13 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb hetzelfde meegemaakt! 26 april geopereerd aan een bbz en hierbij is ook mijn linker eileider verwijderd. Op dit moment weer 6+ weken zwanger. Wij hebben al wel een vervroegde echo gehad bij de gynaecoloog om te kijken of het op de goede plek zit. Mocht je erover willen hebben, je mag me altijd een berichtje sturen! 😘

4 maanden geleden

Reactie op dutch-baby

Ik heb hetzelfde meegemaakt! 26 april geopereerd aan een bbz en hierbij is ...
Lief dat je reageert ❤️ ik hoop dat je een mooie echo hebt gehad. Mag ik vragen welke klachten jij nu hebt? Ik heb mijn echo op precies 6+5. Eerder wilden ze het niet doen omdat de kans groot is dat ze nog weinig zien wat gerust stelt.

4 maanden geleden

Reactie op Feather7

Lief dat je reageert ❤️ ik hoop dat je een mooie echo hebt gehad. Mag ik vr ...
Ja de echo was positief! Wel wat aan de vroege kant. Mogen daarom dinsdag terugkomen! Qua klachten is het vooral de misselijkheid wat nu overheerst. Ik wist eigenlijk vanaf het begin dat deze zwangerschap dit keer wel op de goede plek zat door dat ik steekjes in me baarmoeder voelde. Dat had ik bij mijn bbz niet, en had toen ook helemaal geen klachten op wat vermoeidheid na. Waar heb je je echo? Bij de VK of gyn?

4 maanden geleden

Als je linker eileider weg is kan je daar in ieder geval geen bbz meer in hebben? Vermoeidheid is ook een algemeen kwaaltje, die steken en krampjes ook. Ik snap je angst, moet echt schrikken geweest zijn de vorige keer! Maar probeer niet te angstig te worden voor kleine kwaaltjes want die horen er ook wel bij. Jammer dat ze je pas zo laat een echo willen geven om je gerust te stellen!

4 maanden geleden

Reactie op dutch-baby

Ja de echo was positief! Wel wat aan de vroege kant. Mogen daarom dinsdag t ...
Oh dat is fijn! Ik ben inmiddels vannacht bij de gynaecoloog geweest omdat de steken links niet meer uit te houden waren. Er was een klein zwart puntje in mijn baarmoeder te zien op precies 5+0. Verder zagen ze wel vrij vocht in mijn buik, maar ook verdikt baarmoederslijmvlies. HCG 1250 (wat goed zou moeten wezen voor dit termijn). Ik mag maandag terug voor controle. Ik loop al sinds mijn 1e kinderwens bij de gynaecoloog vanwege PCOS.

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Als je linker eileider weg is kan je daar in ieder geval geen bbz meer in h ...
Ja dat is waar. Ik denk dan weer dat er misschien een bbz in mijn linker eierstok kan zitten of iets dergelijks 😅 dankjewel voor je bericht. Ik ben vannacht bij de gyn geweest vanwege heftige steken links.

4 maanden geleden

Hi, ik heb eigenlijk t zelfde. Ik ben 4 weken zwanger. Eerste zwangerschap. Sinds 3 dagen erge buikpijn links meer als rechts. Ook wel een zwaar gevoel in me rug en linker arm/schouder. Ik heb licht roze bloed verlies. Enkel bij het vegen. Op dit moment op vakantie in het buitenland. 2 keer mijn bloed laten prikken. Gisteren was mijn hcg 482 en vandaag 524. De krampen zijn er in vlagen . Maar eigenlijk verdwijnen ze nooit helemaal. Als ik op me buik druk doet het pijn. Ik heb pcos. Ik weet niet wat ik moet doen. Contact gehad met vk in Nederland. Ze vinden de hcg waarde goed. En op een echo zien ze zowel hier als in Nederland nog niks enkel vocht in de baarmoeder…

4 maanden geleden

Reactie op hello125

Hi, ik heb eigenlijk t zelfde. Ik ben 4 weken zwanger. Eerste zwangerschap. ...
O jeetje meid. Klinkt allemaal niet zo best. Zien ze ook vocht in je buikholte? Het vervelende is dat je zo vroeg echt nog niets kan zien in de baarmoeder wat lijkt op een vrucht. Wanneer mag je weer bloed laten prikken?

4 maanden geleden

Reactie op Feather7

Ja dat is waar. Ik denk dan weer dat er misschien een bbz in mijn linker ei ...
Wat fijn dat ze iets in je baarmoeder zagen! Waarom maandag al rerug?

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Wat fijn dat ze iets in je baarmoeder zagen! Waarom maandag al rerug?
Omdat ze dan willen kijken of dat stipje dan groter is geworden en hcg stijgt. Dat zou dan betekenen dat het wel een gezonde zwangerschap is. Ook omdat ze vrij vocht in mijn buik zagen willen ze dit opnieuw bekijken. Ze gaven er wel bij aan dat dat vocht ook nog van het open gebarste follikel kan zijn. Dan is er niks aan de hand.

4 maanden geleden

Reactie op Feather7

Oh dat is fijn! Ik ben inmiddels vannacht bij de gynaecoloog geweest omdat ...
Heel fijn dat ze wel wat in de baarmoeder zagen! Extra geruststelling dat je op korte termijn terug mag! Hopelijk een gezonde zwangerschap 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Feather7

O jeetje meid. Klinkt allemaal niet zo best. Zien ze ook vocht in je buikho ...
De vk in Nederland zag vorige week enkel een beetje vocht in de baarmoeder verder niets. Ik mag maandag weer bloed prikken. Ben zo bang aangezien ik op vakantie ben

4 maanden geleden

Reactie op hello125

De vk in Nederland zag vorige week enkel een beetje vocht in de baarmoeder ...
Wanneer ben je terug? Misschien is dat vocht wat ze bij jou zien een beginnende zwangerschap? Of zagen ze meerdere plekjes vocht? Het feit dat ze bij mij wel wat in mijn baarmoeder hebben gezien stelt wel gerust maar ook niet helemaal. Omdat ze bij de bbz ook wat in de baarmoeder zagen, bleek uiteindelijk dat er 1 in mijn baarmoeder was ingenesteld en 1 in de eileider dus had een tweeling geweest moeten zijn.