16 Reacties

één maand geleden

Wij gaan meteen voor kunstvoeding van nutrilon. Ik kan om medische redenen geen borstvoeding geven.

één maand geleden

Wij hebben de vorige keer na 3 maanden borstvoeding de overstap gemaakt naar de kunstvoeding van jumbo. Hier groeiden ze heel goed op!

één maand geleden

Ik vind dit nogal wat 🤔. Heeft ze / hebben ze onderzoek gedaan? Hebben ze concrete cijfers en bewijzen? Is er een rapport/verslag opgesteld? Het is nogal wat om zomaar een melding te maken over iets wat je 'opvalt'. En waar hebben ze die melding gedaan? Bij Kruidvat of echt bij de instanties die deze voeding controleren? Een verloskundige heeft toch ook over het algemeen niet meer te maken met babies ouder dan een paar weken, dus hoe weet ze dat? Is het gebaseerd op drie babies uit haar vriendenkring of op drie duizend die echt onderzocht zijn? Ik snap dat jij al die vragen niet kan beantwoorden hoor 😅. Maar alle voeding is/wordt zó super grondig getest. Elke baby reageert anders op bepaalde voeding. De een gaat alleen goed op superdeluxe a-merken, maar ik lees ook vaak genoeg andersom. Dus ik zou in elk geval niet zomaar Kruidvat voeding overslaan omdat de vk iets opvalt, tót daadwerkelijk bewezen. Ik gaf m'n peuter 5 maanden bv, daarna Kruidvat voeding. Ging perfect. Zo doe ik het bij de volgende ook!

één maand geleden

De 2 van mijn zusje gingen/gaat heel goed op die van de kruidvat en groeien als kool. Lijkt me gek als dit echt zo is, want dan zou je daar wel meer over horen toch? Onze zoon kon niet tegen de speciale voeding van de kruidvat voor obstipatie. Maar dit is al 3 jaar terug en geloof niet dat dit perse met de kruidvat voeding te maken had. Wel met het feit dat deze voeding dunner was.

één maand geleden

hier bij de 1e kruidvat gegeven na een hel met borstvoeding en hij deed het er super goed op dus mij plan is ook met de 2e gelijk kruidvat voeding te geven

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Ik vind dit nogal wat 🤔. Heeft ze / hebben ze onderzoek gedaan? Hebben ze ...
Ik snap je vragen hoor. Ik begreep wel uit haar verhaal dat dit niet zo 123 in eens te melden is. Ze zei dat zij en andere praktijken het hadden gemeld bij instanties. Bij onze dochter hebben we ook ervaren wat de verloskundige benoemde maar had nooit gedacht dat het wellicht aan de voeding zou liggen. Het is idd wel zo dat elke baby anders reageert, gelukkig maar!

één maand geleden

Hier ook zo’n 7 maand kruidvat gehad, groeit als kool. Wel veel spugen aan het begin, maar ook weleens geswitcht naar andere voeding en dan had ze dat ook. Denk dus niet perse dat het aan de voeding lag (bij haar iig)

één maand geleden

Wanneer het tijd is voor kunstvoeding dan wordt dat Geitenmelk van Hipp. Is best duur…. Maar wel een goede kwaliteit. Ik heb zelf een koemelk- intolerantie (ik kreeg als baby ook speciale voeding) en mijn dochtertje is ook intolerant voor koemelk. Dus vandaar wij meer van de geitenmelk/kaas/yoghurt etc zijn🙂. Maar mijn dochter vindt het heerlijke melk en ik hoop onze tweede ook. Ik begreep dat geitenmelk goed te verteren is. Het zou qua samenstelling meer op onze eigen borstmelk lijken. Ik heb dit gelezen op internet, niet in een wetenschappelijk stuk 🙂. Maar voor ons klopt dat.

één maand geleden

Hier gewoon kruidvat gegeven en de normale krampjes die elke baby krijgt gehad de eerste periode.. juist overstappen van voedingen maakt de krampen erger omdat er steeds gewend moet worden aan nieuw eten! Ik ga ook deze keer gewoon de kruidvat weer geven! Alle voedingen hebben dezelfde voedingswaarde zoek maar eens de ingrediënten lijsten van de diverse voedingen op 😊😉

één maand geleden

De keuringsdienst van waarde heeft een keer uitgezocht dat voeding 1 moet voldoen aan heel veel richtlijnen. Of dat nu van Kruidvat of nutrilon is. Alleen betaal je bij nutrilon bv ook meer vanwege de onderzoeken die zij doen en variatie qua voeding die zijn bieden (meer dan andere merken). Mijn zoontje heeft koemelk allergie en dat lijkt wel meer opvallend dan vroeger. Hier krijgt hij de opti voeding van nutrilon van. Deze is voor kinderen met melk allergie. De kinderarts gaf wel aan dat geitenmelk minder vitaminen bevat dan de reguliere, maar vaak wel een optie kan zijn als kindjes gevoeliger zijn voor bepaalde voeding. Maar alsnog reageert elk kindje anders op elke voeding!

één maand geleden

De vorige 2 hebben eerst BV gehad en daarna Kruidvat. Ging bij de eerste goed. De tweede had obstipatie, hebben we Hero nutrasense comfort+ gegeven en na een tijdje weer overgestapt naar Kruidvat. Deze baby krijgt geen BV en direct kunstvoeding. We kiezen voor Hero nutrasense (normale versie) omdat het kdv ook deze voeding gebruikt. Dan hoeven wij niet eigen voeding mee te geven of het risico te nemen dat de baby krampen krijgt van wisselende merken.

één maand geleden

Wij hebben kruidvat geven: - bijna niks gespuugd - kind zat over de +2 lijn kwa groeien - vrijwel geen krampjes 😂 Het zal vast kloppen dat sommige babies het er niet goed op doen, maar dat hoeft echt niet met allemaal te zijn. Wij zullen dus bij baby 2 ook weer starten met kruidvat voeding, en als deze baby het er minder goed op doet stappen we dan weer over naar wat anders!

één maand geleden

Reactie op LV00

Wij hebben kruidvat geven: - bijna niks gespuugd - kind zat over de +2 lijn ...
gegeven*

één maand geleden

Ik heb bij de vorige Hero kunstvoeding gegeven en daar deed ze het goed op. Die van de kruidvat vond ze niet eens lekker 😵‍💫 maar ik moet zeggen die zag er ook anders uit qua kleur en rook minder lekker naar mijn mening. Hero is ook niet heel duur.

één maand geleden

Er is een aflevering van de keuringsdienst van waarde over babyvoeding. Aanrader om te kijken! 😊

één maand geleden

Wij zijn lekker voor Kruidvat gegaan. Helemaal nadat wij de aflevering van de keuringsdienst van waren hadden gezien waaruit blijkt dat er zulke strikte regels verbonden zitten aan de voeding, dat er eigenlijk geen verschil bestaat bij voeding 1!