32 Reacties

23 dagen geleden

Hii, eind dit jaar ga ik verhuizen en 2 maanden later moet ik bevallen. Dus dat was het eerste waar ik tegen op zat te kijken, met de vraag : hoe ga ik dit doen terwijl ik straks loop met een dikke buik. Veel druk die erbij komt kijken. En tegelijkertijd doe ik een thuisstudie die ik naast mijn werk combineer. Ik werk op dit moment 20u in de week en als ik energie genoeg heb zit ik eventjes aan school. Maar het blijft af en toe zwaar🥲, ik zit in me 2e trimester en ben elke dag nog steeds snel moe

23 dagen geleden

Ik zit in het 5e jaar van mijn opleiding. (Duurt officieel 4 jaar. Maar bijna iedereen doet er langer over) Ik zou kunnen afstuderen in Februari, maar dat wordt spannend met wanneer de toetsen zijn en hoe ik me voel/wanneer die kleine komt. Ik ga bij school vervroegde kansen aanvragen in de hoop dat ik (ruim) voor februari kan afstuderen. Maar na een periode van kinderwens en niet weten of ik zwanger kón worden ben ik zoo dankbaar dat het gelukt is dat ik verdere vertraging van de opleiding ook nog prima vind. Het wordt in ieder geval een diploma-uitreiking met een kleintje. Of dat nu in 2025 gebeurd of later. (Als alles goed mag blijven gaan natuurlijk)

23 dagen geleden

Ik deed een vierjarige opleiding in combinatie met werk in Lyon in Frankrijk, en tijdens de laatste 6 maanden van die opleiding was ik zwanger van mijn dochter. Ik ging toen ook ieder weekend over en weer naar Antwerpen. Mijn examen moest ik in Zürich afleggen toen mijn dochter 1 maand oud was. En alles is gelukt. Het examen had ik mij wel voorgenomen om het enkel te doen als ik mij goed voelde en met mijn dochter ook alles ok was. We zijn toen met z’n drieën naar Zürich gegaan voor examen omdat ik borstvoeding gaf (en nog steeds geef). Ideaal was het misschien niet maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb.

23 dagen geleden

Zeker! Bij mijn eerste zwangerschap was ik per 1 december gestart en had ik op 5 december een positieve test. Ik was in augustus uitgerekend en in April kregen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Niet alleen gingen we toen verhuizen, we hebben ons nieuwe huis compleet gerenoveerd (echt alles eruit en opnieuw erin). Bij mijn nieuwe baan heeft de situatie ervoor gezorgd dat ik geen promotie heb gemaakt en deze eigenlijk ook vrijwel niet meer mogelijk is, tenzij ik naar het buitenland verhuis of mijn leidinggevende weg ga. 😂 Maar het is een fijne omgeving om in te werken en ik leer nog heel veel, dus ben gebleven en heb geen zaak ervan gemaakt (was discriminatie om zwangerschap). De verbouwing en verhuizing zijn pittig geweest, maar uiteindelijk is dat met veel hulp gewoon goed gekomen & zorgde het ook voor een heleboel afleiding waardoor de zwangerschap heel snel ging. Ergens mis ik het nu zelfs een beetje met deze zwangerschap om afgeleid te worden van het zwanger zijn 🤣

23 dagen geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap zijn we verhuist. Het was nieuwbouw dus echt de aankoop etcetera was al achter de rug maar alles binnen moest nog wel gebeuren, want tja kaal huis! Bij het verhuizen was ik 4 maanden zwanger geloof ik en 4 weken voor ik bevallen ben zijn er dakkapellen geplaatst en heeft mijn man met een vriend binnen nog alles moeten aftimmeren. Nu met mijn tweede zwangerschap heb ik een nieuwe baan. Ik start als ik 19 weken zwanger ben en ze weten het eigenlijk ook nog niet. Het moment om het te vertellen is er namelijk nog niet geweest.

23 dagen geleden

Reactie op MariekeZ

Ik deed een vierjarige opleiding in combinatie met werk in Lyon in Frankrij ...
Leuk! Ik heb ook in Lyon gewoond en daar ook zwanger geraakt van mijn dochter haha! Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik verhuisd van Frankrijk naar Mexico, van México naar Nederland en uiteindelijk naar België 🙈 verschillende emigraties dus, was niet ideaal. In België toen een appartement gehuurd, we waren een maand voor mijn uitgerekende datum eindelijk net een beetje gesetteld. Tijdens deze zwangerschap wil ik graag nog verhuizen, van een 2-kamer appartement naar een eengezinswoning. Ik hoop zo dat het lukt! Gaat ook pittig worden waarschijnlijk, want nu moet ik het helemaal alleen doen. Maar hey, ik blijf wel in dezelfde stad, dus deze keer gelukkig geen migratiestress.

23 dagen geleden

Ik ben aangenomen bij een nieuwe baan, toen de werkgever nog niet wist dat ik zwanger was. Toen ik begon met werken was ik 14 weken zwanger en heb het gelijk verteld. Ik zie zelf geen hinder, behalve dat ze me waarschijnlijk na een jaar geen vast contract geven, omdat ik tussendoor weg ben geweest. Dus ik ga er dan vanuit dat ik nog een keer een jaarcontract krijg

23 dagen geleden

Ik was midden in mijn zoektocht naar een nieuwe baan.. niet ideaal haha. Tijdje even op pauze door vermoeidheid etc. En nu wel weer solliciteren maaar ja 32 uur, alles nieuw. Weet niet of dat nu überhaupt reëel is

22 dagen geleden

Wow dames wat een mooie inspirerende verhalen. Wat een sterke vrouwen! Ik heb een nieuwe baan per 1 okt. Ik ben nu 16 weken. Vanmiddag een huis bezichtigen. En hopelijk voor december afstuderen. 🤣 Ik heb mijn scriptie wel al af. Moet nog 1 pittig examen waar ik nu voor studeer. En dan de verdediging. Ik vind het allemaal wel veel op mij afkomen, maar idd hopelijk wat hulp met verhuizen. Wat fijn dat jullie je verhalen delen. Geef mij kracht!

22 dagen geleden

Reactie op Margriet96

Ik was midden in mijn zoektocht naar een nieuwe baan.. niet ideaal haha. Ti ...
Oh en 10 september verhuizen! 🤪

22 dagen geleden

Verhuizen/verbouwen... november moet het klaar zijn haha dan beginnen met de babykamer enzo dus tijd genoeg maar wel echt helemaal klaar met de zooi van bet verbouwen met een dreumes!

22 dagen geleden

Ik volg een voltijd HBO opleiding voor biologie medisch laboratorium technieken. Ik ben nu 15 weken zwanger en heb goed contact met de school. Dit gaat vast goedkomen

22 dagen geleden

Reactie op Ninia

Ik volg een voltijd HBO opleiding voor biologie medisch laboratorium techni ...
Ohja ik zit ook midden in een verbouwing. Dat vergeet ik wel eens. We hebben alleen nog een badkamer en een toilet nodig. No worries, nesteldrang gaat dit totaal oplossen

22 dagen geleden

Ik zat midden in me afstuderen, net een (klus huis gekocht) en gelukkig kon ik gewoon op me stageplek blijven alleen dan in een hogere functie werken. Ik heb tot aan dat me vliezen braken (37.1 weken) mee geholpen elke dag, en ja ik stond letterlijk met een schuurapparaat in me hand toen me vliezen braken. Ik vond het allemaal harstikke goed te doen en had zelf eigenlijk weinig klachten buiten dat ik de eerste 18 weken kots en kots misselijk was. Alleen school heb ik heel even op pauze gezet door de misselijkheid maar uit eindelijk voor de 25 weken me diploma in de pocket!

22 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap waren wij nog aan het verbouwen in ons huis, waarbij we alles en elke kamer gedaan hadden en ongeveer 1 week voor de bevalling waren wij klaar. Kei hard gewerkt en vooral mijn man, omdat wij het meeste zelf gedaan hebben. Maar helemaal goed gekomen 😄

22 dagen geleden

Ik heb vanaf 1 september geen baan meer, waar ik 36 uur werkte. Daarnaast zit ik in mijn afstudeerjaar. Beval in februari en ik doe het groot en deels alleen het moederschap. Geen idee hoe ik het allemaal ga rondbreien maar komt vast goed!

22 dagen geleden

Ik zit middenin een verhuizing en vind het echt vreselijk. Ik trek die eindeloze taakjes en klussen maar slecht en heb juist behoefte aan stabiliteit en rust.. Ik heb dan ook weinig energie en ben snel overprikkeld. Daarbij is verandering ook echt niet m’n ding.

22 dagen geleden

Reactie op 89dnielle

Ik heb vanaf 1 september geen baan meer, waar ik 36 uur werkte. Daarnaast z ...
Spannend allemaal! Maar komt inderdaad vast allemaal goed, jij kunt dit 😊 ik ga het ook alleen doen, als je het ooit even niet meer ziet zitten of gewoon wil kletsen mag je altijd een berichtje sturen 😊

21 dagen geleden

Wij ging verhuizen toen ik 6 maanden zwanger was van de vierde. Echt heel intens. We deden alles zelf en het was in de coorna tijd waardoor we om de haverklap een kind moesten ophalen ivm snotneus of andere pietluttigheid als we net een klusdag hadden gepland. Ik vond het na haar geboorte ook het meest heftig van alle 4, ik denk zelf door alle stress tijdens de zwangerschap, was gewoon niet/nauwelijks tot rust gekomen van tevoren en nog steeds moest er veel gedaan worden in huis. Ben blij dat we bij deze zwangerschap in iets rustiger vaarwater zitten.

21 dagen geleden

Wij gaan in december verhuizen en ik ben in februari uitgerekend. Gelukkig hebben we heel veel vrienden die komen helpen en ik maak me dan ook geen zorgen of het goed gaat komen 😊 Vanaf 3 jan ga ik met verlof, maar mijn contract op werk loopt tot 1 jan. Wellicht dat die niet verlengd wordt en ik in mijn verlof moet gaan solliciteren. Daar maak ik me eigenlijk meer zorgen om dan de verhuizing 🙈