2 Reacties

2 dagen geleden

Wat naar zeg! Zelf geen ervaring met allergieën, maar na mijn miskraam 2 jaar geleden ben ik plots veel vaker ziek! Normaal was ik nooit ziek, had niet eens een eigen huisarts voor ik de 1e keer zwanger werd. Gek hoe je lichaan zelf na een korte zwangerschap zo kan veranderen. Ben je al even langs je huisarts geweest hiervoor?

2 dagen geleden

Ja, dit kan na de zwangerschap ontstaan. Je hormoonhuishouding verandert tijdens een zwangerschap en komt niet altijd weer helemaal terug bij het oude. Zo kun je gevoeliger worden voor bepaalde zaken of juist minder gevoelig. Tenminste, das wat mijn huisarts zei. Ik was namelijk altijd su-per allergisch voor huisdieren/huisstofmijt/pollen, tijdens de zwangerschap van mijn dochter veranderde dit en had ik ineens mijn medicatie niet meer nodig terwijl ik dat eerder elke dag moest gebruiken. Na deze zwangerschap is dit zo gebleven, tot aan de zwangerschap van mijn zoontje, toen kwam het dubbel en dwars terug en erger dan voorheen😅. Daarna zakte het weer en nu ben ik weer zwanger en is het ook weer erger. Tips heb ik niet, zou willen dat ik ze had. Wel helpt de medicatie die ik had/heb erg goed om het toch een beetje onder controle te houden. Dit kun je via je huisarts krijgen 🙂