Hallo medemoeders (vaders),
Ik ben opzoek naar informatie over moeders met autisme en of adhd. Ik ben na een lang traject afgelopen week gediagnosticeerd met beide ‘stoornissen’ en mijn wereld staat momenteel even ondersteboven. (Alvast sorry voor dit ellendig lange bericht).
Ik en mijn omgeving wisten altijd wel dat er wat was en loop dan ook dagelijks tegen heel veel aan, maar weet nu even niet wat ik moet doen. Wat mijn volgende stappen moeten zijn en hoe ik hulp kan krijgen bij dit alles.
De reden van mijn diagnostiek test is dat ik er enorm veel last van heb en het met kids zo pittig werd en meer op de voorgrond kwam dag ik graag hulp wil. Maar waar krijg ik die hulp? En wat voor soort hulp kan ik krijgen of verwachten?
Ik ben alleenstaand met nu 2 en straks 4 kinderen en heb niet echt een eigen netwerk. Klop ik aan bij de gemeente, WMO, wijkteam, oid? Waar vraag ik naar en wat wordt er qua steun geboden.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en zou graag horen van andere moeders!
Mijn gesprek over hoe verder met de psychiater staat pas in december gepland, kort voordat ik ben uitgerekend…
Misschien dat iemand mij hier kan helpen?
Groetjes een overprikkelde moeder