43 Reacties

9 dagen geleden

In het begin helemaal niks, ook niet in bad. Geen zeep, geen shampoo, geen crème of olie achteraf. Enkel voor de billen of wondjes gebruikten we sudocreme en bepanthen. Toen vanaf een 1 jaar ofzo, gebruikten we soms Sanex 0%, Zwitsal shampoo (heel weinig), en achteraf smeren we met frambozenzaadolie en pure shea boter (via youmadu) na de badjes. Ze krijgt best snel een droge huid. Daarnaast ook weleens een lekker Zwitsal huidolietje die ooit in pakketten of kraamcadeaus hebben gezeten 😅. Heb er best veel. Nu ze twee is, en ik toevallig net (gekleurd) badzout heb ontdekt, gebruiken we graag badzout om het water blauw of roze te maken. Daarna smeren we haar heeeeel uitgebreid in, want ze is als het ware half gescrubt 😅. Dat doen we dan ook niet vaak, gewoon af en toe voor de leuk.

9 dagen geleden

Heel controversieel dit maar wij gebruiken de zeep zonder zeep van zwitsal alsook hun bodylotion. Werkt voor mijn zoontje prima. Ongeveer 1à2x per week wassen we ook zijn haar met de zwitsal shampoo.

9 dagen geleden

Ik zweer bij naïf voor huidproducten, vind het heerlijk. Moet wel ook er bij zeggen dat ik niet ontzettend veel huidproducten gebruik, alleen als ik het nodig vindt (wat droge huid, gezwommen etc.) Of bij babymassage of inderdaad sudocreme/bepanthen voor luieruitslag. Maar denk dat het wel heel erg ligt aan de huidtype van je baby, mijn zoontje lijkt normale/ gemengde huid , dat heeft ook niet veel nodig. Maar mijn neefje heeft bijvoorbeeld redelijk droge huid en eczeem, die heeft meer huidproducten nodig.

9 dagen geleden

Koop vooral niet teveel. Ik heb in het begin heel lang gedaan met zo'n pakketje kleine tubes van Naïf. Had een grote tube shampoo gekocht want vond ze zo klein. Mijn zoon is bijna 1,5 jaar en gebruik die tube nog terwijl ik bijna elke dag zijn eten uit zijn haar was sinds 10 maanden ofzo 😂 Als je babyboxen aanvraagt zit daar vaak wat in of je krijgt met kraamcadeaus iets en kun je dat eerst proberen. Zeker zepen kun je gewoon bewaren voor als ze wat ouder zijn als je ze niet prettig vind als ze zo klein zijn.

9 dagen geleden

Hoeveel was je je baby eigenlijk?

9 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Hoeveel was je je baby eigenlijk?
Wij deden haar maar 1* per week onder de douche. Het schijnt ook wenselijk te zijn om een paar dagen te wachten na de geboorte. Bij ons ging ze op dag 5 voor het eerst. Nu hebben we een groot ligbad en is ze twee, en is badderen een soort spelactiviteit geworden 😅. Dus twee of zelfs drie keer nu.

9 dagen geleden

Hier een jongentje die een nare huidreactie kreeg van Naïf en om mij heen meerdere. Wij gebruiken alles van Weleda nogsteeds. Wassen doe je niet zo regelmatig, in badje of douchen deed ik 1x per week, elke ochtend deed ik op het aankleedkussen met een warm doekje even afnemen.

9 dagen geleden

Wij gebruiken graag weleda, douche/shampoo tube is bijna 3 jaar meegegaan haha. Ook de billenzalf van weleda werkt hier goed, al hebben we het weinig nodig gehad door bijna nooit (beginnende) uitslag. Toen onze zoon wel wat droge plekjes/exceem achterige vlekjes op zijn rug kreeg zijn we gaan smeren met een vette creme waar ik de naam even niet meer van weet😅 Wel ook zonder al teveel troep en echt geschikt voor jonge kindjes ook.

9 dagen geleden

Mn eerste dochter is nu bijna 2, en heb haar nog nooit met zeep of shampoo gewassen. Alleen weleens haar handjes of voetjes met een heel klein beetje sanex als ze echt vies waren. Ze heeft wel flink last gehad van eczeem (waar ik al bang voor was), dus vandaar ook de keuze om niets te gebruiken. En heb het geluk gehad dat hier eigenlijk nooit eten in de haren wordt gesmeerd 😅 Zit nu zelf te kijken om nu iets te gaan kopen van la roche posay, wat speciaal geschikt is voor eczeem huid. Voor de baby ga ik in t begin ook voorlopig niets gebruiken. Maar als deze wel veel eten in het haar smeert dan zal het na een tijdje wel moeten. Voor insmeren gebruik ik als er geen sprake is van eczeem vaak pure shea butter :) en verder soms sudocrem als er luieruitslag is

9 dagen geleden

Incia voor zonnebrand Weleda voor zeep Sheabutter en Mangozalf van Baby Natural Store (gebruik bij alles, droge huid, rode huid, geïrriteerde huid)

9 dagen geleden

Reactie op LV00

Incia voor zonnebrand Weleda voor zeep Sheabutter en Mangozalf van Baby N ...
Ps. Ik smeer trouwens niks als het niet nodig is, hooguit eens in de 2 weken voor de fijn.

9 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Hoeveel was je je baby eigenlijk?
Op het begin 1x per week, vanaf 1 jaar/buitenspelen ofzo 2 á 3x per week in bad waarvan 2x met zeep en 1x gewoon water En soms als hij echt vies is geworden vaker (in de zomer bijvoorbeeld)

9 dagen geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Hier een jongentje die een nare huidreactie kreeg van Naïf en om mij heen m ...
Naïf is ook lang niet zo ‘troepvrij’ als ze zelf beweren, en ik heb dit idd ook vaker gehoord!

9 dagen geleden

Reactie op LV00

Naïf is ook lang niet zo ‘troepvrij’ als ze zelf beweren, en ik heb dit idd ...
Zit ook gewoon parfum in voor het geurtje 😅😅😅

9 dagen geleden

Weleda zit ook troep in, als je echt helemaal 100 % natuurlijk wil moet je wel echt er om denken de weleda baby lijn gebruiken. Maar ik denk dat mensen vaak vergeten dat je juist van natuurlijke producten ook huidreacties kan krijgen en dan denken dat als ze helemaal natuurlijk doen er niks mis kan gaan. Mijn zoontje is bijvoorbeeld overgevoelig voor Aloe vera, natuurlijker kan je het niet krijgen. Dat gezegd hebbende vind ik Weleda inderdaad ook prettig! Sudocrem zit ook "troep" in maar dat werkt antiseptisch waardoor het beter werkt dan bepanthen (wat troepvrijer is) met fikse luieruitslag. Als je kindje overgevoelig is voor parfum dan heeft naïf ook een parfumvrije lijn. Zeg niet dat naïf perfect is, maar vind dit een beetje bangmakerij. Je baby's huidje kan bijvoorbeeld ook heel goed reageren op zwitsal en daar zit ook troep in. Mijn tip is uitprobeerverpakkingen doen van de merken waar jij je fijn bij voelt en niet al te veel smeren/wassen in het begin. Het huidje van een baby is 5 keer zo dun en wordt ook niet echt vies, geen zweet enzo nog natuurlijk,op poepexplosies na hahaha en daardoor vooral in het begin inderdaad niet te veel wassen, wij deden 1 á 2 keer per week en dan tussendoor afnemen met een washandje Elke huid is anders, ook bij baby's :)

9 dagen geleden

Ik wil zo weinig mogelijk gebruiken, maar ga voor la roche posay als er iets nodig is. Ze hebben veel wat volledig veilig is voor baby's en en zelf he erg tevreden over de producten die ik oor mezef gebruik. Daarbij kunnen we dan gewoon hetzelfde gebruiken en hoef ik geen badkamer vol flesjes en potjes te hebben 😅

9 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik wil zo weinig mogelijk gebruiken, maar ga voor la roche posay als er iet ...
Oh ja en bepanthen. De vele staaltjes en folders hebben me overgehaald 🙈 zou ook kunnen bij pijnlijke tepels?

9 dagen geleden

Reactie op Oscarlien

Heel controversieel dit maar wij gebruiken de zeep zonder zeep van zwitsal ...
Ik vind het grappig dat je dit controversieel noemt. Het zet me aan het denken: het is tegenwoordig zó belangrijk/modieus/hot om 'troepvrij' te kopen, terwijl vroeger de huishoudkasten stampensvol stonden met Zwitsal. Volgens mij was er geeneens een ander merk, iedereen had Zwitsal 😅. Als je nu hij Kruidvat loopt bestaat het schap nog steeds voor 60% uit Zwitsal. Ik heb ook een flinke voorraad, die kocht ik ruim voor de geboorte. Achteraf gezien spijt van want het staat nu te verpieteren, omdat ik ineens besloot dat alles 'troepvrij' moest zijn. Wat een onzin eigenlijk... Ik ga haar straks eens insmeren met Zwitsal bodylotion ipv frambozenzaadolie, kijken of ze daarna nog ademt 😂. Gek eigenlijk 😅. Er moeten toch nog gewoon zat moeders zijn die Zwitsal gebruiken..

9 dagen geleden

Zwitsal, net als bij de eerste elke dag van top tot teen erin. Lekker vol troep toch?😂😂 #loedermoeder.

9 dagen geleden

Wij gebruiken weleda calendula baby, de billencreme, weltrustenbadje, en shampoo/douchegel. Verder hebben we dr. Leenarts extra vettende badolie en dr. Leenarts vette crème voor als hij weer een te droge huid krijgt. Ik zou vooral niet teveel kopen, je doet makkelijk een jaar met 1 tube/flesje 😅