37 Reacties

één maand geleden

Ik heb twee keer een grote baby gekregen. Oudste (jongen) heeft 5 dagen in maat 50 gezeten, meisje daarna zo’n 8 dagen. Maat 50 sluit lekker aan en daardoor koelen ze ook minder af! Zorg dat je niet te koude kleertjes koopt, altijd lange mouwen. Maar truien hoeft vaak ook weer niet, ik sleepte toen de hele tijd met een dekentje 😉

één maand geleden

Ik heb 5 pakjes maat 50 en de rest groter. Kan altijd nog wat bij kopen mocht het een klein kindje worden. Wel alles lange mouwen 🩵🩷

één maand geleden

Ons zoontje heeft van maat 50 2 pakjes aangehad en slecht 1 of 2x. Mede door lange mouw over lange mouw was dit geen doen. Per kindje zal dit ook weer verschillend zijn, ook met hoeveel weken je bevalt heeft er mee te maken. Zoontje 41.1 dus was wel een volle baby 😄. Wij hadden ook maar iets van 5 pakjes in 50. Mocht je kindje eerder komen is er snel genoeg meer gehaald van die maat. Zijn ze er snel uit is het zonde als je een stapel hebt liggen.

één maand geleden

Mn eerste zoontje heeft 3 weken in maat 50 gezeten en toch had ik toen meer maat 50 kleertjes willen hebben. Mn 2e zoontje begon in maat 56. Nu wacht ik mn echo's aan t einde een beetje af mits dat deze ook zoveel groei echo's nodig heeft als de vorige 2 dan.

één maand geleden

Wij hebben in de eerste week nog extra kleren maat 50 besteld. Onze zoon heeft er wel 1,5 maand in gezeten, maar verschilt wel erg per merk hoe groot kleding valt dus die maten zeggen niet altijd alles.

één maand geleden

Dit verschild echt heel erg per kind. Als je gaat zoeken naar topics hierover zul je zien dat echt iedereen wat anders zegt. De 1 zegt; niet gedragen/ bijna niet, de ander zegt maanden gedragen. Daarnaast verschilt het echt per merk en kledingstuk. Alles valt anders uit. Mijn beide kinderen hebben maanden lang maat 50 gedragen. 😊

één maand geleden

Mijn zus had een jongen van 3600 en hij droeg alsnog een maandje maat 50. Je moet wel een erg grote baby hebben om die maat over te slaan denk ik? Ik denk dat je sowieso geen kwaad doet enkele setjes te kopen, is het nodig dan heb je er zo bij gekocht/ besteld. En dat maatje 50 is zo schattig 😍

één maand geleden

Hier begonnen met maat 44 Ik was blij dat ik er veel van had in 50 Onze zoon was te vroeg geboren, wat hebben we er lang plezier van gehad. Maar zo afhankelijk inderdaad van merk en model! Heb de fijne pakjes bewaard… en inderdaad bijkopen is zo gedaan.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Mijn zus had een jongen van 3600 en hij droeg alsnog een maandje maat 50. J ...
Haha ja 2x 4 kilo hier en ze groeiden keihard op de borstvoeding 🤭 Het kan echt haha!

één maand geleden

Sla gewoon wat kleertjes maat 50 in via Vinted, het staat er vol mee en omdat het maar zo kort en soms helemaal niet gedragen wordt is het vaak ook nog helemaal nieuw. En zoveel goedkoper 😁 Mijn zoon is een kleine maand in maat 50 geweest.

één maand geleden

Hier met 38 weken en 3200 gram geboren, zes weken in maat 50 gezeten.

één maand geleden

Reactie op Lauwiene

Haha ja 2x 4 kilo hier en ze groeiden keihard op de borstvoeding 🤭 Het kan ...
Gestart in maat 56? Borstvoeding is pas na de geboorte toch 😄

één maand geleden

Die van ons kon maat 50 nooit aan. Ze was 52.5 cm/3955 gram. Maat 50 is over geslagen. 56 heeft ze wel een tijdje aangehad. We hadden wel maat 50 maar sowieso al niet veel omdat we beiden lang zijn en wisten dat er een kans was dat ze er niet in kon. Ik raad aan om ook maat 56 sowieso te hebben (ook mee naar het ziekenhuis tegen die tijd). Dat is ook de maat waarin wij kleertjes kochten

één maand geleden

Onze dochter heeft 8 weken in maat 50 gezeten. Is geboren met 3134 gr en 49 cm. 🙈

één maand geleden

Ik had een zoontje van 53cm en 3845gram, die heeft nog zeker een hele maand, maat 50 gedragen! Dus zou zéker 50 halen

één maand geleden

Mijn zoontje was een mini en heeft 6 weken maat 44 gedragen 😂daarna 3 maanden maat 50. Maar goed die was 2600 gr en 46 cm en nogsteeds een mini dus niet helemaal te vergelijken.

één maand geleden

Reactie op LV00

Ik had een zoontje van 53cm en 3845gram, die heeft nog zeker een hele maand ...
Ps. Noppies boxpakjes vallen ontzetten klein, die heeft hij in 50 1 keer kunnen dragen, dus die zou ik wel in 56 aanraden. Shirtjes daarentegen vallen opzich prima!

één maand geleden

Mijn zoon is geboren met 3048 gram en 48 cm. Maat 50 was veel te groot dus hebben we nog snel maat 44 moeten halen. Heeft ie ongeveer 2 weken ingezeten. Maat 50 iets van 3 weken aangehad.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Gestart in maat 56? Borstvoeding is pas na de geboorte toch 😄
Ze hadden kunnen starten in maat 56, maar ik vond het zo zonde van de maat 50, dus ik heb ze er even in gepropt 🤣

één maand geleden

Onze dochter heeft 2 maanden in maat 50 gezeten. Was een kleintje. Maar bij ons in de familie zijn allemaal kleine babies, incl ikzelf destijds. Dus had er al op getekend. Maar zou niet te veel kopen. Als je meer nodig hebt is het zo bijgekocht/besteld