36 Reacties

11 dagen geleden

Hoi hoi! Ons zoontje hebben wij ook de naam Aiden gegeven. Een enkeling noemt hem Ai-den, maar gelukkig noemen de meesten hem Aiden, zoals je het schrijft. Veel succes met jullie keuze🤗

11 dagen geleden

Nog iets wat je mee kunt nemen in je besluit, naast de uitspraak verwarring: je kind moet de rest van zijn leven zijn naam spellen als je Aeden doet 😊. Elke keer aan de telefoon, wanneer hij zich voorstelt, op school, altijd: ik heet Aeden met een E. En dan denken de amder: 'huh, dat is toch altijd een E?', want diegene denkt mss dat het over de tweede E gaat. Snappie em 😂. Ik heb een heel fijne voornaam, maar mijn achternaam is ronduit vreselijk en verdient welgeteld drie toelichtingen over de schrijfwijze.. En dan zie ik nóg verkeerde schrijfwijzes, bijv. de tandarts onlangs nog. Ik zou dus voor Aiden gaan! Bespaar hem het 'leed' 😅.

11 dagen geleden

Had een reactie getypt, even vlaams en nederlands accent vergeten 😅 Met Ai-den bedoel je echt lezen zoals het er staat en niet de engelse uitspraak? Want ee-den is voor een vlaming toch weer iets helemaal anders haha. Ik zou Aiden schrijven zoals het officieel geschreven is, mensen pikken de uitspraak snel genoeg op en drnk dat er weinig zijn die deze naam niet kennen afgezien van de oudere generatie misschien?

11 dagen geleden

Aiden lees ik als eeden en Aeden als ieden en doet me denken aan het kindje van vonneke bonneke 🙈 Ik zou voor Aiden kiezen

11 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Had een reactie getypt, even vlaams en nederlands accent vergeten 😅 Met A ...
Ja ik kwam dus tegen dat er mensen zijn die zeggen ik zou dat echt uitspreken zoals het er staat dus Ai-den en toen dacht ik nog nooit van gehoord maar wel even goed om over na denken .. 🥴

11 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Nog iets wat je mee kunt nemen in je besluit, naast de uitspraak verwarring ...
Ja dat is zeker zo! Nog niet over na gedacht , maar dat lijkt me heel irritant voor hem Ik denk dat we inderdaad toch gewoon voor Aiden moeten gaan 🤗

11 dagen geleden

Een kindje bij mijn oude gastouder heette Ayden. Toevallig heet mijn oudste ook Aiden😅.

11 dagen geleden

Ja Aiden, absoluut! Vind de variant Ayden ook leuk maar Aeden vind ik wat geknutseld overkomen

11 dagen geleden

Mijn vriend komt nu net met de schrijfwijze “Eden” . Vind ik ook erg mooi alleen is dat dan niet meer voor een meisje ?

11 dagen geleden

Reactie op Irissdw

Mijn vriend komt nu net met de schrijfwijze “Eden” . Vind ik ook erg mooi a ...
Eden is volgens mij een Unisex naam. Je spreekt de naam uit zoals jullie dat willen. Lekker kort en stoer.

11 dagen geleden

Reactie op Caitlinxo

Eden is volgens mij een Unisex naam. Je spreekt de naam uit zoals jullie da ...
En ik vind Eden juist echt een jongensnaam 😅

11 dagen geleden

Ik zou het zelf uitspreken zoals je het leest: Aiden. Dat komt omdat er een BN-er is die Airen heet en dat spreek je ook zo uit.

11 dagen geleden

Reactie op Irissdw

Mijn vriend komt nu net met de schrijfwijze “Eden” . Vind ik ook erg mooi a ...
Ik vind Eden meer een jongensnaam.

11 dagen geleden

Ik zou het uitspreken als Eeden. Engelse uitspraak dus. Zoals Ayden. Ik vind zelf Eden klassieker en mooier maar dan wel voor een meisje.

11 dagen geleden

Eden

11 dagen geleden

Eden ❤️

11 dagen geleden

Reactie op Irissdw

Mijn vriend komt nu net met de schrijfwijze “Eden” . Vind ik ook erg mooi a ...
Ik vind het voor beide leuk! Officieel ook unisex denk ik.

11 dagen geleden

Aiden of Ayden

11 dagen geleden

Aiden

11 dagen geleden

Ons zoontje heet Eden 🥰🥰 maar ook bij deze schrijf wijze wordt er wel eens IE-den gezegt