8 Reacties

vorige week

Hier ook hoor. Vandaag lijkt het mee te vallen. Maar ook heel erg gehad dat we niet eens konden plassen en dan ging die al jengelen of huilen. Volgens mijn kinderfysio worden kinderen vaak rustiger zodra ze zelf meer kunnen. Kruipen/lopen etc
Ik herken het vroeg wakker worden. Hier is het ineens standaard 5.00u en dan is hij aan het brabbelen in bed. Klein flesje geven werkt eigenlijk niet want hij blijft wakker maar is voor the time being oké en hij brabbelt dan door tot 6.00u. Het is altijd al wel een vroege vogel, voorheen 6.00u maar 5.00u vind ik net even te vroeg vooral voor mezelf ook haha.

vorige week

Hier ook de laatste 6 weken. Ben zo moe!

5 dagen geleden

Hier helemaal hetzelfde. Ben het ook zo moe! Zo snel huilen en vroeg wakker. Ook 's nachts opeens wakker. We zitten ook een beetje met voeding of het wel goed is. Maar misschien is het dus ook een fase. Hij zit ook heel erg tegen het kruipen aan. Begint net te tijgeren en zit steeds op zijn knietjes.

5 dagen geleden

Wat ‘fijn’ om te horen dat er meer ouders zijn die even met de handen het haar zitten 😘 In de afgelopen week begon ze twee keer rond 2130uur opeens keihard te huilen. We zijn meerdere keren naar haar toe geweest om te troosten, maar ze was eigenlijk ontroostbaar. Beide keren hadden we besloten om bij haar te liggen en toen was het ook meteen goed en sliep ze weer verder. Ik denk dat ze toen op zoek was naar genegenheid (ivm verlatingsangst-fase?). Laten we samen duimen dat het vroeg wakker worden snel veranderd ☺️🙈.

5 dagen geleden

Reactie op AmandaT

Wat ‘fijn’ om te horen dat er meer ouders zijn die even met de handen het h ...
Jaaa 100%! Dit is bij ons al 6 weken elke nacht zo. Toevallig vanacht voor het eerst niet! En zojuist ging ze ook bijna zelf slapen. Ik begin hoop te krijgen dat we over de piek heen zijn, maar durf er eigenlijk niet op te hopen 😅

5 dagen geleden

Oh wat fijn om te horen dat jullie dit ook ervaren 😅. Bij ons is het al weeeeken zo, overdag gaat het goed en sinds ze kan kruipen en staan is er veel frustratie weg. Maar de nachten zijn heftig, ze wordt plotseling na een aantal uren wakker (dit verschilt tussen 22u en 3u, en alles daartussen) maar onze dochter is dan letterlijk ontroostbaar. Ze snikt en huilt heel hard, het enige wat nu werkt is bij ons in bed leggen. Dan slaapt ze ook de hele nacht gewoon verder. Ik heb geprobeerd troosten in haar bedje, maar dit werkt gewoon echt niet. Ik hoop dat dit een fase is, maar het duurt inmiddels wel lang

16 uur geleden

Sinds enkele dagen is het vroeg wakker worden en krijsen in bed gestopt (ik durf het eigenlijk niet hardop te zeggen 😅), alleen nu is het middagdutje veranderd van normaal 2half uur naar één uur slapen gegaan. Daarentegen zijn de nachten op dit moment wel iets beter, dus ik mag niet klagen. En, het drinken (flesvoeding) is erg veranderd. Ze drinkt opeens erg weinig. Ochtendfles nog wel, middagfles drinkt ze tot de helft leeg en de avondfles is te verwaarlozen wat zij hieruit drinkt. Sprong 7 is gisteren begonnen. Misschien heeft het daarmee te maken.. Het ‘probleem’ met drinken is ook sinds gisteren begonnen. Ze eet verder wel goed, boterhammen, fruit en avondeten gaan er goed in. Ik denk maar weer: Het is maar een fase. Zo houden de kindjes ons lekker bezig, he 😅🥰