28 Reacties

11 dagen geleden

Uiteindelijk kunnen overal wel bacteriën, ziektes, etc opzitten. Als je een belegd broodje besteld is daarvoor ook vast een broodje filet américaine of met zalm gemaakt. Gewoon je uiterste best doen om ZwangerHap goed te volgen, maar 100% garantie heb je nooit. Ik zou het loslaten. De stress over kleine dingetjes is erger voor je baby en ook voor jouw lichaam.

11 dagen geleden

ik schil appel en eet het zo zonder nog te wassen dan heb zo iets heb schil al weg gehaald 🙈

11 dagen geleden

Reactie op Gerda-

ik schil appel en eet het zo zonder nog te wassen dan heb zo iets heb schil ...
Nou exact ik dacht ik haal toch die smerige schil weg..dus dat lijkt me dan toch geen probleem. Ik ging er natuurlijk na het eten over nadenken. Haha

11 dagen geleden

Reactie op Daisyleeuwarden1981

Uiteindelijk kunnen overal wel bacteriën, ziektes, etc opzitten. Als je een ...
Ja word er wel echt heel erg moe van..ben zo oplettend en dan vergeet ik dit weer..word wel echt heel moeilijk. Ik dacht dat de schil weghalen wel voldoende zou zijn.

11 dagen geleden

Als je je appel voor het schillen hebt gewassen hoeft dat echt niet opnieuw. Ik was mijn appel en eet die met schil en al.

11 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Als je je appel voor het schillen hebt gewassen hoeft dat echt niet opnieuw ...
Dat is het juist. Ik heb hem niet gewassen. Na het schillen heb ik de appel opgegeten..

11 dagen geleden

Ik was mijn appels nooit als ik ze schil 😅😅😅 al jaren niet, en eet nu sinds mn zwangerschap iedere dag een appel in de yoghurt 😂

11 dagen geleden

Reactie op Jottem12

Dat is het juist. Ik heb hem niet gewassen. Na het schillen heb ik de appe ...
Ah. Dan nog heb je het meeste van de buitenkant weg afgezien misschien het geen aan je hand/ mes ging. Denk eigenlijk zelf dat het beter is dan de appel gewassen met schill te eten. Hoeveel was je er eigenlijk echt af met wat water?

11 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Ik was mijn appels nooit als ik ze schil 😅😅😅 al jaren niet, en eet nu si ...
Ah gelukkig ben ik dan niet de enige.. hormonen doen gekke dingen met je en ik maak me echt te snel druk. Fijn om te horen..dat je dat ook niet doet. 🥲

11 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ah. Dan nog heb je het meeste van de buitenkant weg afgezien misschien het ...
Jaa idd dat is ook zo geen idee wat er op de schil achterblijf. Ik wil gewoon zo goed mogelijk m'n best doen om zo voorzichtig mogelijk te zijn om een besmetting met listeria of toxoplasmose te voorkomen. Alleen hier was ik me niet bewust van..

11 dagen geleden

Ik eet gewoon appel met schil en ongewassen 😂

11 dagen geleden

Wassen van fruit is alleen om aarde en vuil eraf te halen. Bacteriën of bestrijdingsmiddelen was je met alleen water niet weg hoor

11 dagen geleden

Gewoon je appel goed wassen en dan met schil eten? Kan prima hoor

11 dagen geleden

Reactie op LV00

Gewoon je appel goed wassen en dan met schil eten? Kan prima hoor
Ja dat weetik alleen had ik hem niet gewassen en toen geschild en gegeten. .

11 dagen geleden

Reactie op LV00

Gewoon je appel goed wassen en dan met schil eten? Kan prima hoor
Ps. Wassen is toch wel aan te raden, toxoplasmose wordt ook met water al ver gereduceerd. Als je schilt raakt het mes de eventuele besmette schil aan, die vervolgens weer in de verse appel snijd. Dus ja, met of zonder schil eten, wassen is aan te raden!🤗

11 dagen geleden

Reactie op LV00

Ps. Wassen is toch wel aan te raden, toxoplasmose wordt ook met water al v ...
Ja en dat besefte ik me toen ik hem op had en vandaar dat ik me nu dus kapot stress..

11 dagen geleden

Reactie op Jottem12

Ja dat weetik alleen had ik hem niet gewassen en toen geschild en gegeten. ...
Ja las het erna dus heb nog een reactie hierinder Overigens kun je er nu toch niets meer aan doen Ik vind overigens zelfs dat her niets met alle ‘regeltjes’ tijdens de zwangerschap te maken heeft, ik eet zelf nóóit groente en fruit zonder het te wassen, dacht dat dit normaal is en iedereen dit deed voor het eten ervan🙈

11 dagen geleden

Reactie op LV00

Ja las het erna dus heb nog een reactie hierinder Overigens kun je er nu t ...
Ik was altijd al mijn groenten en fruit ik ben er enorm oplettend op. Alleen nu pakte ik een appel en schilde hem en at hem op..

11 dagen geleden

Reactie op Jottem12

Ja en dat besefte ik me toen ik hem op had en vandaar dat ik me nu dus kapo ...
Die ene keer zal het nu echt niet uit maken hoor!! De kans op een besmetting is maar klein, maar zou in het vervolg het wel doen! In een restaurant met salade weet je natuurlijk ook niet hoe de hygiëne is en of ze het eerst wassen, en ik probeer me daar dan ook geen druk over te maken! Dus no worries!

11 dagen geleden

Reactie op Jottem12

Ik was altijd al mijn groenten en fruit ik ben er enorm oplettend op. Allee ...
Ah ja snap ik, ik doe soms ook wel eens dingen zonder erover na te denken, heeft iedereen! Zal nu die ene keer echt niet uit maken! De kans is dus maar klein, maar hoe vaker je het zonder te wassen doet hoe groter die kans voor jezelf wordt natuurlijk. Dus als het nu 1 keer was is die kans echt minimaal