36 Reacties

13 dagen geleden

Leuke naam! Mn eerste ingeving zou zijn dat ik Ai-den zou zeggen en Ee-den bij Aeden. Ik zou denken ik wel eerderl "Eeden zeggen bij "Ayden". Ik denk dat je zoontje bij Aiden soms mensen moet verbeteren als ze het verkeerd zeggen en bij Aeden hij vaker "met Ae" moet zeggen bij het noteren van zn naam. Eden is wat dat betreft de veiligste keuze. Ik ken het ook als unisex naam maar vind het persoonlijk meer voor een jongen.

12 dagen geleden

Aiden spreek ik uit als Aiden. Als je voor Eden wilt gaat zou ik Aeden doen.

12 dagen geleden

Ik zou Aiden uitspreken als ee-den. Ayden kan ook nog, dat zou ik ook uitspreken als ee-den. Mijn neefje heet aiden en het zoontje van een vrienden ayden en dat wordt allebei zo uitgesproken als jullie willen. Misschien moet hij af en toe iemand verbeteren, maar als ze het eenmaal weten is de uitspraak wel logisch denk ik 😊. Aeden vind ik wat gemaakt overkomen, en veel mensen weten niet hoe je de Ae uitspreekt dus ik denk dat je dan vaker aan het spellen/verbeteren bent dan met Aiden/Ayden.

12 dagen geleden

Die van ons krijgt als tweede naam Aiden, uitgesproken als Eeden. Hij wordt vernoemd naar zn opa Ayden, wat je als Aj-dun uitspreek.

12 dagen geleden

Ik zou gewoon doen wat je het mooist vindt. Er is altijd wel iemand die in de war raakt bij zo'n naam. Ik heb zelf een eenvoudige naam en achternaam en moet ook af en toe iemand corrigeren. De namen die ik op mijn lijstje heb staan, hebben ook allemaal een moeilijke spelling.

10 dagen geleden

Bedankt allemaal voor het meedenken 🤗 We zijn er in elk geval over uit dat het geen Aeden gaat worden dus het zal Aiden of Eden worden. Mijn vriend zijn voorkeur gaat uit naar Eden en ik weet het nog niet. Ik vind het beide erg mooi maar ergens toch ook wel bang dat mensen Eden een meisjesnaam vinden, heel fijn dus om hier een beetje de meningen van andere te lezen 😊

9 dagen geleden

Reactie op Irissdw

Bedankt allemaal voor het meedenken 🤗 We zijn er in elk geval over uit d ...
Ik vind het absoluut geen meisjesnaam hoor☺️

9 dagen geleden

Aiden

9 dagen geleden

Mijn vriend vonden Aiden ook mooi, alleen ik niet zo nu hebben we er Caiden van gemaakt. Maar gaan het zo schrijven: Qayden

9 dagen geleden

Reactie op Ylona van Cuijk

Mijn vriend vonden Aiden ook mooi, alleen ik niet zo nu hebben we er Caiden ...
Dan verandert de uitspraak wel van "Kee-den" naar "Kwee-den". Plus dat je kind altijd zijn naam zal moeten spellen en mogelijk anderen moet corrigeren/vertellen wat de beoogde uitspraak is. Misschien iets om over na te denken.

9 dagen geleden

Reactie op Irissdw

Bedankt allemaal voor het meedenken 🤗 We zijn er in elk geval over uit d ...
Ik zou gaan voor Aiden. De uitspraak blijft dan ook in het Engels "Eeden" in plaats van "Ieden".

9 dagen geleden

Aiden

9 dagen geleden

Als ai-den neeeeeee joh alleen de hele hele oude generatie zal dit misschien doen omdat ze de Engelse naam niet kennen. Dit is z’n typische naam waarvan iedereen weet hoe je het zou moeten uitspreken. Als hij zich voorstelt als “ik ben Aiden” dan weet de ander vaak 100% hoe je dit schrijft juist als je hier een andere spelling toepast als Eden dan is dit in het NL nog te volgen. In elk ander land zal er dit gebeuren: 1. Ze schrijven automatisch: Aiden Maar is het andersom en lezen ze: Eden. Dan is dat in elk andere land de klank IE-den als in the garden of Eden. Lijkt mij weer z’n gevalletje van doe maar gewoon de standaard wat iedereen kent dan zit je kind nooit moeilijk te doen met een alternatieve schrijfwijze.