40 Reacties

één maand geleden

Het voldoet aan de wettelijke norm (met een bakje van de AH uitgezonderd, die was zelfs voor de wettelijke normnte hoog.) Maar deze wettelijke norm is te hoog voor baby's en zwangeren. De wettelijke norm voor babyvoeding is veel lager. Vandaar dat ze nu Hier eten wij zo veel mogelijk bio, al een paar jaar. En aardbeien kopen we sowieso niet. Want hiervan is al jaren bekend dat het gifbommetjes zijn. Helemaal als je het kroontje van de aardbei ook nog opeet. Want dit is het gedeelte van de vrucht die het vaakst bespoten is. Ook al namelijk toen het nog een bloemetje was. Edit: gedeelte inhoud verwijderd ( onjuiste informatie ) Jaleesa|Moderator

één maand geleden

Reactie op QueXan

Het voldoet aan de wettelijke norm (met een bakje van de AH uitgezonderd, d ...
Wat een naar bericht zeg. Die paar aardbeien per dag in de zomermaanden zorgen echt niet gegarandeerd voor alzheimer of kanker. Niet gaan angstzaaien hier. Tuurlijk kan je overstappen op biologisch en als je een tuin hebt ze zelf kweken, maar om doodsbang te gaan worden van het bakje in je koelkast of de aardbeien die je al verteerd hebt gaat wat ver.

één maand geleden

Hi allemaal , Ik snap best dat dit soort berichten angst of vraagtekens opwerkt , echter vind ik angstzaaien met bepaalde uitspraken echt niet nodig . Ons forum is er om correcte informatie te vinden ( medisch of wetenschappelijk onderbouwd ) . Ik zal dan ook bepaalde uitspraken verwijderen en wil jullie vragen hier enkel met juiste informatie / bronnen te komen . Liefs, Jaleesa|Moderator

één maand geleden

Is met elk fruit zo, zelfs mandarijnen en daar komt het gewoon door de schil heen. Als je dit wilt vermijden dan biologisch of goed wassen met baking soda, schijnt dat je dan 99% pesticiden verwijderd.

één maand geleden

Mijn man heeft aardbeien meegenomen van de markt. Zou haast chocola gaan eten als ik dit bericht lees. Maar neem dan toch aan dag aardbeien altijd beter zijn.

één maand geleden

Reactie op Littleseahorse

Mijn man heeft aardbeien meegenomen van de markt. Zou haast chocola gaan et ...
Twijfel 😂 dat gif is echt niet mis. Zeker bij aardbeien wordt veel gespoten, omdat het gevoelig fruit is voor insecten. Er is inmiddels ook aangetoond dat al dit gif op groenten en fruit een oorzaak voor vervroegde Parkinson is.

één maand geleden

Reactie op Jaleesa - Moderator

Hi allemaal , Ik snap best dat dit soort berichten angst of vraagtekens op ...
Ik vind het jammer dat een deel van mijn bericht verwijderd is en dat mijn zin nu zo raar afgekapt is. Het ging mij er vooral om dat mensen zeggen: mijn kind eet aardbeien en is gezond. Dat gif zich in je lichaam opbouwt in de loop der jaren is feitelijke, wetenschappelijke info. Als je kind 2 jaar is, dan wordt hij/zij nog niet ziek nee. Je kunt niet alles voorkomen. Maar ik probeer mijn kinderen zo gezond mogelijk op te voeden, dus waar het kan kies ik altijd voor het betere alternatief. Want hoeveel gif er nodig is, voordat je ziek wordt, dat is nog niet helemaal duidelijk.

één maand geleden

Reactie op QueXan

Ik vind het jammer dat een deel van mijn bericht verwijderd is en dat mijn ...
Hi ! Als wij een bericht aanpassen , is het natuurlijk niet de bedoeling om het opnieuw te plaatsen . Ik zal het gedeelte weer verwijderen . Enkel met betrouwbare bron staan wij dit soort informatie toe . Zo willen we voorkomen dat er onjuiste informatie verspreid wordt . Ik wil je echt met klem vragen om te stoppen met dit soort informatie te verspreiden . Liefs, Jaleesa|Moderator

één maand geleden

Hier meer info met bron: https://www.kekmama.nl/artikel/gezondheid/pesticiden-gevaarlijk-groenten-fruit-verwijdert

één maand geleden

Reactie op QueXan

Hier meer info met bron: https://www.kekmama.nl/artikel/gezondheid/pesticid ...
Jouw benoemde ziekten worden hier niet vermeld . Dit gedeelte ga ik dan ook weghalen .

één maand geleden

Reactie op Jaleesa - Moderator

Jouw benoemde ziekten worden hier niet vermeld . Dit gedeelte ga ik dan ook ...
Ok, dus nu plaats ik een bron met juiste info, die iedereen in dit topic kan helpen. Die duidelijkheid geeft én oplossingen. En dan haal je dat ook weg???? Moeten mensen dan onwetend blijven??? Haal dan het hele topic weg! Dan hoeft niemand meer na te denken over wel.of geen aardbeien eten....

één maand geleden

Personen die worden blootgesteld aan chemische bestrijdingsmiddelen lopen risico op chronische ziekten, zoals kanker, hartziekten, ademhalingsstoornissen en neurologische aandoeningen. https://www.eea.europa.eu/nl/highlights/eu-moet-inspanningen-opvoeren-om#:~:text=Personen%20die%20worden%20blootgesteld%20aan,hartziekten%2C%20ademhalingsstoornissen%20en%20neurologische%20aandoeningen. In deze bron worden de ziektes wel genoemd. Alzheimer en parkinson vallen onder neurologische ziektes.

één maand geleden

"Er zijn aanwijzingen dat mensen die in het verleden lang met chemische stoffen hebben gewerkt, zoals telers met gewasbeschermingsmiddelen, een grotere kans hebben om ziekten te krijgen die het zenuwstelsel aantasten (neurodegeneratieve ziekten), zoals Parkinson en Alzheimer." https://www.rivm.nl/publicaties/gewasbeschermingsmiddelen-en-neurodegeneratieve-ziekten-mogelijkheden-om#:~:text=Er%20zijn%20aanwijzingen%20dat%20mensen,)%2C%20zoals%20Parkinson%20en%20Alzheimer.

één maand geleden

Ik ben het nu wel met QueXan eens dat er wel degelijk is bewezen dat als je te veel wordt blootgesteld aan landbouwgif (bijvoorbeeld glyfosaat) dat je wel degelijk risico’s loopt op 1 van die ziekte. Het is afgelopen jaar ook meerdere malen in het nieuws geweest, meerdere verhalen van jonge mensen die als kind op een boerderij leefde op hun 19e ineens lymfeklierkanker kregen…. (Wouter waayer bijvoorbeeld) het is wel degelijks slecht voor je. Maar nogmaals is het niet de vraag of je wel of geen aardbeien kunt eten. Iedereen kan en mag dat! Maar wil je minder risico lopen dan koop je biologisch of koop je bakingsoda om daar je fruit mee te wassen…

één maand geleden

Reactie op QueXan

Ok, dus nu plaats ik een bron met juiste info, die iedereen in dit topic ka ...
Inprincipe gaan we niet in discussie met onze leden . Onze beslissingen zijn weloverwogen en staan vast . Overigens heb Ik heb je bron niet weggehaald , alleen de door jouw benoemde ziekten . Die kwamen niet overeen met de bron die je gaf . Ik zie nu dat je een bron van het RIVM hebt geplaatst ( voor ons een betrouwbare bron )Dank daarvoor . Je punt is nu gemaakt en iedereen kan er mee doen wat hij/zij wil . Je mening blijven doordrukken is dan ook niet nodig

één maand geleden

Reactie op anno123123

Ik ben het nu wel met QueXan eens dat er wel degelijk is bewezen dat als je ...
Ik doe dat zelf inderdaad met bakingsoda :) . Het is prima als er dingen benoemd worden ( dit moet wel overeenkomen met een betrouwbare bron) Alert zijn is prima maar angstzaaien is niet nodig . Dit werd wel gedaan in een aantal berichten . Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk :)

één maand geleden

Reactie op Jaleesa - Moderator

Ik doe dat zelf inderdaad met bakingsoda :) . Het is prima als er dingen be ...
Snap het helemaal! En onnodig angstzaaien is inderdaad niet de bedoeling ☺️

één maand geleden

ik eet gewoon lekker af en toe mn aardbeitje hoor, alles met mate scheelt al veel denk ik dan

één maand geleden

Reactie op QueXan

"Er zijn aanwijzingen dat mensen die in het verleden lang met chemische sto ...
Of het nou over bestrijdingsmiddelen of straling van echo’s gaat, ik denk dat veel vrouwen hier niet op zitten te wachten en lekker van hun zwangerschap willen genieten. Veel dingen zijn namelijk ook grote onzin wat je zegt en gewoon onjuist! Je zaait angst over een paar aardbeitjes terwijl het hele leven vol risico’s zit. Als ik nu geen aardbeien meer zou eten dan zit er wel iets in de lucht of in het water wat niet goed voor me is. Als ik mij overal druk om moet gaan maken kan ik net zo goed stoppen met leven. Dus hou het een beetje gezellig en leuk en draag constructief wat bij in positieve zin ;)

één maand geleden

Reactie op Kimberley2802

Of het nou over bestrijdingsmiddelen of straling van echo’s gaat, ik denk d ...
Het gaat niet om bangmakerij, maar om een stukje bewustzijn. Er zijn ook vast mama's die denken: wat fijn, niet aan gedacht! Dan kan ik er rekening mee houden. Ik ben een bewuste moeder. En inderdaad kun je niet met alles rekening houden. Maar bij de dingen waar ik wél rekening mee kan houden en die niet zo veel moeite kosten en waar ik zelf invloed op kan uit oefenen zal ik altijd de voor mij beste keuze maken. Dus geen bespoten aardbeien, minimale echo's, glazen flesjes, minimaal 2 jaar borstvoeding, wasbare luiers, dat soort dingen.