last van. Ik ben nu 26 weken. Ik moet er wel ...
Wat spannend! Mijn vorige kindje had trisomie 13, en dat was duidelijk te zien op echo's heb je die gehad! Hopelijk geeft het ne wat geruststelling als daar niks op te zien was!
11 dagen geleden
Herkenbaar wel. Ik ben 25+3 en heb regelmatig een soort van hartkloppingen en dan ook meer benauwdheid terwijl er niets aan de hand is. Meestal zit ik dan rustig op de bank. Voor mijn zwangerschap gaf mn fitbit aan dat mijn hartslag rond de 65 zat, nu vaak in rust tussen de 74-80.