13 Reacties

3 weken geleden

Is het bij elk dutje zo? Of alleen wanneer hij de nacht in gaat?

3 weken geleden

Reactie op Kiimi

Is het bij elk dutje zo? Of alleen wanneer hij de nacht in gaat?
Echt bij elk dutje

3 weken geleden

Ik herken het. Wat bij ons helpt is er toch naast gaan liggen en eindeloos slaapliedjes zingen of shhhhh-en tot ze in slaap is. Of in de draagzak, rondje lopen of gewoon in huis dingen doen, wordt ze slaperig van en dan is ze makkelijker weg te leggen

3 weken geleden

Kijk je naar tijd of naar slaapsignalen om te weten of hij weer moet dutten?

3 weken geleden

Hier heeft mijn dochtertje van 20 weken er al paar weken soms last van. Paar keer ‘s avonds laat bij de laatste avond fles en ook wel eens om 1 uur ‘s nachts krijsend wakker worden en ontroostbaar en hysterisch. Niks lijkt inderdaad te helpen. Ik blijf haar knuffelen en loop met haar door haar kamertje. Het krijsen kost haar zoveel energie dat ze uiteindelijk wel in slaap valt. Maar vind het ook ontzettend lastig en verdrietig om te zien. Enige wat ik kan doen is proberen rustig te blijven en haar proberen te troosten. Ik houd maar in de gedachten dat het een fase is, ze leren zoveel deze periode

3 weken geleden

Reactie op iowe

Kijk je naar tijd of naar slaapsignalen om te weten of hij weer moet dutten ...
Nee ik kijk naar signalen ik heb alleen voor de avond een vaste bedtijd overdag laat ik hem slapen wanneer ik merk dat hij moe is

3 weken geleden

Reactie op Bertje25

Hier heeft mijn dochtertje van 20 weken er al paar weken soms last van. Paa ...
Jaa idd ze vallen dan echt huilend in slaap als t ware, echt sneu.. Ik had alleen juist het idee dat de slaapregressie al voorbij was dus vind t zo gek dat dit nu weer aan de gang was. Hoor juist allemaal verhalen over hoe goed het slapen gaat na de regressie

3 weken geleden

Reactie op eveylili

Jaa idd ze vallen dan echt huilend in slaap als t ware, echt sneu.. Ik had ...
Hier weinig last gehad van de regressie op deze incidenten na. Ze slaap nu wel toevallig al 2 nachten door.. maar daar ging vannacht dus wel nog zo’n krijsbui aan vooraf. Dus het is nog beetje rommelig

3 weken geleden

Herkenbaar. Wat hier helpt is: zelf echt rustig blijven ademen. Echt op tijd voor dat ze overprikkeld is naar bed. Rustig voeden in donkere kamer. In bed zachtjes liedjes zingen. Als het echt echt niet werkt dan even uit bed, knuffelen, even uit haar boze bui en meestal laat ze zich daarna in slaap vallen.

3 weken geleden

Ik zou toch echt nabijheid gaan bieden want met 4 maand er al alleen voor moeten staan lijkt mij ook niet fijn. Ik denk dat hij toch op een andere manier in slaap moet komen alleen moet je even gaan zoeken hoe. Eerst draagzak of eerst flink wiegen misschien wat eten? Of juist een lekkere wandeling. Je kan veel willen maar hij is nog maar 4 maand op deze wereld en hij ontwikkelt zich elke dag dus alles is anders... dus nu ook deze structuur. Klinkt trouwens wel als regressie...

3 weken geleden

Zag iets voorbij komen dat een warm bad de beste oplossing is lekker rust gevend

3 weken geleden

Knuffelen en wiegen geeft een gevoel van geborgenheid, ik zou dat toch proberen. Desnoods even naar een andere kamer lopen, beetje afleiding en kalmeren. En als het lukt eventueel voor het slapen gaan een voeding in zijn kamer geven? Ik heb tijdens de newbornfase een keer mijn noice-cancelling koptelefoon opgezet; ik kon het huilen niet stoppen en werd er echt onrustig van dus dan maar rondlopen, wiegen en muziek luisteren als afleiding 😅