17 Reacties

4 maanden geleden

Hé, zelfde gevoel hier. Was januari onverwachts zwanger voor de eerste keer. Na 8 weken heeft mijn lichaam het afgesloten. Nu weer zwanger! Maar merk toch iets minder blijdschap. Ik ben heel blij natuurlijk. Misschien is het beter te omschrijven dat ik iets meer bedaard ben. Ik geniet verder gewoon. Bij negatieve gedachten terug naar dankbaarheid en positiviteit. Dat is wat ik doe. En diep ademen. Goed voor m’n lichaam zorgen.

4 maanden geleden

Hier exact hetzelfde gevoel hoor! Bij mijn vorige zwangerschap alleen op NOD getest met een digitale test en vervolgens geen testdrang meer gehad. Met 9 weken geen kloppend hartje meer. Maar met deze zwangerschap hou ik die testdrang en ben ik onzeker of ik inmiddels niet al een knaltest had moeten hebben (4+2). Met mijn eerste zwangerschap ook HG en al ziek vanaf week 5, nu af en toe wat misselijk. En de afspraken die ik maak voor de echo’s kijk ik aan de ene kant naar uit, maar word ik aan de andere kant zó zenuwachtig van 🥹 Ik probeer maar te bedenken dat het vaker wél goed mag gaan na een positieve test op NOD. En dat je er helemaal niets aan kan doen/veranderen als dat niet zo is.

4 maanden geleden

Ja het is niet meer zo onbezorgd als een eerste zwangerschap en dat zal het nooit meer worden. @ DC22 ik reageerde toevallig net op jouw eigen topic hierover. Ik was de afgelopen dagen ook steeds moe en had soms ook een moment van lichte misselijkheid. Nu vandaag niet gehad en meteen maak ik me weer zorgen 🙄 Hebben jullie de eerste echo al gepland? Ik heb hem 14 juni..

4 maanden geleden

Reactie op Es2124

Ja het is niet meer zo onbezorgd als een eerste zwangerschap en dat zal het ...
Wij ook 14juni! Spannend hè. Hopelijk mag alles dit keer goed blijven gaan. 🩵🩷

4 maanden geleden

Precies hetzelde hier.. ik heb eerder dit jaar twee miskramen gehad. Toen ik de positieve test had kon ik niet eens lachen van de zenuwen. Ik kan het nog niet geloven. Daarnaast heb wat bruine afscheiding en krampen dus dat maakt me ook erg onzeker. Ik heb de vk ook nog niet gebeld omdat ik bang ben dat het weer misgaat.. hoop voor ons allemaal dat ze goed blijven zitten en wij mooie gezonde kindjes krijgen!

4 maanden geleden

Ik snap je precies, helaas ook meedere miskramen gehad voor en na de geboorte van mijn dochter. Ik ben nu weer pril zwanger, maar ik blijf bang voor weer een miskraam ondank dat last houdt van de zwangerschap kwalen. Waarschijnlijk als we de 12 weken voorbij zijn heb ik er mee vertrouwen in. We zijn erg blij maar ook zo bang tegelijkertijd dat het mis gaat. We kunnen alleen afwachten of het goed blijft gaan

4 maanden geleden

Hier precies het zelfde

4 maanden geleden

Een zwangerschap gaat nooit meer hetzelfde zijn na een miskraam.. wij hebben er inmiddels 6 gehad (na een gezond kindje) nu weer zwanger dus komende maand wordt super spannend. Zelf helaas geen tips om het dragelijker te maken.. wel heb ik vanaf 14 juni iedere week een echo. Schijnveiligheid noem ik het maar voor mij de enige manier om er enigszins controle over te hebben. Ik duim voor jullie allemaal!!!

4 maanden geleden

Hier het afgelopen jaar drie miskramen gehad waarvan één missed abortion met 9 weken. Nu al zweetaanval als ik denk aan het beeld van zo eerste echo... Mezelf maar een lesje geven in "leren loslaten" tot die tijd 😅

4 maanden geleden

Die bezorgdheid blijft.. ik heb 4 miskramen gehad na de geboorte van mijn zoon en de 6e zwangerschap is onze dochter geboren maar wat een stress, geen blijdschap alleen angst.. en nu weer zwanger in hoop van zegen dames! Fijne zwangerschap allemaal

4 maanden geleden

Hier vanaf november tot afgelopen mei ook 3 miskramen gehad. Heb wel al 2 gezonde dochters. Nu zonder menstruatie weer pril zwanger 4.2 denk ik? Heel spannend, elke x bang voor bloed 😢

4 maanden geleden

Ik geef me eraan over dat de eerste periode kei onzeker is (dit is mijn 7e zwangerschap, 6 miskramen gehad). Succes allemaal lieve vrouwen 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Lousb12

Hier het afgelopen jaar drie miskramen gehad waarvan één missed abortion me ...
Mooi gezegd 💛 De relatietherapeut waar wij heen gaan raadde ons aan om een negatieve gedachte (bijv. komt het ooit nog goed?) er te laten zijn, maar de piekergedachtes die daarna meestal komen ‘streng toe te spreken’ en geen aandacht te geven. Helpt mij goed 🙂

4 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ik ben heel blij, maar uit dit niet. Uit bescherming denk ik? Zo bang voor de eerste weken.. heb ook bijna nergens last van, dat ik al denk, dit kan toch niet goed zijn? We zullen het moeten afwachten. Probeer je vast te houden aan het feit dat nog altijd de meerderheid van de zwangerschappen goed gaat (makkelijk gezegd, I know). Maar dat probeer ik wel voor me te houden!

4 maanden geleden

Hi dames, Benieuwd hoe het met jullie gaat? Ik ben nu volgens mijn tellen 7+3 maar volgens de meting van de echo 6+5. Dus aardig zorgen aan het maken dat het kindje niet voldoende gaat groeien. Vandaag ook weer meer krampen. Mijn volgende echo staat volgende week gepland dus we wachten het maar weer af.. Hopelijk gaan komende paar weken snel voorbij

4 maanden geleden

Hee, hier hetzelfde. In feb een missed abortion gehad, toen had ik na 6wk ineens geen klachten meer. Nu ben ik 5+4 en heb sinds gisteren geen klachten meer. Je klachten kunnen gewoon wisselend zijn, wij hebben volgende week donderdag de eerste echo dus hopen en bidden dat we goed nieuws krijgen. En het liefst ook gewoon weer klachten krijgen 🙈