40 Reacties

één maand geleden

Omg. Ik eet zo veel aarbei

één maand geleden

Oh jeetje.. ik eet ook veel aardbeien 😟

één maand geleden

Meen je niet, eet ze dagelijks en heb nog een hele doos in de koelkast. In de prullenbak dus en vanaf nu naar de anders (groente/fruit winkels.

één maand geleden

Reactie op PatriesFH

Meen je niet, eet ze dagelijks en heb nog een hele doos in de koelkast. In ...
Wat zonde! Je kan ze toch even wassen? 😅

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Wat zonde! Je kan ze toch even wassen? 😅
Gifstoffen was je er helaas niet even af.. 🙈

één maand geleden

M'n dochter van 1 en ik eten ze echt dagelijks van de AH 😥

één maand geleden

Ik denk….. als er echt zoveel gifsresten zouden zijn,dan mag het toch ook niet verkocht worden? Koop ze van de markt geen idee hoeveelheid maar eet ze wel gewoon.

één maand geleden

Ik heb er ook al zoveel op van de AH 🫠🥲

één maand geleden

Reactie op Ina33

Gifstoffen was je er helaas niet even af.. 🙈
Met baking soda wel toch? Maar als het echt zo erg was, waren ze al uit de schappen gehaald 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Dan koop je toch biologische aardbeien?

één maand geleden

Nou in de eerste zinnen staat al dat het iets minder is al 2 en 3 jaar geleden, dus er zit verbetering in! Ik heb me wat aardbeiden weggegeten hoor, ook met mijn zwangerschap 2 jaar geleden. Ik persoonlijk denk dat het wel mee zal vallen en/of dat het voor al het niet biologisch fruit geldt die je niet hoeft te schillen. Ik maak me er zelf niet heel erg druk om

één maand geleden

Reactie op LV00

Nou in de eerste zinnen staat al dat het iets minder is al 2 en 3 jaar gele ...
Ps, en dat komt doordat het nog steeds onder de wettelijk vastgestelde norm valt. Die norm is er niet voor niets.

één maand geleden

Reactie op PatriesFH

Meen je niet, eet ze dagelijks en heb nog een hele doos in de koelkast. In ...
Zolang die van groente en fruit winkels niet biologisch zijn heb je waarschijnlijk gewoon dezelfde hoeveelheden gifstoffen hoor. Dus als je er echt voor angst voor hebt zul je gewoon, waar je ze ook haalt, biologisch moeten kopen

één maand geleden

Volgens mij geldt dat voor bijna al het fruit, maar aardbeien staan er idd wel om bekend dat ze met heel veel gifstoffen geteeld worden. Als ik ergens anders aardbeien krijg (of mijn zoontje, die is er gek op). Was ik ze altijd grondig af, en hoop dat dat genoeg is. Zelf halen wij onze aardbeien altijd bij een biologische teler, dan weet je zeker dat je goed zit! (En dan nog was ik ze trouwens, maar dat doe ik met alle fruit).

één maand geleden

Ik eet ze nog gewoon hoor.. alle groente en fruit uit de supermarkt worden bestreden met vreemde dingen waarvan je het liever niet weet. Gewoon even wassen en heerlijk eten.. Anders moet ik nog 6 maanden alleen water drinken want bijna niks mag en kan haba

één maand geleden

Ik heb bij mijn zoontje dagelijks aardbeien gegeten uit de supermarkt, hij is hartstikke gezond😊

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Volgens mij geldt dat voor bijna al het fruit, maar aardbeien staan er idd ...
Ja is ook zo, ik schrok er best wel van. Haal al zo veel mogelijk bio maar aardbeien hebben ze niet bij de ah. Ik ga in ieder geval volgende week even bij de groenteboer kijken of ze bio hebben. Better safe than sorry!

één maand geleden

Reactie op LV00

Nou in de eerste zinnen staat al dat het iets minder is al 2 en 3 jaar gele ...
Dit! Het artikel zaait angst terwijl het zegt dat er verbetering is met vorige jaren. 😂 Helaas bevat alle groenten en fruit bestrijdingsmiddelen. Ik zou daarvoor nu geen fruit gaan weggooien, eens grondig wassen (staan veel tips online) zal ook al een groot deel wegnemen en de voedingstoffen zijn nog steeds aanwezig en hartstikke gezond!

één maand geleden

Ik was hier ook behoorlijk van geschrokken, weet dat in Nederland de regulering van (de stapeling van) gifstoffen echt onvoldoende is, deels als gevolg van lobby vanuit grote bedrijven. Schandalig dat dat ten koste moet van onze gezondheid en die van onze kinderen. Ik probeer sinds ik dit weet alleen nog maar biologische aardbeien te eten. Ik weet dat dit niet voor alle groente en fruit lukt maar je kunt kijken naar de ‘dirty dozen’ die zijn het meest vervuild en dus het slimst om biologisch te kopen.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Dit! Het artikel zaait angst terwijl het zegt dat er verbetering is met vor ...
Ja precies! En het voldoet dus gewoon aan de wettelijk vastgestelde norm. Of de norm te hoog is, is natuurlijk een ander verhaal, maar aangezien ze ieder jaar strenger worden in eisen/wetgeving geloof ik het allemaal wel