25 Reacties

één maand geleden

Wat bijzonder zeg, ik heb juist de eerste 12,5 week alles gegeten wat los en vast zat en begin nu juist een afkeur te krijgen naar voedsel. Ik denk dat ik je niet kan vertellen wanneer dit over gaat en dat dit echt bij elke vrouw verschillend is. Ik hoop voor je dat je snel wat meer kan eten❤️

één maand geleden

Ik heb ook een vreselijke afkeer van sommige geuren en eten, zoals zalm, echt walgelijk. De geur van de vaatwasser, barbecues…te goor. Die geuren zijn nog steeds wel heftig, ik heb het idee dat dat nog wel even blijft. Oei maar elke dag broodjes kaas, ik hoop wel dat je snel iets van variatie weer kan 😄 Bij mij kwam pas weer een beetje in week 12 dat ik ‘zin’ kreeg in salades, en dan bijvoorbeeld wel met fruit en kaas erin. Watermeloen feta of zo. Gebakken groenten staan me nog steeds best wel tegen. Terwijl ik dat normaal heerlijk vind. Het blijft zo vreemd hoe dit werkt hè?

één maand geleden

Ik ben ook bijna 13 weken en heb dit ook nog steeds.. ik was echt een alles eter nu is elke maaltijd een strijd. Heb nu ook nog een buik virus te pakken.. dus een beschuit met kaas lukt nog net.. hoop ook zo snel dat ik mijn appetite terug krijg.

één maand geleden

Jep hier ook. Nu 12+2. Kan wel steeds meer hebben. Vorige zwangerschap werd het rond de 12-14 weken beter. Maar helemaal weg ging het pas na de bevalling.

één maand geleden

Reactie op Fem_k.e

Wat bijzonder zeg, ik heb juist de eerste 12,5 week alles gegeten wat los e ...
Hopelijk valt het bij jou ook mee! Vind het heel pittig. Zelfs al loop ik ergens kan ik gewoon niet tegen die geuren zo erg 😅

één maand geleden

Reactie op bobbie3000

Ik heb ook een vreselijke afkeer van sommige geuren en eten, zoals zalm, ec ...
Jaaa heel gek! Ga dan zo erg over alles zitten, ben van de week ook opgenomen omdat ik weer zoveel moest overgeven… hoop echt dat het minder wordt en ik weer wat meer kan eten. En die broodjes kaas ja 🙃 ben er ook wel klaar mee hoor, heb zin in wat anders haha

één maand geleden

Reactie op Ina33

Jep hier ook. Nu 12+2. Kan wel steeds meer hebben. Vorige zwangerschap werd ...
Pff hoop zo dat het een stuk minder wordt, ben niet te genieten 😂

één maand geleden

Same here.. en drinken ook ik weet gewoon niet meer wat ik kan drinken van alles moet ik bijna kokhalzen.. nog iemand die dit herkend?

één maand geleden

Reactie op shar3099

Ik ben ook bijna 13 weken en heb dit ook nog steeds.. ik was echt een alles ...
Hopelijk wordt het snel beter, beterschap 🤍

één maand geleden

Reactie op dbxxx

Same here.. en drinken ook ik weet gewoon niet meer wat ik kan drinken van ...
Gelukkig ben ik niet de enige dus 😭 ik moet een beetje zout in m’n water anders trek ik het niet. Het wordt steeds gekker haha

één maand geleden

Haha ik denk dat ik daar langzamerhand ook heen moet 😂 ik vind het zo gek dat je zo veranderd door de zwangerschap, vroeger kon ik liters drinken of van alles eten en nu is het elke keer weer een struggle 🥲

één maand geleden

Ik kan geen melkproducten meer hebben. Wat een kotsneiging krijg ik daar ineens van. Sowieso eet ik veel minder op een dag. Alles smaakt anders. Mandarijnen zijn ineens heilig. Koffie wat ik normaal dagelijks drink, ho maar.

één maand geleden

Ik heb er zelf gelukkig niet zoo veel last van maar bij mijn vorige zwangerschap werd het minder vanaf 16 weken. Ook hoor ik dat accupunctuur hier echt super goed bij kan helpen. Bij misselijkheid en bij voedsel afkeer en bij slecht kunnen eten, misschien de moeite waard?

één maand geleden

Reactie op Littleseahorse

Ik kan geen melkproducten meer hebben. Wat een kotsneiging krijg ik daar in ...
Pff mandarijntje gaan er ook wel in bij mij 😅

één maand geleden

Reactie op Sion

Ik heb er zelf gelukkig niet zoo veel last van maar bij mijn vorige zwanger ...
Echt, ik ga het gelijk proberen… ben wanhopig opzoek naar een oplossing. Bij de eerste duurde het bij mij tot 17 weken dacht ik 🙃
Hier hetzelfde…eten staat mij heel tegen vooral warm eten. Liefst eet ik een broodje of beschuitje. Kwa drinken gaat het iets beter en drink gaat ijskoud water en af en toe cola zero met een ijsblokje. En smorgens een ijskoude chocomelk😃 Maar vorige zwangerschappen had ik er niet zo last van als nu enige voordeel je komt ook niet snel aan😅

één maand geleden

Hier ook. Ik ben niet misselijk meer, maar heb bij heel veel eten iets van 🤢 nope, nee 😅 vooral bij zoete dingen als koffiekoeken, donuts, pudding enzo. Als ik het in de winkel zie word ik er al naar van. Heel gek om dit te merken vind ik. Vraag me af of dit na de bevalling weer veranderd. Ik heb ook dat eten niet meer echt smaakt, ik denk vandaar ook de zin naar zoute dingen? Helft van de tijd heb ik het gevoel water te eten 😅

één maand geleden

Hier gaat alles eigenlijk wel goed, dus ik mag niet klagen! Maar zuivelproducten (melk, vla, yoghurt, kaas etc) gaat er echt niet in (verder heb ik minder zin in zoet, maar dat is misschien wel goed 😅). Naast de multivitamine voor zwangeren, neem ik ook een supplement van calcium, magnesium en zink combinatie, maar die moet je eigenlijk 3x per dag bij een maaltijd nemen en dat vind ik erg vervelend om toe te passen. Heeft iemand nog tips heeft om calcium uit voeding te halen of een ander supplement, die maar 1x per dag hoeft? 🙏

één maand geleden

Reactie op YH89

Hier gaat alles eigenlijk wel goed, dus ik mag niet klagen! Maar zuivelprod ...
In veel groenten zit ook calcium (spinazie, broccoli o.a.)

één maand geleden

Reactie op YH89

Hier gaat alles eigenlijk wel goed, dus ik mag niet klagen! Maar zuivelprod ...
Nee, ik moet calcium bijslikken voor de ascal medicatie. Maar dat zijn wel 3-4 van die pillen als ik die dag geen zuivel neem.