23 Reacties

2 maanden geleden

Op de zij van mijn buik bedoel ik uiteraard en niet op mijn buik hahaha

2 maanden geleden

De meeste websites geven aan tussen de 16-20 weken, dat is normaal. Maar het kan wel eerder. Ik zou het je vk of gyn even navragen bij de volgende afspraak voor de zekerheid.

2 maanden geleden

Ik denk dat dat je darmen zijn, de baby kan nog niet dusdanig bewegen (armen en benen zijn nog zo minimaal ontwikkeld) dat je het voelt. Je darmen maken wel soort plop bewegingen als ze wat actiever zijn. Ik heb net chips gegeten en ook onrustige darmen op dit moment. Lijkt wel wat op hoe een baby voelt!

2 maanden geleden

Kan het me eerlijkgezegd haast niet voorstellen op deze termijn 🙈. De baby is met 11 weken echt pas iets van 5cm en weegt 10gram ofzo.. Ik heb na m'n zwangerschap ook wel eens het gevoel van babytrapjes gehad maar er zat toen toch echt geen baby meer in mn buik. Maar wie weet 🤭

2 maanden geleden

Het kan zeker hoor. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik het ook al vanaf 12 weken. 😊

2 maanden geleden

Ik denk eerder dat het je darmen zijn. Je darmen kunnen ook "ploppen" en dat voelt vrijwel hetzelfde als de eerste beweging die je voelt van je foetus.

2 maanden geleden

Je baby komt pas met 12 vanachter je schaanbot vandaan, dus lijkt me niet dat je je baby in je buik voelt, maar eerder dat je darmen je voor de gek houden.. Volgens mij is baby voelen met 11 weken echt onmogelijk sorry!

2 maanden geleden

Reactie op LV00

Je baby komt pas met 12 vanachter je schaanbot vandaan, dus lijkt me niet d ...
Schaambot*

2 maanden geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschap-zo-werkt-het/fundushoogte/

2 maanden geleden

Ik heb dit dus ook!! Ik dacht ook: dit kan toch niet... Vooral als ik 's avonds rustig op de bank zit merk ik het af en toe sinds een paar dagen.. Ook precies op de plek waar de baby zit, (dit weet ik toevallig omdat ik vandaag de termijnecho heb gehad). Dus kan bijna niet dat dit mn darmen zijn? Echoscopiste zei wel dat de baby helemaal aan de voorkant zit, placenta achterin en dat ik hem/haar mogelijk al vroeg voel bewegen. Maar ik dacht dan vanaf een week of 16? Dit lijkt me wel heel vroeg, maar toch voelt het echt zo... En er staat ook overal dat het hartje nog niet te horen is, pas vanaf 12 weken. Nou, wij hebben vandaag ook voor het eerst al een prachtig hartje gehoord ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Pipp

Ik heb dit dus ook!! Ik dacht ook: dit kan toch niet... Vooral als ik 's av ...
Dit heb ik dus ook! Totaaal niet op de plek van mijn darmen. En ik herken het gevoel echt uit duizenden want ik weet wanneer het m’n darmen zijn. Ik dacht dus ook vanaf 16 weken, dat voelde ik bij mijn dochtertje. Echt een heel bijzonder gevoel. Prachtig dat je naar het hartje hebt geluisterd. Ik heb mijn volgende afspraak pas weer bij 15 weken 😅. Dan kan ik luisteren naar het hartje.

2 maanden geleden

Reactie op LV00

Je baby komt pas met 12 vanachter je schaanbot vandaan, dus lijkt me niet d ...
Ik voel het ook niet op de plekken bij mijn darmen maar echt vele malen lager. Mijn darmen maken ook geluidjes en dat voel ik ook gewoon. Ik denk toch dat ik echt de baby voel, vooral omdat ik het gevoel herken. Heel gek.

2 maanden geleden

Het kan zeker hoor. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik het ook al vanaf ...
Heel bijzonder dat dat kan ❤️🫶🏻. Het vrouwelijk lichaam is zo ontzettend bijzonder.

2 maanden geleden

Reactie op Ina33

Kan het me eerlijkgezegd haast niet voorstellen op deze termijn 🙈. De baby ...
Ik kon het me dus ook echt niet voorstellen vandaar deze topic hahaha, maar ik herken het gevoel echt. Het zijn ook geen harde schoppen of iets dergelijks lichte veer-gevoelen en dan helemaal onderin bij mn baarmoeder. Het geeft mij iig in deze uitzichtloze situatie toch wat steun om de baby te ‘voelen’. Want ik heb het heel zwaar. Continu overgeven, misselijkheid en vermoeidheid.

2 maanden geleden

Het is zeker waar ze voelen als kleine schokjes maar je hetkent ze meteen ik had het mijn vorige zwangerschap bij 14 weken en nu al bij 11 dus ik erken dit zeker genoet ervan

2 maanden geleden

Reactie op februari2022mama

Ik voel het ook niet op de plekken bij mijn darmen maar echt vele malen lag ...
Hier hetzelfde! Ben nu 11+4 dagen en dacht het ook te voelen! Ik heb een apparaatje om naar het hartje te luisteren en precies op die plek heb ik het ook al 2 x gevoeld. Waar ligt je placenta?

2 maanden geleden

Reactie op Pipp

Ik heb dit dus ook!! Ik dacht ook: dit kan toch niet... Vooral als ik 's av ...
Het is niet zeker of het hartje horen al veilig is met 12 weken, daarom doen ze het liever niet. Zelf hoorde ik het al met 8 weken. Ik denk dat dit wat hetzelfde is met fantoomschopjes. Dat zijn ook je darmen die je met het gevoel vergelijkt. Als je pril zwanger bent gaan je darmen verschuiven en kan je ze wat extra gaan voelen. Als je kijkt hoe klein en licht een baby nu nog is kan je dit haast niet gaan voelen. Je darmen zitten ook vlak achter je baarmoeder, mijn baarmoeder ligt gekantelt tegen mijn darmen aan. Je kan ze dus wel op dezelfde plek voelen.

2 maanden geleden

Ik ben nu 11 weken en ik heb meerdere zwangerschappen gehad. Zelf heb ik nu ook het idee dat ik ter hoogte van mijn schaambot een soort onderhuidse kriebel steeds voel, alsof iemand met een veertje zachtjes over je huid gaat. Ik denk echt wel dat het mogelijk is hoor! De VK zei zelf bij meerdere zwangerschappen is dat al wel mogelijk, zeker omdat je qeet waar je op moet letten. Die 16 weken die genoemd word is vaak voor mensen die nog geen kinderen gehad hebben bijv.

2 maanden geleden

De gynaecoloog en vroedvrouw zeiden mij dat het perfect kan. Ik voelde onze vorige baby aan 13 weken. Ik ging bij de vroedvrouw langs, aangezien ik twijfelde. Zij luisterde toen met een Doppler en de momenten dat ik ze voelde hoorde je haar echt op de Doppler.

2 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Ik ben nu 11 weken en ik heb meerdere zwangerschappen gehad. Zelf heb ik nu ...
Die 16 weken is net voor vrouwen die eerder zijn bevallen, voor een 1e zwangerschap is nog pas later. Ik ben nog even gaan googlen en overal staat dat het je darmen zijn. Als je je ook bedenkt dat ontlastig een stuk groter en zwaarder is dan een kindje van 11 weken... laat staan een voetje van enkele mm. Heel uitzonderlijk kan het vroeger,maar als je hier leest en andere topics moet geloven voelt iedereen de baby al rond de 10-11 weken. Klinkt mij nog meer dat het de verschuivende darmen zijn. Maar je mag natuurlijk geloven wat je wil, je kindje zit er ergens wel te bewegen en als het je een fijn gevoel geeft. Uiteindelijk bewegen je darmen ook door je baby 😀