121 Reacties

9 dagen geleden

Reactie op AnoniemLA1224

Jaa, dit heb ik volgens mij ook gehad. Ik was ook al zo verbaasd over wat i ...
Ik heb bij 20 weken een kleine tik vastgelegd op camera. Zo gaaf. Iedere keer als ik, of mijn man de hand op mijn buik legt wordt ze rustig en houdt het bewegen op

9 dagen geleden

Reactie op rebekka3

Ik heb bij 20 weken een kleine tik vastgelegd op camera. Zo gaaf. Iedere ke ...
Is totaal niet waar het in de opmerking over gaat. Dat heb ik dus vaker, compleet de plank misslaan. Herkenbaar? Haha

9 dagen geleden

Reactie op rebekka3

Is totaal niet waar het in de opmerking over gaat. Dat heb ik dus vaker, c ...
Heel herkenbaar 😂 Wat leuk he die bewegingen! Heb er ook filmpjes van 😊 merk hier niet meteen dat ze rustig wordt door mijn hand, eerder dat ze die weg wil. Zelfde met iets op/ tegen mijn buik aanleggen, moet ze niets van weten 🤣

9 dagen geleden

Ik ben morgen precies 20 weken. Ik voel al een week of 3 mn kleintje bewegen 🥰. Alleen vandaag lijkt het plots wat minder te zijn. Ik voel m wel af en toe maar minder dan de afgelopen dagen. Is dit iets waar ik me bij deze termijn zorgen over moet maken en de vk bellen of is dit normaal?

9 dagen geleden

Reactie op Lauravdv123

Ik ben morgen precies 20 weken. Ik voel al een week of 3 mn kleintje bewege ...
Mijn vk zei dat je pas vanaf 28 weken dagelijks iets moet voelen, maar als jij je ergens onzeker over voelt kun je altijd even bellen toch :)

9 dagen geleden

Reactie op Lauravdv123

Ik ben morgen precies 20 weken. Ik voel al een week of 3 mn kleintje bewege ...
Je kan altijd even bellen, maar ze hebben nu nog zoveel ruimte dat je niet elke beweging voelt zeker als ze zich gedraaid hebben..

9 dagen geleden

Alsof de kleine mee kon lezen en mij gerust wilde stellen is hij nu opeens mega actief. :) Toch een beetje 'te snel' zorgen gemaakt denk ik.

9 dagen geleden

Reactie op Lauravdv123

Ik ben morgen precies 20 weken. Ik voel al een week of 3 mn kleintje bewege ...
Ik ben 19+3 en de ene dag voel ik haar echt veel en de andere dag bijna niks, ben dan ook altijd zo ongerust… tot nu kwam de beweging uiteindelijk altijd gewoon terug

9 dagen geleden

Reactie op Iris_x

Ik ben 19+3 en de ene dag voel ik haar echt veel en de andere dag bijna nik ...
Dit herken ik ook! Ligt er ook maar net aan hoe de baby ligt denk ik. Ondanks dat ik weet dat ik het nog niet dagelijks hoef te voelen, is het toch spannend als het ineens zo rustig is daarbinnen

9 dagen geleden

Reactie op springinhetveld

Nou hier dus precies het zelfde vader adhd dus hou me hart vast in me buik ...
Haha mijn zoontje was in de buik wel bewegelijk maar niet extreem. Vader adhd en vanuit mijn kant ook meerdere mensen met adhd. Echter na de geboorte en jonge jaren weinig van te merken. Nu het laatste jaar wordt hii wel steeds drukker/impulsiever. Denk niet dat de drukte in de buik iets zegt over de drukte erna haha

7 dagen geleden

Ik ben nu 23+5 en voel elke dag ons meisje bewegen, zo bijzonder! De bewegingen zijn nog duidelijker voelbaar met mijn hand op mijn buik, alsof ze er dan echt tegenaan schopt. Inmiddels ook ter hoogte van mijn navel

7 dagen geleden

Vandaag bij de 20 weken echo bevestiging gehad dat ik alles voel wat ik op het scherm zie gebeuren. Het is een bewegelijk ventje 😂

6 dagen geleden

Reactie op KUPO nog

Vandaag bij de 20 weken echo bevestiging gehad dat ik alles voel wat ik op ...
Ik had dit niet. Bij 21+2 en 21+5 een echo gehad waar ze aangaven dat ze goed aan het bewegen is... voelde er toen niets van 😂 maar dat stelt eigenlijk ook wel gerust, je hoeft het niet allemaal te voelen.

6 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik had dit niet. Bij 21+2 en 21+5 een echo gehad waar ze aangaven dat ze go ...
Bij mij is dit hetzelfde. Bij alle echo's die ik nu gehad heb is ons kindje steeds druk in beweging maar dat voel ik ook nog niet allemaal. Ik voel af en toe wat gerommel daarbinnen 🤭 Ik ben nu 21 weken en heb een voorliggende placenta, de verloskundige zei tegen mij dat ik waarschijnlijk meer ga voelen vanaf de 24 weken.

6 dagen geleden

Praten jullie tegen je buik als je de baby voelt bewegen? Ik blijf het maar een beetje vreemd vinden om dat te doen en weet niet wat ik moet zeggen?

6 dagen geleden

Ik heb bij beide kindjes voorliggende placentas en ik voelde ze ook heel laat, vanaf 21 weken voelde ik ze heel vaag en vanaf nu 23 weken voel ik ze goed en regelmatig, merk ook steeds dat het harder word, begint ook voelbaar te worden aan buitenkant. Gevoel gaat zeker komen!

5 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Praten jullie tegen je buik als je de baby voelt bewegen? Ik blijf het maar ...
Ik probeer het wel te doen, maar nog heel minimaal, voelt inderdaad een beetje gek haha. Ik zeg nu vooral 'hee baby, mama is hier' of 'blijf nog maar heel lang zitten' Dat soort dingetjes :)

5 dagen geleden

Ik zat echt te wachten tot ik m’n kleine ging voelen. Bij 21 weken voelde ik hem af en toe. Mijn placenta ligt voor, ben nu 21 +5 en voel hem nu iedere dag.

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik had dit niet. Bij 21+2 en 21+5 een echo gehad waar ze aangaven dat ze go ...
Soms is het zelfs hinderlijk. Ik doe een opleiding pedicure, als de kleine mijn houding /gebrek aan rust niet tof vind begint hij gewoon te trappel rellen…. Terwijl ik een tool/frais in mijn handen heb met 30000 rotaties per minuut 🫠