95 Reacties

21 dagen geleden

Al een goed stukje opweg.

21 dagen geleden

Reactie op Kusjevan.L

Mooiii ! Wanneer ben je uitgerekend
Dankje!🤗 18 februari pas haha, maar ik werd echt overspannen van alles wat je aan moet schaffen. Dus dit geeft wel echt rust

20 dagen geleden

Wij hebben wel al alles geverfd en de kledingkast opgezet. Over 2 weken komt de babykamer binnen, en we moeten nog 1 muur behangen. 🩷 ben nu 22 weken.

20 dagen geleden

Wij gaan in oktober de zolder verbouwen omdat wij met het verbouwen van dit huis de derde slaapkamer hebben opgeofferd voor een mooie grote badkamer. Wij gaan op zolder en de baby in onze kamer. Heb een super schattig behangetje gevonden.

20 dagen geleden

Reactie op Kusjevan.L

Hii, bij welke week zijn jullie begonnen met de babykamer? ❤️🤱 ben gewoon ...
Met 19 weken de eerste muren geverfd, met 20 weken de kledingkast opgezet, maar dit kwam ook mede doordat we de kledingkast in de aanbieding hadden gekocht en niet na maanden zouden kunnen klagen als iets kapot zou zijn, daarom al geverfd en die kast opgezet. De rest van de meubeltjes komen over 2 weken binnen, dan ben ik 24 weken. En het behang voor 1 muur moeten we ook nog bestellen. 🥰

12 dagen geleden

Van de week het baby ledikantje en de commode besteld,nog wat spullen voor de baby bestellen het meeste heb ik in huis nu ,binnenkort beginnen met het baby kamertje ik ben nu 21 weken zwanger

12 dagen geleden

Wij moeten eerst d'r zolder verbouwen tot een slaapkamer voor ons. Dit gebeurt komende weekenden. Heb de meeste spullen nog van mijn eerste zoon. Behalve de commode.

11 dagen geleden

De grote dingen staan er al

11 dagen geleden

En gister de kledingkast opgezet😊

11 dagen geleden

Reactie op Jesssz

En gister de kledingkast opgezet😊
Ik vraag me dus af, heb je echt zo’n grote kledingkast nodig voor de kinderkamer? Wij hebben een boekenkast staan in de babykamer en het leek me wel praktisch om die met mandjes en mss ergens een roede, om te vormen naar een ‘kledingkast’ maar kan daar zeker niet zoveel in kwijt als zo’n kast. Ik denk alleen, die kinderkleertjes zijn allemaal zo klein… en dan hebben sommigen ook nog een commode… Voor ons is het een eerste kind dus even benieuwd voor de ervaren mama’s; is dit echt nodig?

11 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik vraag me dus af, heb je echt zo’n grote kledingkast nodig voor de kinder ...
Ik gebruikte de commode voornamelijk voor de Hydrofieldoeken, slaapzakken, beddengoed, luiers etc. In de kledingkast had ik de kleertjes idd, handdoekjes. Daar kun je het eerste jaar / twee jaar waarschijnlijk wel mee vooruit (afhankelijk van hoeveel kleertjes enzo je hebt). Als de kleren dan steeds groter worden dan wordt het wel lastiger. In elk geval met jongens. Dan is de kleding toch allemaal wat robuuster (ipv legging en maillots).

11 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik vraag me dus af, heb je echt zo’n grote kledingkast nodig voor de kinder ...
Wij hebben beneden (bij ons op de slaapkamer) een kledingkast/commode staan met zijn passende kleren erin, zijn beddengoed, handdoeken en hydrofielen. Boven staat een grote kast, met zijn kleding in de volgende maten, beddengoed buiten het seizoen, slaapzakken, voetenzak en omslagdoeken e.d. wij gebruiken ze dus wel echt allebei, maar ik moet er wel bij zeggen dat wij belachelijk veel hebben voor hem 😂

11 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik vraag me dus af, heb je echt zo’n grote kledingkast nodig voor de kinder ...
Ik ben geen ervaren mama haha, in verwachting van ons eerste kindje. Maar wij hebben bewust een grote kast gekocht, mede omdat dit perfect in de inham van de kamer paste. Maar het lijkt me ook gewoon erg handig om daar alle voorraad luiers, verzorgingsproducten, dekens en boxkleden bijvoorbeeld in te bewaren. De rechterkant zijn namelijk legplanken. Nu zijn wij wel echte voorraadmensen, mocht je zelf dat niet hebben, lijkt het me inderdaad misschien niet nodig. Maar voor nu vind ik het juist fijn en is alles netjes opgeruimd achter deuren. ☺️

11 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik vraag me dus af, heb je echt zo’n grote kledingkast nodig voor de kinder ...
Hier ook persoonlijk nog geen ervaring, maar ik denk dat het er misschien ook aan ligt welke commode je gebruikt? Als je echt een standaard commode gebruikt, heb je naar mijn weten niet mega veel opbergruimte, dan snap ik een kledingkast erbij wel. Wij gaan voor de hemnes kast van Ikea als commode, ga er vanuit dat dat wel genoeg gaat zijn. We hebben ook niet meer ruimte in de babykamer, dus dan moeten we maar minder op voorraad hebben. Of pakken luiers onder de kast schuiven bijv ( als dat past)

11 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik vraag me dus af, heb je echt zo’n grote kledingkast nodig voor de kinder ...
Mijn ouders hadden vroeger juist een speciale baby kledingkast omdat deze ondieper was, en hun geen ruimte hadden voor een volwaardige kledingkast. Enige waar je op moet letten met bijv. het gebruik van een boekenkast oid is dat een klein hangertje er in de diepte in past. Daarnaast zijn mijn schoonouders ervan overtuigd dat enkel een commode genoeg is en je helemaal geen kast erbij nodig hebt. Wij zijn zelf nog zoekende, ik wil liever 1 grote commode en een box met een lade eronder ivm de ruimte later. We willen uiteindelijk nog aanbouwen & verbouwen boven en dan moeten ook die meubels ook onze slaapkamer op.

11 dagen geleden

Reactie op Jesssz

En gister de kledingkast opgezet😊
Mooi!! Waar heb je deze van als ik vragen mag?

11 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik vraag me dus af, heb je echt zo’n grote kledingkast nodig voor de kinder ...
In mijn ervaring: nee is overbodig. In de kleine maatjes lag alles in de kast, en dat pastte in 2 lades. Nu met maat 92 echter, heb ik wel veel meer ruimte nodig. Het is ook maar net hoeveel kleertjes je hebt. Maar nodig zou ik niet zeggen

11 dagen geleden

Reactie op Fier

Hier ook persoonlijk nog geen ervaring, maar ik denk dat het er misschien o ...
de grote Hemnes is zeker voor het eerste jaar voldoende kastruimte!

11 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ik vraag me dus af, heb je echt zo’n grote kledingkast nodig voor de kinder ...
Hier ook onze 1e. Wij hadden nog een grote Ikea Pax kast staan, dus vonden het zonde om deze niet te gebruiken (gaan deze nog wel iets aanpassen naar stijl van ledikant/commode). Denk dat het uiteindelijk wel handig is. Dit is nu onze basis (oude logeerkamer), zoals je kunt zien hebben we er ook wel de ruimte voor 🤭

11 dagen geleden

Wat een leuke kamers tot nu toe! Wij moesten ook eerst wat meubels verkopen om ruimte te maken. Nu staat die leeg en hebben we gister kleurtesters en een behangcirkel gekocht. De babykamer wordt eind deze maand geleverd. Zin in 😁