11 Reacties

2 maanden geleden

Haha hier moet ik hardop om lachen omdat het erg herkenbaar is! Gisteren avond had ik enorme trek in een curry gerecht, maar nu word ik er misselijk van als ik er aan denk. En zo gaat dat elke keer. Wél heb ik uitgevonden dat mijn maag goed reageert op aardappels, appels en kwark. Ook een boterham (max. 2 st.) met hagelslag gaat prima. Dus daar bestaat hoofdzakelijk mijn dieet uit. Misschien uitzoeken welke paar dingetjes wel werken? Idealiter zou je gevarieerd moeten eten, maar ik weet voor mezelf dat dit de 1e paar maanden gewoon niet lukt ivm misselijkheid en beroerd zijn. Dus alles wat wél lukt is prima, strakjes wordt het vast beter. Ik probeer er een beetje aan toe te geven.

2 maanden geleden

Ik heb ook enorm veel problemen met mijn avond eten. Ik kan het woord macaroni niet horen laat staan dat ik het in de kast zie staan zonder over te geven. En zo heb ik dit met heel veel dingen. Ik leef op het moment op snijbonen, aardappelpuree, en de chinees haha

2 maanden geleden

Super herkenbaar, met name het avondeten! Als ik 's avonds heb gegeten en ik denk de volgende dag aan dat eten, ga ik finaal over m'n nek 😂. Spreekwoordelijk dan. Wij eten elke dag een andere 'vorm' van eten, misschien kun je zoiets ook doen? Bijv.: Ma: pasta met groente en vleesje (nasi, spaghetti napolitana met gehakt) Di: het basale prakkie (aardappels/groente/visje) Wo: ovenschotel (macaroni, quiche..) Do: Knorr wereldgerecht (meestal iets met veel groente en kip, bijv. Toscana of Romana). Die pakketten zijn misschien niet per se gezond maar zoooo lekker. Vr: soepje/broodje/iets makkelijks, Za: iets Thuisbezorgd :) Zo: meestal toch nog een prakkie, of pasta, in elk geval iets gezonds om Thuisbezorgd te compenseren haha. Ik ben verder gelukkig niet écht misselijk tijdens de zwangerschap hoor. Alleen het avondeten is wel een dingetje. Heb ook vaak dat ik voor 4/5 dagen eten heb gekocht, en vervolgens denk 'gadverdamme daar heb ik echt geen zin in '😂.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! De ene dag denken; oh champignons zijn best lekker, en de volgende dag over mijn nek gaan bij het zien van champignons in de koelkast. Bij mij werken ovenschotels met kaas redelijk, omdat het even in de oven moet (tijd om te acclimatiseren na alle kookgeurtjes) en… door de kaas 😄

2 maanden geleden

Ja hier ook hetzelfde. Gisteren uitgebreid gehaktballen gemaakt en gegeten. Vandaag word ik een beetje misselijk als ik eraan denk. Maar ik ga het toch proberen te eten.

2 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde

één maand geleden

Jullie ondertussen al een modus in gevonden? Heb hier nog steeds veel last van maar wordt ook wat slapjes inmiddels dus eten is toch wel belangrijk

één maand geleden

Reactie op RPT92

Jullie ondertussen al een modus in gevonden? Heb hier nog steeds veel last ...
Ik heb nog steeds hetzelfde. 9 weken going strong en kan ECHT geen 2x hetzelfde eten.

één maand geleden

Kan je niet even een abonnement nemen op Hellofresh? Vaak heb je als nieuwe klant giga korting, en hoef je iig een paar weken niet na te denken over wat je gaat eten

één maand geleden

Ik heb dit ook! En het is verschrikkelijk want hoe vaak kun je iets verzinnen om te koken of bestellen als je iets maar eenmalig kunt eten? Ik heb een koelkast vol boodschappen maar ik kan er niks van maken want alles heb ik al een keer op en het maakt me misselijk! Zelfs boterhammen 😭 als ik nu boodschappen doe weet ik vooraf echt niet waar ik mee thuis kom want ik koop alleen de spullen waar ik niet ter plekke van moet kokhalzen.. dit is zo irritant.. want thuis hebben ze zich helaas aan mij aan te passen gezien ik de enige ben die kook.. ik zou wel wat voor ze willen maken maar het maakt me zooo misselijk datzelfde eten..