9 Reacties

15 dagen geleden

Zolang ze zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, zou ik proberen dat advies te volgen. Uiteindelijk gaat het echt om millimeters vertelden ze mij

15 dagen geleden

Bij mij zeiden ze op de 20 weken echo dat het buikje wel wat buiten proporties was (groot). Maar geen zorgen, want de groei moet nu pas echt beginnen. En de gynaecoloog zei dinsdag dat de hele baby wel wat groot was en of de term zwangerschapsdiabetes al eens genoemd was. Ik maak me geen zorgen in elk geval, mijn eigen waardes waren perfect.. Als ze zich zorgen maakten in jouw geval dan hadden ze wel wat groei echo's gepland denk ik.

15 dagen geleden

Hier P99.5… hele baby loopt ruim een week voor en is dus (te) groot. Verloskundige zegt ook dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Volgens haar ‘belanden’ de meeste kinderen uiteindelijk op P60 of 70. Daarnaast ben ik lang en onze donor is dat ook. Dus het zal wel 🙂

15 dagen geleden

P98 is uiteindelijk nog normaal, gewoon groot normaal. Mijn dochter had ook een groot hoofd, de rest ook alles P95-98, en nu nog steeds groot, ze is 2,5, maar wel perfect normaal alleen aan de grote kant

15 dagen geleden

Mijn zoontje zat ook met het hoofdje op de P98 ofzoiets. Buikje en benen veel minder groot. Ik kreeg een controle echo voor zijn hoofd, maar toen was het hoofdje weer een stuk kleiner. Uiteindelijk was hij wel groot hij zijn geboorte.

15 dagen geleden

Onze zoon heeft 2x een meting gehad van P99 met zijn hoofd. Hij is geboren met een hoofd op de -1 lijn is dat is altijd zo gebleven, ondertussen 20 maanden🤭 Dus groot hoofd, ja het kan, maar hoeft dus niet

15 dagen geleden

Reactie op LV00

Onze zoon heeft 2x een meting gehad van P99 met zijn hoofd. Hij is geboren ...
en dat is altijd zo gebleven*

14 dagen geleden

Mijn vorige kindje zat met alles boven de p99.99 op echo’s. Dus zowel hoofdomtrek als buik omtrek en lengte. Volgens mij is het belangrijkste dat het in verhouding is. En echo’s zijn niet perse betrouwbaar als het gaat om inschatten van de grootte.

14 dagen geleden

Vraag bij de volgende controle maar eens op de marge van wat ze er naast kunnen zitten met die metingen. Maak je alsjeblieft niet te druk. Mijn eerste kindje zat met buikomtrek en hoofdomtrek ook op p98. Tijdens alle extra groeiecho's is hij groot gemeten. Uiteindelijk kwam er een jongetje uit van 3040 gram en 50 cm. Na de bevalling vertelde de verloskundige dat er een marge op zat van 500 gram lager en 500 gram hoger geboortegewicht. Dat is nogal een marge als je het mij vraagt 🤭