25 Reacties

茅茅n maand geleden

Niemand tips?馃槄

茅茅n maand geleden

Persoonlijk zou ik niets zeggen. Je hebt recht op dat verlof en daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Mocht je verlof nou niet in gevaar lopen zou je het wel al kunnen zeggen, maar persoonlijk zou ik dat niet doen. Stel jezelf de vraag, of jouw werkgever, ook zo trouw is aan jou? Ik heb bijv 7 jaar geleden geen verlenging gekregen nadat ik vertelde dat ik zwanger was, ze vertelden hierbij dat wanneer m'n verlof voorbij was ik terug kon komen. Welk verlof? Doordat ik geen verlenging kreeg, had ik dus geen betaald zwangerschaps verlof. Dus geen vertrouwen langs deze kant. Vandaar mijn persoonlijke voorkeur om het niet te zeggen.

茅茅n maand geleden

Ligt net aan je werkgever. Bij mijn vorige werkgever zou ik het absoluut niet hebben gezegd. Bij mijn huidige werkgever zou ik zoiets wel delen omdat hij mij ook het beste gunt en ik hem ook. Dus kijk vooral naar je gevoel.

茅茅n maand geleden

Je kan het best zeggen, zolang je zelf nog maar niet officieel ontslag neemt. Je werkgever mag je contract niet be毛indingen als je zwanger bent dus je contract zal sowieso worden verlengd en je hebt recht op je verlof. Als je wel om transparant te zijn mondeling hebt verteld dat je daarna weggaat, kan je in je verlof zelf ontslag nemen. Bijv een maand voor het einde van je verlof, zodat je geen uitwerktijd meer hebt

茅茅n maand geleden

Reactie op Angelique2828

Je kan het best zeggen, zolang je zelf nog maar niet officieel ontslag neem ...
Je contract kan wel "niet worden verlengd" wanneer je dit voor het aflopen van je contract eerlijk verteld. Dus ervan uitgaan dat het contract sowieso verlengd wordt, is wat optimistisch.

茅茅n maand geleden

Reactie op Angelique2828

Je kan het best zeggen, zolang je zelf nog maar niet officieel ontslag neem ...
Dr contract loopt af in april, dus dan mag de werkgever er wel voor kiezen deze 'niet te verlengen' ongeacht de zwangerschap/verlof. @ts, ja lastig. Ik dacht dat ik er goed aan deed door te laten schemeren dat ik niet weet of ik terug kom na mn verlof (vast contract, werk er al 3.5jr en ze zoeken nu idd tijdelijke vervanging). Nou ik kreeg meteen een vso onder mn snuffert, die ik niet getekent heb en dat wordt me nu specifiek door mn manager niet echt in dank afgenomen. Want die heeft zoiets van Als je weg wilt ga dan nu, maar een vso is alles behalve gunstig voor mij dus dat gaan we natuurlijk niet doen. Ben nu wel al wat gesprekken aan het voeren hier en daar om te kijken wat ik na mn verlof wil doen. Dusja, die loyaliteit en beleefdheid word je niet altijd in dank afgenomen is mijn ervaring.

茅茅n maand geleden

Ik had geen contract tijdens mijn zwangerschapsverlof. (Contract liep 3 weken voor start zwangerschapsverlof af) Ik geloof uit mijn hoofd dat als je verlof start binnen 3 maanden nadat je geen contract meer hebt, je gewoon recht hebt op zwangerschapverlof gebaseerd op je loon van het afgelopen jaar. Dus wat betreft zou het niet uitmaken wel of geen contract financieel gezien. Althans bij mij ging het zo. Zou voor de zekerheid even kijken of die 3 maanden klopt.

茅茅n maand geleden

Reactie op LV00

Ik had geen contract tijdens mijn zwangerschapsverlof. (Contract liep 3 wek ...
Oke 10 weken dus ipv 3 maanden

茅茅n maand geleden

Reactie op LV00

Oke 10 weken dus ipv 3 maanden
https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ziekte-en-zwangerschap/zwangerschapsverlof/

茅茅n maand geleden

Reactie op LV00

https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ziekte-en-zwangerschap/zwange ...
En hier nog iets:

茅茅n maand geleden

Reactie op LV00

En hier nog iets:
Je hebt alleen geen recht meer op WW bij zelf ontslag nemen

茅茅n maand geleden

Let ook op: je kan ziek worden tijdens je zwangerschap bevalling of postpartum, dan betaald uwv dat normaal maar niet (of heeeel moeizaam ) als je contract niet verlengd wordt. T is niet echt een fijne situatie maar de rechten voor vrouwen hierin zijn nog wat matig, je kunt ook door laten schemeren dat je mogelijk een andere opdracht krijgt erna, maar door je zwangerschap nog niet zeker is? Iig niks op papier zetten, en t stuk net verlengen zou ik zelf wel spannend vinden ivm evt ziek worden na bevallen

茅茅n maand geleden

Jouw verlof wordt vergoed door het uwv. Ongeacht of je terug komt of niet. Ik zou geen risico nemen door het nu te zeggen. Je hebt ook een tijdelijk contract. Eerlijkheid duurt helaas niet altijd het langste zie je wel uit de ervaringen. Je kunt je ook nog bedenken en toch wel terug willen komen als je werkgever dat ook wil

茅茅n maand geleden

Thanks allemaal! Ik weet dat ze mij sowieso nu niet mogen ontslaan, dus recht op zwangerschapsverlof heb ik sowieso. En ik wil niet terugkomen dus van mij mag het contract gewoon aflopen. Financieel is dat voor ons gelukkig gewoon haalbaar. Ik wilde alleen even mijn opties verkennen en ervaringen horen. Het is inderdaad ook wel een gevoelskwestie. Dit bedrijf voelt heel familiar aan en ze waren allemaal super blij om te horen dat ik zwanger was (of dat ook zo is, is een tweede 馃ぃ). Maar daarom voelt transparant zijn over de situatie wel belangrijk. Liegen zou ik sowieso echt niet fijn vinden. Vind het toch lastig.

茅茅n maand geleden

Reactie op MamaLies22

Let ook op: je kan ziek worden tijdens je zwangerschap bevalling of postpar ...
Daar had ik nog niet bij stilgestaan inderdaad.

茅茅n maand geleden

Reactie op MamaLies22

Let ook op: je kan ziek worden tijdens je zwangerschap bevalling of postpar ...
Als ze niet verlengen heeft ts toch recht op WW en dus ook op ziektewetuitkering als ze na dr verlof ziek wordt tgv zwangerschap/bevalling?

茅茅n maand geleden

Ik weet niet of dit al gezegd is: Houd er ook rekening mee dat je alleen betaald ouderschapsverlof op kunt nemen als je een contract hebt. Zonde van die 9 weken als je het mij vraagt 馃檪

茅茅n maand geleden

Reactie op Fleuri25

Ik weet niet of dit al gezegd is: Houd er ook rekening mee dat je alleen be ...
Telt dat niet alleen als je ook daadwerkelijk werkt?

茅茅n maand geleden

Reactie op Fleuri25

Ik weet niet of dit al gezegd is: Houd er ook rekening mee dat je alleen be ...
Inderdaad, houd ook rekening met de 9 wkn betaald ouderschapsverlof waar je nog aanspraak op kan doen. Weet iemand ook als je je ontslag indient voor je terug moet keren / dus in de 9 weken betaald ouderschapsverlof, of je dan risico loopt op terugbetaling oid.? En wanneer zo het meest tactisch zijn om ontslag in te dienen zodat je aanspraak kan maken op het hele pakket zonder terugbetalen oid.? Ik kan dit nergens vinden online..

茅茅n maand geleden

Reactie op LauraWS

Inderdaad, houd ook rekening met de 9 wkn betaald ouderschapsverlof waar je ...
Mijn plan is overigens om de totale 9 weken aan mijn zwangerschaps- en bevallingsverlof te plannen. Dus alles in 1x opnemen.