16 Reacties
één dag geleden
Mijn kleine meid ligt al heel lang in stuit, de verloskundige zegt dat ze vaak voor de 37 weken nog de goede kant opdraaien. Ze hebben nog veel ruimte om te draaien en dat gebruiken ze vaak nog wel 😂
Zolang ze ergens in week 37 de goede kant op draaien is het geen probleem werd mij verteld
één dag geleden
Ik heb het bij allebei de meiden gehad. Ze gingen in week 36/37 nog in stuit liggen. Bij de oudste dochter een versie gehad en die is keurig gedraaid toen. Bij de jongste een draai poging gehad en de volgende dag was ze gewoon weer terug gedraaid😂 Uiteindelijk wel in de goede houding gaan liggen. Ik vond beide versies écht niet vervelend, zelfs niet een beetje. Ze deden het bij mij echt heel zacht en rustig allemaal dus daar hoef je mijns inziens niet tegenop te zien. Maar hopelijk draait de kleine nog, hij heeft nog tijd genoeg!
één dag geleden
Zelfde hier. Altijd mooi met haar hoofdje omlaag... tot enkele weken geleden. Ze lag al in stuit en dwars intussen. Ze hebben nu nog alle ruimte dus kunnen ook makkelijk terug! Ik denk dat het komt omdat ze steeds sterker worden en graag bewegen nu ze nog ruimte hebben.
Maar snap je angst heel goed! Mijn zus had 2 keer een stuitligging en wil dat eeeeecht niet.
13 uur geleden
Ik ben ook 28+5 en heb zelf idee dat de baby nog over dwars in mijn buik kan liggen en soms ook ligt. Ben zwanger van de tweede, dus schrik er bij mezelf nog niet zo van. Eerste lag met 27 weken al ingedaald. Deze kan tijdens de bevalling nog wel in dalen..
13 uur geleden
Ik heb gehoord tijdens mijn zwangerschapsyoga dat het te maken kan hebben met de manier waarop je baarmoeder ligt of een kindje nog draait. (Is een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). En dat een bepaalde houding de baarmoeder corrigeert waardoor je kindje vanzelf goed draait.
Is een houding waarbij je met je heupen hoger zit en je naar beneden leunt. Kan je vast vinden op het internet. Die schijnt goed resultaat te boeken, mocht je het willen proberen 😊
12 uur geleden
Hoi hoi, mijn eerste draaide echt tot heel laat nog. Hij was wel een kleine baby dus had veel ruimte. Deze draait ook nog regelmatig. Soms voetjes helemaal onderin en soms tegen mn ribben aan. Kan echt helemaal goed komen dit termijn zegt nog niet zoveel!