43 Reacties

9 dagen geleden

Zwitsal ruikt ook gewoon écht niet meer hetzelfde, alleen de haarlotion vind ik. Troepvrij is fijn, maar eerlijk; hoeveel gebruiken we zelf wat niet troep vrij is? Ik snap dat je je kindje wil beschermen maar dat kan echt niet van alles. Wij beginnen met inoli en hebben ook van Kruidvat eigen merk. Ben zelf wel van mening hoe meer je troep vrij wilt, des te groter is de kans dat ze misschien een reactie krijgen als ze zelf iets gaan gebruiken wat dat niet is?! De mini’s die we hebben gekregen wil ik wel gewoon gebruiken of meenemen omdat deze dus klein zijn en zich daarvoor lenen. Verder hebben we frambozenzalf van puur geluk straks voor de billen! Mocht ze daar niet op reageren en op naïf of bepanthen wel dan is dat maar zo. Nu gebruik ik de frambozenzalf van puur geluk om mijn buik in te smeren. Niet noodzakelijk maar gewoon fijn om verbinding met haar te maken :)

9 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Zwitsal ruikt ook gewoon écht niet meer hetzelfde, alleen de haarlotion vin ...
Het stukje van hoe meer troepvrij hoe groter de kans dat ze misschien een reactie krijgen is niet helemaal waar 🤷‍♀️ Een allergie bouw je op, dus als het om allergische reacties gaat word de kans dat je een reactie krijgt (en dat die reactie steeds erger wordt) groter naarmate je meer "troep" gebruikt. Wij gebruiken expres zoveel mogelijk zachte en neutrale producten, tot zijn huidje wat minder gevoelig is, omdat we allebei zelf allergieën/eczeem hebben/gehad hebben. Maar, ik moet er wel bij zeggen dat ik als mijn kindje geen extra gevoelige huid(alle babies hebben natuurlijk gevoelige huid) had gehad, zou ik daar nier zo mee bezig zijn geweest. In principe zou ik er vanuit gaan dat producten die in Nederland in de schappen liggen ongevaarlijk zijn.

9 dagen geleden

Eigenlijk gebruiken wij bijna niks. We gebruiken niks in het badje, geen shampoo etc. Wel indien nodig wat lanoline bij droge plekjes of heilwol bij zere plekjes bij billen. Zo hebben we het in ieder geval bij de oudste twee gedaan.

9 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Het stukje van hoe meer troepvrij hoe groter de kans dat ze misschien een r ...
Ik heb ook niet gezegd dat dit onderbouwd is of wat dan ook. Ik gaf aan dat dit mijn mening is daarop. Als je altijd ‘troep vrij’ gebruikt en ineens wel met parfum etc kan je kind ook reageren want dat is het huidje niet gewend.. Jullie gebruiken met een duidelijke reden zachte producten, niet omdat het zogenaamd zo hoort of wat dan ook. En ik ga er ook vanuit dat alles wat in de winkel ligt moet kunnen inderdaad. Anders zou het er niet zijn :). Die ben ik zeker met je eens! Maar dat is dezelfde eindeloze discussie denk ik als over de bibs spenen en dat deze slecht zijn 🤣

8 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Ik heb ook niet gezegd dat dit onderbouwd is of wat dan ook. Ik gaf aan dat ...
Nee zo bedoelde ik t ook niet hoor 🙂 meer als aanvulling 🤷‍♀️. Mijn zoontje rent momenteel door t huis met 1 bibs in zijn mond en 1 in zijn hand 😂

8 dagen geleden

Reactie op jaywesome

Ik zweer bij naïf voor huidproducten, vind het heerlijk. Moet wel ook er bi ...
Dit zeg je niet juist. Huidproducten helpen niet tegen huidproblemen omdat de huidproblemen van binnenuit worden veroorzaakt. Wij gebruiken nooit zeep of badolie voor onze dochter (nu 2,5 jaar). Heel soms gebruiken we shampoo, dat zal misschien max 1x per maand zijn. Wel pas vanaf 2 jaar. Ze gaat 2x per week in bad. Als baby wasten we haar billen wel vaker met een washandje met warm water. Bij luieruitslag gebruiken we wel sudocreme.

8 dagen geleden

Ik ga de zwitsal producten gebruiken voor mijn kindje en sudo crème

8 dagen geleden

Reactie op MirjamvG33

Dit zeg je niet juist. Huidproducten helpen niet tegen huidproblemen omdat ...
Ik zal het anders formuleren, huidproducten met actieve ingrediënten die van binnenuit werken. Ik zie zalf ook als een huidproduct wellicht jij als medicijn die je moet smeren. Iedereen die ik ken met serieuze huidproblemen smeert met dingen die ze van dermatologen (geadviseerd) krijgen... vriendinnetje smeert zich zelf in van top tot teen elke avond voor het slapen gaan met een vette creme (beetje vaseline achtig) vanwege haar redelijk ernstige huidproblemen. Maar goed ik heb zelf geen huidproblemen dus wie ben ik

8 dagen geleden

Reactie op MirjamvG33

Dit zeg je niet juist. Huidproducten helpen niet tegen huidproblemen omdat ...
Huidproducten mogen dan van binnenuit worden veroorzaakt, maar huidproducten kunnen een huid met problemen zeker wel ondersteunen. Als wij ons zoontje met eczeemgevoelige huid niet insmeren zit hij helemaal onder, ook al zijn we ook bezig met ondersteuning van binnenuit.

8 dagen geleden

Leven aan laten leven, denk ik na sommige reacties te lezen.. De een wil preventief alles zonder zeep en neutraal, de andere houdt van Zwitsal. Ik ben van mening dat we vroeger allemaal met zeep zijn gewassen en ook de kleertjes met een geur en niet alles met Neutral. Ik ga dit dan ook gewoon doen, en als ik merk dat ze allergisch is, dan pas ga ik over op Neutral bijvoorbeeld. Als je nu al alles parfumvrij doet en ze nergens aan laat wennen, weet ik niet of dat zo bevorderlijk is… Ik vraag me dan af, gebruik je dit voor je eigen kleren en douchegels ook, of gebruik je zelf dan wel die lekkere rituals? maar goed nogmaals leven en laten leven als jij dat wel wil doen vooral lekker doen, maar mensen die de kleertjes wel lekker met Zwitsal wassen en dit soort producten voor het huidje van de baby gebruiken, betekent niet dat we meteen de #loedermoeder zijn hoor…

8 dagen geleden

Hier gebruiken we voor onzelf rituals in de douche rn ik naif voor mijn gezichtsverzorging. Voor de kleine willen we naif gaan gebruiken icm het oude vertrouwde sudocreme, wat ik overigens ook nog steeds zelf gebruik bij schaafplekjes, puistjes ed

8 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Nee zo bedoelde ik t ook niet hoor 🙂 meer als aanvulling 🤷‍♀️. Mijn zoon ...
Dan heb ik het verkeerd opgepakt 🙈. Dat krijg je nogal snel met getypte dingen en denk met hormonen al helemaal 😅. Hahaha geweldig 🤣. Lekker laten rennen, zolang die maar niet valt 🙈

8 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Leven aan laten leven, denk ik na sommige reacties te lezen.. De een wil pr ...
Ik ben het eens met alles wat je zegt! Maar wilde toch even kort antwoord geven op wat je je afvraagt: zeker hebben wij voor onszelf ook andere producten en zal ik zelf nooit rituals ofzo kopen (kan mijn huid overigens ook niet tegen terwijl ik wel jarenlang gewoon niveau enzo gebruikte). Ik vind het persoonlijk best vreemd dat je, als je dus om een bepaalde reden ‘betere’ producten gebruikt (behalve als de huid van je kind niet tegen andere producten kan natuurlijk), je dat wel voor je kind doet, maar niet voor jezelf. Maargoed ook dat moet natuurlijk iedereen zelf weten! Babyhuidjes zijn sowieso gevoeliger natuurlijk

8 dagen geleden

Heeft iemand advies (en eventuele ervaring) over welke merk/producten neutraal en zacht zijn voor het baby huidje? Ik wil kiezen voor milde producten voor helemaal in het begin! Ik ben alleen het overzicht een beetje kwijt 😂

8 dagen geleden

Reactie op LV00

Ik ben het eens met alles wat je zegt! Maar wilde toch even kort antwoord ...
Zeker! Maar als je dit in je dagelijkse routine ook gebruikt snap ik dat je voor je baby ook die producten gaat gebruiken. Ik lees echter ook super vaak dat mensen het eerste wasje allemaal speciaal met Neutral gaan doen en als de baby 2 weken oud is, het allemaal met de gezamenlijke was met robijn color en de geurboosters van Lenor meegaan. Ik snap die eenmalige Neutral dan niet zo goed en vraag me dan wel eens af waarom, zelfde geldt voor de eerste badjes en daarna gewoon de doucheschuim die toevallig thuis ligt. Daar zie ik het nut niet zo van in, maar nogmaals moet iedereen zelf weten. Alleen doordat je overal nu leest dat dit soort van normaal is en van je wordt verwacht, wist ik in eerste instantie zelf niet waar doe je nu goed aan🙈

8 dagen geleden

Reactie op Chirv

Heeft iemand advies (en eventuele ervaring) over welke merk/producten neutr ...
De enige tip die ik van al mijn schoonzussen kreeg was de bepanthen billetjeszalf ipv sudocreme, werkt naar het schijnt echt direct. (Ik wilde eerst ook de oude vertrouwde sudocreme gaan aanschaffen)

8 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

De enige tip die ik van al mijn schoonzussen kreeg was de bepanthen billetj ...
Bij mijn zoon werkte Sudocrème beter dan Bepanthen. Verschilt echt per kind hoor dus volg niet teveel de adviezen van andere maar probeer zelf het een en ander uit!

8 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Zeker! Maar als je dit in je dagelijkse routine ook gebruikt snap ik dat je ...
Volledig mee eens!

8 dagen geleden

Reactie op Chirv

Heeft iemand advies (en eventuele ervaring) over welke merk/producten neutr ...
Sheabutter!

8 dagen geleden

Ik vond bij de vorige het linement en de wasolie van mustela fijn. Maar het is toch altijd een beetje afwachten hoe ze reageren. De geur vind ik wel zalig, ik was mijn 3.5 jarige dochter er nog steeds mee.