39 Reacties

vorig jaar

Handig, ben ook benieuwd!

vorig jaar

Ik kwam op insta de tip tegen van de Syrlig gordijnhaakjes van de IKEA. Die hebben een ring en een clip, waarmee je broekjes makkelijk aan een kledinghanger kunt hangen. Zo hou je je setjes makkelijk bij elkaar is een hangkast

vorig jaar

Reactie op miewie

Ik kwam op insta de tip tegen van de Syrlig gordijnhaakjes van de IKEA. Die ...
Dat is ook een goede, thanks!

vorig jaar

Waarschijnlijk is je kamertje al af, maar wij hebben gekozen voor wat duurdere verf die afwasbaar is. Bij ons zoontje is het regelmatig voorgekomen dat de muur vies werd & nu kunnen we daar dan gewoon een doekje overheen halen.

vorig jaar

Het is geen echte hack, meer een tip, en het is een kleine investering, maar laat rolluiken installeren 🫠. Onze peuter van 2,5 heeft serieus door geslapen nieuwjaarsnacht. Zoveel doen rolluiken kwa geluidsdemping (én lichtdemping)! In ons vorige huis hadden we geen rolluiken, en hadden we in de zomer twee gordijnrailsen+gordijnen om het een béétje donker te krijgen. Echt, rolluiken 👌. Nog meer voordelen trouwens: het houdt de ergste wind/kou/hitte buiten. Ze echt fijn in elk seizoen. Je kan ook wat goedkoper uit zijn door niet elektrisch te nemen, maar gewoon van die dingen met zo'n touw die je van binnenuit bedient. Echt .. rolluiken 🥹. Koop ze. Het zal je zoveel rust geven, vooral als je kind aan de voorkant slaapt en DHL weer eens met z'n achterlijk harde muziek uitstapt en z'n deur openlaat.

vorig jaar

Reactie op Kiimi

Het is geen echte hack, meer een tip, en het is een kleine investering, maa ...
Ligt het niet ook aan het kind haha? Onze slaapt in een niet mega donkere kamer overal doorheen.. laagst brandalarm naast zijn hoofd afgegaan en knort rustig verder

vorig jaar

Reactie op Frummlll

Ligt het niet ook aan het kind haha? Onze slaapt in een niet mega donkere k ...
Ongetwijfeld ook! Ze is altijd al wel een goede slaper geweest op zich, ook toen we de luiken niet hadden. Maar naast licht en geluid ook nog het voordeel van temperatuurregulatie. Het blijft op de slaapkamers in de zomer standaard vijf graden koeler omdat ik ze dicht houdt tegen de zon, die er recht op staat. 'S avonds kun je dan lekker luchten. In de winter uiteraard het tegenovergestelde. We hebben deze regulatie ook echt nodig, want we hebben (met grote spijt) onze vloer en gevels laten isoleren en nu is het in de zomer altijd 25+ graden binnen 🫠.. Alleen op de slaapkamers waar rolluiken hangen is het te doen. Als het beneden 30 graden is, is het boven 'maar' 25. Daarnaast ben ik zelf erg overgevoelig voor (buur/buiten/contact)-geluid en sta constant 'aan' als zij slaapt, en ben altijd bang dat ze wakker wordt (ja, dat is erg vermoeiend, vooral omdat ze nooit wakker wordt). Een deel van de rolluiken is ook gewoon voor mama's mentale rust😅...

vorig jaar

Reactie op Kiimi

Ongetwijfeld ook! Ze is altijd al wel een goede slaper geweest op zich, ook ...
Ah heel fijn dat het goed werkt bij jullie!!

vorig jaar

Wij hebben trouwens 1 mandje met gewoon alles bij de hand voor als je spuitluier hebt haha dus luiers, doekjes, zakjes, sudocreme maar ook washandje en schone romper zit erin zodat je dat ook gelijk even bij de hand hebt

vorig jaar

Reactie op Frummlll

Ligt het niet ook aan het kind haha? Onze slaapt in een niet mega donkere k ...
Ja idd, bij ons is het best wel gehorig en onze dochter van 2 heeft overal doorheen geslapen. Voor warmte en kou vind ik het wel een goede tip.

vorig jaar

Reactie op Kiimi

Ongetwijfeld ook! Ze is altijd al wel een goede slaper geweest op zich, ook ...
Bij ons zitten de rolluiken er nog in, geplaatst door de vorige eigenaren. Ik vind ze inderdaad echt een uitkomst (ook voor mezelf😜)

vorig jaar

Reactie op Kiimi

Eens over rolluiken! Ik zou écht niet zonder willen

vorig jaar

Reactie op Kiimi

Enige nadeel volgens mij; voor je op vakantie gaat, laat dan zeker de rolgordijnen op een kier een tijd voor je weg gaat. Ik ken weinig plekken van vakantie waar het net zo donker is als op een kamer met rolluiken. Dat kan erg nadelig zijn weet ik van mn broer🫠😬

vorig jaar

Ik zag deze op insta en vind het super handig: de Ikea Skubb bakjes. Deze gebruik ik nu om alle lades van de commode in te delen. Zo heb ik 2 grote bakken voor luiers, 1 voor sokjes, 1 voor de verzorgingsspullen als thermometer etc, 1 voor iedere maat hydrofiele doeken etc. Zo blijft alles netjes en georganiseerd.

vorig jaar

Ik kreeg de tip bij de intake van de kraamzorg om kledingsetjes in plastic zakjes te doen. Zo weet de kraamverzorgster of je partner welke setjes jij in gedachten had.

vorig jaar

Reactie op Reentje811

Enige nadeel volgens mij; voor je op vakantie gaat, laat dan zeker de rolgo ...
Haha klopt, dat zou je kunnen doen. Wij zetten op vakantie altijd een leftover matras tegen het raam in de kinderkamer 😂. Er staat meestal namelijk een eenpersoonsbed die niet gebruikt wordt. Super licht- en geluiddempend. Is wel vreselijk lelijk though..

vorig jaar

Ik heb op de commode een ikea hallbar 3l vuilemmertje staan. Past precies een luierzakje in en gooi daar de billendoekjes in en leeg die dan elke 2-3 dagen. (Ik gebruik grotendeels wasbare luiers dus geen idee waar men normaal gesproken de billendoekjes in doet..) Verder kan ik me herinneren dat ik in de newbornfase een hydrofiele doek over het aankleedkussenhoes had liggen bij de billen. Zo hoefde ik die niet elke dag te verschonen als er wat poep van de luier/romper op het kussen was gekomen; de doek kon dan in de was en de hoes zelf was nog schoon.

vorig jaar

Reactie op Lousb12

Ik heb op de commode een ikea hallbar 3l vuilemmertje staan. Past precies e ...
Ook een goeie!

vorig jaar

Skubb bakjes van de ikea Luieremmer van we too (makkelijk in gebruik) Zoutlampje ga ik nog kopen Luchtbevochtiger Ik ga inderdaad babykleding in een apart wasmandje doen, dan kan ik die sneller wassen en terugvinden hahah

vorig jaar

Een dimbaar nachtlampje op de plek waar je s’nachts gaat voeden. Het is fijn om het licht heel zacht te hebben midden in de nacht. Ook een mandje of trolley met daar in allerlei dingen voor de borstvoeding bij elkaar is fijn, zoals lanoline, een fles water, zoogkompressen, borstkolf, hydrofielen, spuugdoekjes, evt een snack.