12 Reacties

5 maanden geleden

Eigenlijk is deze positie nooit goed voor je kindje. Ziet er erg leuk uit, maar zou het niet doen.

5 maanden geleden

Waar ik de draagzak heb gekocht adviseerde ze het ook om het niet te doen 🙈

5 maanden geleden

Voor de prikkelverwerking is het niet goed om je kind met gezichtje naar voren te dragen, dan kunnen ze zich niet afsluiten als het teveel wordt. Daarnaast blijft het ondanks dat de draagzak ervoor gemaakt is, nooit zo mooi ergonomisch als wanneer ze met gezicht naar je toe zitten, dus algemeen advies van draagconsulten is om het niet te doen

5 maanden geleden

Bedankt voor de reacties! Dan zullen wij dit dan ook niet gaan doen 🙏

5 maanden geleden

Onze zoon is 5 maanden en best flink (zit in maat 74 🙈). Kan z’n hoofd ook al goed recht houden. Hij vindt het geweldig om kleine stukje naar voren te kijken. Ik breng ‘m vaak op die manier naar de opvang zodat hij alles kan zien en aan kan raken (planten enzo). Dat is echt een feestje! Wandeling is 5 minuten en dat kan prima is mijn ervaring. Ik zou er echter geen lange wandelingen mee gaan maken want als hij wat vermoeid ligt hij beter lekker tegen me aan.

5 maanden geleden

Mijn kindje vind het fantastisch! Wij liepen vanaf de geboorte heel veel met een draagzak en merk dat hij er soms echt aan toe is om lekker te kijken. Wij doen het alleen als we in de natuur zijn. Dus geen drukte.

5 maanden geleden

Bij mijn draagzak geven ze aan het pas vanaf 6 maanden te doen en niet langer dan 15 minuten

5 maanden geleden

Hier lange dochter met sterke nek en volgens ergobaby Draagzak vanaf ca 5 mnd naar voren. Wij hebben het vanwege haar lengte en nek met 17 weken gedaan. Ze vind het geweldig!

5 maanden geleden

En ook kleine wandelingen, meestal in het bos

5 maanden geleden

Het is inderdaad niet ergonomisch om zo te dragen, ook al wordt dat door de producent zo aangegeven. Alle draagconsulenten kunnen daar beter op antwoorden maar het is voor zowel jou als kind geen goed idee, helaas. Heup of rug dragen kan dan vaak weer wel :) zo kunnen ze ook naar voren kijken.

5 maanden geleden

Mijn dochter zal het ongetwijfeld geweldig vinden maar ik doe het nooit omdat het niet goed voor haar heupjes is.