16 Reacties

2 dagen geleden

Ik laat haar nog steeds voedend in slaap vallen in ons bed en leg haar dan als ze vast slaapt in haar ledikant. Sommige dutjes blijf ik gewoon naast haar liggen in ons bed, maar vooral ‘s nachts leg ik haar weer in haar eigen bed na telkens in slaap voeden. Ik ben het soms ook wel zat maar het blijft fijn dat ze direct weer inslaapt. Ik denk dat ik rond een jaar iets ga proberen het af te bouwen, dan moet het makkelijker gaan qua slaap regressies las ik dan nu!

2 dagen geleden

Ik heb deze omkeer enkele weken geleden gemaakt en wat een verademing! Eerste poging was een hel en toen ook weer gestopt, maar 2e poging wat later ging best goed. Het gaat nog niet perfect, maar ze weet intussen dat bedje + donkere kamer = slapen. Ze komt nog 1-2 keer per nacht en soms eindigt het bij mij in bed, maar vaak gaat ze ook weer in eigen bedje slapen. Ik ben heel blij slaaptraining te hebben gedaan/ te doen. We slapen allebei een stuk beter nu. We komen van in miin bed slaoen en iedere 30 minuten wakker worden en aan de borst willen/ erg onrustig slapen

2 dagen geleden

Ze valt nog steeds in slaap door de fles en bij ons in bed🫣. We zijn wel van plan om komende week een vloerbed te gaan kopen en dan langzaam te gaan leren eigen bedje en zelfstandig in slaap vallen..alleen de vraag is hoe gaan we dat aanpakken😅 daar zijn we nog over aan het brainstormen

2 dagen geleden

Reactie op RachelRvM

Ik laat haar nog steeds voedend in slaap vallen in ons bed en leg haar dan ...
Tijdens de dutjes geef ik z’n flesje in de schommelstoel en daar laat ik hem dan ook meteen slapen in m’n armen. Zodra hij in slaap valt, doe ik hem ook in z’n ledikant. In de avond doen we het ook op dezelfde manier, maar zodra hij wakker wordt in de nacht, doe ik hem in m’n eigen bed tussen ons in haha. Soms vind ik het zo vermoeiend maar soms ook weer heerlijk

2 dagen geleden

Reactie op Meagan2608

Ze valt nog steeds in slaap door de fles en bij ons in bed🫣. We zijn wel v ...
Het lijkt me zo lastig om te slaap trainen. Mijn kind kan dan echt extreem gaan huilen en denk dat het onmogelijk is om te slaap trainen zonder tranen

2 dagen geleden

Onze baby sliep altijd vanaf een uur of 4 bij ons in bed en daarvoor meerdere keren wakker voor de borst en dan voedde ik haar in slaap. Ik ben gewoon blijven proberen haar terug te leggen in haar bedje . Sommige nachten was het ruk en nam ik haar gewoon weer bij me andere nachten ging het wat beter. En toen opeens, zonder slaaptraining oid, sliep ze een nacht door. En dat doet ze nu nog 🌟 Bij ons ging het echt vanzelf. Alsof ze er op een gegeven moment gewoon pas aan toe was zelf. Nu kan ze met mijn vriend heel goed zelf in slaap vallen in haar bed maar met mij nog steeds niet (ik denk omdat ze nog steeds de borst verwacht). Heb je daar al mee geëxperimenteerd - wat er gebeurt als je partner het naar bed brengen doet? Hoe gaat dat?
Onze baby slaapt overdag in zijn eigen ledikantje en kan meestal ook wel zelf in slaap vallen. In de nacht slaapt hij bij ons in bed en dat vind ik geen probleem.
Wij hebben geoefend met zelf in slaap vallen in het eigen bedje ipv in onze armen door even te laten huilen. Dat was het enige wat hielp. En dan steeds om de paar min weer even terug om te troosten, flesje te geven ipv borst, boekje lezen en dan weer terug leggen. Uiteindelijk snapte ze het en viel ze ook zonder te huilen in slaap

Reactie op bobbie3000

Onze baby sliep altijd vanaf een uur of 4 bij ons in bed en daarvoor meerde ...
We hebben het vaker geprobeerd als mijn partner de bed routine deed, maar dan was het ook echt ontroostbaar huilen. Hij moet hoe dan ook mij hebben, dus dat heb ik eigenlijk ook wel geaccepteerd. Ik doe standaard de dutjes en de slaaproutine

gisteren

Ik heb met mij oudste tot haar derde van volledig tot deels samen geslapen en die slaapt nu heerlijk vertrouwd in haar eigen bed en valt makkelijk in slaap. Het is evolutionair de norm om samen te slapen omdat daarmee je kleintje zich via jullie kan reguleren. Het is eigenlijk maar een kleine periode dat ze zo afhankelijk zijn van jullie en daarmee ontwikkelen ze een goede slaap associatie die helpt bij een goede zelfstandige slaap op latere leeftijd. Ik ben rond een jaar deels overgegaan naar haar kamer waar ik haar in slaap voed en tot de volgende voeding weer bij me haal en langzaam wanneer ze er aan toe zijn verschoof het meer naar haar eigen kamer.

gisteren

Overdag vaak dutjes op schoot. Sowieso valt ze vaak drinkend (borst) in slaap. En snachts ook minimaal halve nacht naast me in ons bed. Komt goed, de andere 5 kinderen doen het niet meer. Soms komt kleuter nog even "luilakken" smorgens. Ik ga de "strijd" dus nog niet aan. Het komt wel goed

gisteren

Reactie op Ikigai

Ik heb deze omkeer enkele weken geleden gemaakt en wat een verademing! Eers ...
Hoe heb je dit uiteindelijk aangepakt?

gisteren

Fijn om al jullie verhalen te lezen. Ik “zit er ook mee”. Ik geloof heel erg in samen slapen en vind het ook fijn. De gedachte dat hij alleen in een andere kamer ligt 😖 Maar de afgelopen maand is hij om de 1,5 uur wakker. Het enige wat dan helpt is even sabbelen en weer verder slapen. Soms denk ik: ik wil gewoon ook slapen. Het voelt alsof ik de hele nacht wakker ben en wat dommel. Ik vraag me ook af of hij zo ook goed aan z’n rust toekomt. Overdag is een beetje t zelfde. Heeel af en toe kan ik weg sneaken. Maar heel vaak heeft hij het door en gaan de ogen meteen open. Hij wil eigenlijk alleen maar bij mij… Soms vind ik t lastig, want t lijkt me zo heerlijk om soms ook even wat in huis te kunnen doen oid.

19 uur geleden

Onze zoon sliep tot 3 weken geleden elke nacht bij ons in bed. Was om het uur wakker, dan sabbelen aan de borst. We hielden elkaar wakker. Ik was er echt sceptisch over, maar ik ben ook in slaaptraining gegaan, en ongelofelijk, wereld van verschil! Hij komt nu zo’n 1 a 2 keer per nacht en heeft al 2x een nacht doorgeslapen.

19 uur geleden

Ik had hier laatst een topic geplaatst met precies dit erover! Ik sliep echt tot 9 maanden continuuu met mijn jongen in de armen en co-sleepen. Zowel middag als avond. Nu al een hele week of 2 slaapt hij elke middag in zijn bed én elke avond. Ohymgodd!!! Ben zoooo blij!!! Hij was echt ontroostbaar als ik hem daarin liet of aks hij het bed al zag, we hadden ‘t dan ook nooit gebruikt. Hoe ik het heb aangepakt: hem vooral veilig laten voelen! Dus als hij echt heeel vermoeid is gewoon zijn handje blijven vasthouden en blijven praten. Ookal huilt hij. Gewoon blijven troosten en aaien. De eerste x bleef ik geloof ik ongeveer een uur bij hem. En zo langzaam elke x afgebouwd, tot 20 minuten. En vervolgens 10minuten. En nu is het soms 2 min en soms 5minuten. Vandaag gaf mij man aan hem erin te hebben gelegd en dat na 1 minuut huilen hij zelf verder sliep. Ik heb t nu ook meer laten koppelen met flesje geven. Dus ookal wil ie slapen, dan t flesje eerder geven zodat ie al vermoeiender raakt en dan kan slapen. En sowieso gebruikt ie ook een speen. Ik zeg je heeeel eerijk: had echt niet gedacht dat t zou lukken en helemaal niet doordat mijn aanpak was: niet laten huilen! Heb echt de focus op veilig laten voelen zetten waardoor hij nu weet in bedje is echt slapen.

13 uur geleden

Ik slaap ook al 10 maanden samen met mijn dochter, inmiddels 23 weken zwanger en begint nu door dat ze op mijn buik wil liggen om in te slapen wel echt zwaar te worden 😟