38 Reacties

8 maanden geleden

Volg mee

8 maanden geleden

Misschien een andere flesspeen proberen? Mogelijk gaat de snelheid te langzaam?

8 maanden geleden

Hier ook een flesweigeraar. Hij is aankomende vrijdag 18 weken en ik krijg er met geen mogelijkheid een fles in.... ik moet 18 juni weer werken dus ik zal toch iets moeten proberen. Heb op advies van iemand Lansinoh fles gekocht met xs speen. Ook deze wilt hij niet. Hij speelt er wat mee. Duwt hem met zijn tong van links naar rechts en uiteindelijk wordt hij boos en begint hij keihard te huilen. We hebben al veel flessen geprobeerd. In het ziekenhuis dronk hij 2 weken uit dr brown fles. Thuis wilde hij die niet meer en werd het avent. Nu dus niks meer...

8 maanden geleden

Reactie op OptimistischeBoom497133

Misschien een andere flesspeen proberen? Mogelijk gaat de snelheid te langz ...
Dat zou kunnen! Is er een beetje een “gemiddelde” in welke flesspeen baby’s van zijn leeftijd het fijnst vinden?

8 maanden geleden

Reactie op Mommy_of_2_

Hier ook een flesweigeraar. Hij is aankomende vrijdag 18 weken en ik krijg ...
Hmm lastig… nam hij eerder wel een fles aan? Want wij hebben de MAM fles en ons zoontje nam deze eerst heel goed aan

8 maanden geleden

Reactie op oemmi21

Dat zou kunnen! Is er een beetje een “gemiddelde” in welke flesspeen baby’s ...
Ja dat bestaat wel, maar is voor iedere baby anders. Onze kleine ging bij 6-7 weken al naar een flesspeen voor 3+ maanden. Het is dus een beetje zoeken en proberen.

8 maanden geleden

Laat een preverbaal logopedist langskomen! Ik lees hieronder al dat de Lansinoh genoemd wordt, die wordt door de meeste flesweigeraars geaccepteerd. Is het proberen waard, maar zo niet laat dan echt een preverbaal logopedist meekijken. Ik ben er zelf één, maar elke situatie is anders dus kan niet echt algemene tips geven.

8 maanden geleden

Ja dat bestaat wel, maar is voor iedere baby anders. Onze kleine ging bij 6 ...
Ahh dan ga ik dat eerst proberen!

8 maanden geleden

Reactie op KVS95

Laat een preverbaal logopedist langskomen! Ik lees hieronder al dat de Lans ...
Dankjewel voor de tip! Ik heb die fles nog niet geprobeerd en een grotere speen ook nog niet dus dat ga ik eerst maar proberen maar ik zal deze onthouden!

7 maanden geleden

Benieuwd hoe het nu gaat?

7 maanden geleden

Reactie op KVS95

Laat een preverbaal logopedist langskomen! Ik lees hieronder al dat de Lans ...
Wat zie jij terug in de praktijk bij flesweigeraars? Helpen de adviezen vaak?

7 maanden geleden

Reactie op Sunflower-

Wat zie jij terug in de praktijk bij flesweigeraars? Helpen de adviezen vaa ...
Ja zeker! Ligt wel een beetje aan hoe oud het kindje is (hoe jonger hoe makkelijker) en ook hoe consequent ouders met de adviezen aan de slag gaan, want het is niet altijd makkelijk, maar meestal lukt het zeker! Maar een enkele keer dat het niet lukt en we verder moeten gaan kijken naar bijvoorbeeld cupfeeding.

7 maanden geleden

Reactie op KVS95

Ja zeker! Ligt wel een beetje aan hoe oud het kindje is (hoe jonger hoe mak ...
Wat voor adviezen geef je vaak? Ikheb een preverbaal logo laten meekijken met onze 11wkn oude zoon die al wekenlang na 60cc zijn interesse in dd fles verliest, worstelt en wurmt, met rondlopen gaat het er nog in maar drinkt nooit meer leeg. Ze had niks ander advies dan Pepti proberen. Nu een week zonder resultaat.

7 maanden geleden

Hier hetzelfde, mijn zoontje is nu 14 weken. Geef ook volledig borstvoeding. Vorige week gingen me man en ik een dagje weg en m’n ouders zouden oppassen. Ik maakte me ontzettend zorgen maar kreeg al vrij snel appje dat hij bij oma met gemak 180ml leeg drinkt. schijnt dat hij dus bij mij niet drinkt uit de fles omdat hij bij mij melk ruikt. Dus als ik in de buurt ben, is fles onmogelijk 🤭 Ik heb trouwens nu lansinoh flesje die werkt perfect bij mijn zoontje. Had hiervoor Philips advent en drBrown maar die weigerde hij beide.

7 maanden geleden

Reactie op KVS95

Ja zeker! Ligt wel een beetje aan hoe oud het kindje is (hoe jonger hoe mak ...
Kan je iets vertellen over wat je ziet bij kindjes van 12 weken oud? Mijn dochtertje is dat bijna. Ik heb het advies gekregen van een preverbaal logopediste om 2 dagen om en om de fles aan te bieden. Dus ik moet de dag starten met de fles en dan 2 uur geen borst en dan de borst enzovoort. Mijn moederhart doet er zeer van en weet niet of ik het wel kan…

7 maanden geleden

Benieuwd hoe het nu gaat?
We zijn overgestapt naar speen 2, hij drinkt soms wel maar nog niet de hele fles… we gaan het vanavond weer proberen. Dinsdag gaan we hem voor het eerst een paar uur bij oma laten dus dat wordt spannend !

7 maanden geleden

Reactie op Mama van Nuri

Hier hetzelfde, mijn zoontje is nu 14 weken. Geef ook volledig borstvoeding ...
Wat fijn dat het bij jullie is gelukt! Misschien moeten wij dan ook maar de lansinoh aanschaffen. Hoe ging het bij jou als je bv even de kamer uitliep dan? Want dat probeer ik wel, dan ga ik bv even naar boven maar dan nog lijkt hij te merken dat ik toch thuis ben 🫣🤣

7 maanden geleden

Reactie op oemmi21

Wat fijn dat het bij jullie is gelukt! Misschien moeten wij dan ook maar de ...
Hahaha net zo’n slimme baby als die van ons. Nuri heeft het ook door als ik er niet ben, alleen pas toen ik 4 uurtjes bij kapster was. Lukte het me man om een flesje te geven. (Ik gelijk helemaal blij toen ik er een filmpje van kreeg toegestuurd) Ik heb er een topic over gemaakt hierzo en het schijnt normaal baby gedrag te zijn. Ik wil de kleine man ook niet onnodig stressen en belangrijkste nog ik weet dat hij het kan. Dus besloten het los te laten. Te genieten van de BV op verzoek en te vertrouwen dat het goed komt als hij bijv een dagje bij opa en oma is. Nou moet ik wel toegeven dat ik het geluk heb dat ik verlopig niet hoef te werken en dus 24/7 paraat sta 🐮🥰 Lansinoh flesje raadt ik zeker aan! Maar denk dat het ook per baby verschilt. Ik hoop dat het bij jou kleine mannetje ook lukt en je iets heb aan hoe het bij ons thuis gaat. Ghair insha’Allah

7 maanden geleden

Reactie op Mama van Nuri

Hahaha net zo’n slimme baby als die van ons. Nuri heeft het ook door als ik ...
Aahh Allahumma barik, snap dat je blij werd van dat filmpje! Zou ik ook hebben 🤣 In Shaa Allah gaat t bij ons ook lukken, moet idd gewoon vertrouwen hebben. Haha ik ben ook 24/7 tot meneer z’n beschikking 🐮 dus weet helemaal hoe je je voelt Mag ik vragen welke fles en speen van lansinoh je hebt? Zit daar nog verschil in?

7 maanden geleden

Reactie op oemmi21

Aahh Allahumma barik, snap dat je blij werd van dat filmpje! Zou ik ook heb ...
Oh ik zou straks even moeten kijken voor je want weet niet zo uit m’n hoofd 🙈 Ben op moment aan het voeden hihi 🐮