10 Reacties

18 dagen geleden

Hier ook 14 (bijna 15) wk en ik voel de baby ook. Ene dag beter dan de andere dag maar ben er ook niet bewust mee bezig. Overdag is het er sowieso niet, bij mij komt ie echt alleen savonds.

18 dagen geleden

Ik denk eigenlijk dat dit het groeien van de baarmoeder of verplaatsen van organen is. Dit voelde ik ook rond 15 weken in de vorige zwangerschap, ondanks dat de placenta voor zat. Maar na de bevalling heb ik het ook nog gevoeld. Deze zwangerschap voel ik het weer regelmatig, maar indd niet en consistent en ik weet vrij zeker dat dit niet de baby was. Mocht het wel echt de baby zijn, wat in theorie niet onmogelijk is, dan is het niet gek om het niet regelmatig te voelen, dus zeker geen zorgen over maken!

18 dagen geleden

Reactie op Fier

Ik denk eigenlijk dat dit het groeien van de baarmoeder of verplaatsen van ...
Oh echt? Het is best een gek gevoel namelijk. Wel fijn als het niet hoeft te betekenen dat er iets aan de hand is met de baby. Als ik ga googelen (ik weet, slechte gewoonte 🙈) dan maak ik me zorgen want het staat om meteen de VK te bellen!

18 dagen geleden

Reactie op EvaTess

Oh echt? Het is best een gek gevoel namelijk. Wel fijn als het niet hoeft t ...
Bij dit termijn is het al heel wat als je de baby überhaupt voelt. 'officieel' zou dit pas vanaf week 16 kunnen zeggen ze. Vanaf 24-28 weken moet je de baby wel echt dagelijks voelen, maar nu zeker nog niet. Wat ik zei- misschien was het ook wel iets anders dan de baby. Altijd lastig te zeggen op het begin!

18 dagen geleden

Ik voel de baby ook echt heel goed!(14.3) 4de zwangerschap

18 dagen geleden

Reactie op Fier

Bij dit termijn is het al heel wat als je de baby überhaupt voelt. 'officie ...
Ieder lichaam is anders. Het is absoluut mogelijk de baby al te voelen vanaf 14-15 weken. Bij mij gaf de verloskundige met 12 weken al aan dat ze verwachtte ik rond deze termijn de baby kon gaan voelen, dat is ook echt zo. Laat iedereen in hun waarde. Het voelt echt niet oké om te zeggen dat het “heel wat zou zijn als je de baby uberhaupt voelt”.

18 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Ieder lichaam is anders. Het is absoluut mogelijk de baby al te voelen vana ...
Daar bedoel ik niets negatiefs mee hoor! Ik bedoel vooral te zeggen dat het niet per se de standaard is om het bij 14 weken al te voelen. Dus het is in die zin heel wat om al wat gevoeld te hebben. Dat is toch niet negatief? Ik zeg zeker niet dat het niet mogelijk is, wel dat het vaak pas later is + dat je nu nog zeker niet dagelijks iets hoeft te voelen. Jammer dat het anders over kwam, dat was niet zo bedoeld.

18 dagen geleden

We horen ook verschillende dingen qua het voelen van de baby. Veel zeggen idd dat het een beetje te vroeg is. Maar mijn zwangere partner heeft echter het gevoel dat het de baby is. We zullen nooit zeker weten maar wel fijn om te horen dat het kan en dat het niet consistent hoeft te zijn om goed te zijn. Het is in ieder geval een nieuw gevoel dat mijn partner ervaart. :)

17 dagen geleden

Ligt er ook maar net aan of de placenta voor ligt , bij mij ligt hij voor en ik dacht zelf ook iets te voelen was volgens de gynaecoloog onwaarschijnlijk vond die uitspraak overigens wat raar maargoed het is mijn vierde kindje en de andere voelde ik wel rond 14 weken zit nu op 15 weken en wacht het rustig af

17 dagen geleden

Ja hoor je kunt dit prima voelen, ik twijfelde eerst ook. Maar nadat ik het voelde en tegelijkertijd een beweging zag op de echo werd het voor mijn bevestigd dat ik het echt voel. Je hoeft je nog geen zorgen te maken. Vanaf 28 weken zul je dagelijks je baby moeten gaan voelen.