17 Reacties
15 dagen geleden
Die van mij wordt geregeld door vriendinnen. Ik heb er al best wat mee gemaakt. Het is jouw babyshower, je moet vooral doen waar jij zin in hebt en wat jouw leuk lijkt. Persoonlijk hou ik van een gezamenlijke lunch en dan in een thema. Of een tafel met hapjes en gezellig kletsen. Ik heb ook echt alleen mijn innercirkel uitgenodigd. Dus geen kennissen of meiden die ik zo nu en dan spreek. Cadeaus heb ik op een lijst gezet en mee gestuurd net zoals de mensen die ik er bij wil hebben. Persoonlijk hou ik niet van spelletjes enz. En 3 uur max is meer dan zat. Het is jouw dag dus vooral doen waar jij blij van wordt! En proberen er van te genieten ipv de regelmodus of iedereen naar zin willen maken….
14 dagen geleden
Ik heb er een gehad bij onze eerste. Die werd geregeld. We hadden namen raden, blind hapjes proeven en voorspelling van naam,gewicht, geboorte datum enz. Verder had iedereen hapjes mee genomen en deden we geblinddoekt luier verschonen.
Een vriendin is in verwachting van de eerste en wij schelen een week. Wij organiseren er een voor haar en gaan een high tea doen
14 dagen geleden
Ik denk niet dat ik een krijg (heb vooral mannelijke, vrijgezelle vrienden 😅). Ik was eigenlijk zelf van plan een vriendin te vragen om samen naar zo'n "paint your pottery" achtig iets te gaan en een mok in babythema te schilderen.
Je moet vooral doen waar jij zin in hebt! Het is jouw dag en als een ander het niet leuk vindt is dat hun probleem haha
14 dagen geleden
Ik krijg er wel een. Hoe ik het doe, en hoe ik het ook gedaan heb als ik het organiseerde, is dat ik iemand aanwijs om het te regelen, ik heb een lijstje met namen aangedragen en aangegeven wat ik leuk vind (dus bijv verschillende spelletjes). Verder regelt diegene het zelf en is het een verrassing voor mij. Mijn ervaring is dat +/-3u inderdaad lang genoeg is en dat een babyshower hoe dan ook wel gezellig is. Ik heb 2x een babyshower georganiseerd die wat meer uitgedacht was en daar heeft diegene heel erg van genoten, maar ook laatst voor een vriendin die vooral gezellig samen wilde zijn, voelde voor mezelf als minder goed georganiseerd, maar zij heeft er ook echt van genoten. Maak het vooral voor jezelf niet te ingewikkeld, het is uiteindelijk jouw dag en dan wil je (of zou ik in ieder geval) niet teveel bezig zijn met of anderen het wel leuk vinden.
Oh en qua het in goede banen leiden; ik deed gewoon uitleggen welke dingen er gepland stonden, of alles helemaal gezamelijk was of dat iedereen zelf kon kiezen wanneer ze wat wilden doen, en soms misschien een aankondiging tussendoor dat een activiteit gestart kan worden of dat er even gewisseld moet worden. Dan kom je een heel eind denk ik (:
14 dagen geleden
Een babyshower wordt inderdaad geregeld en hoef je dus niet zelf te organiseren. Het is de bedoeling dat het voor jou een verrassing is!
14 dagen geleden
Ik ben een beetje verbaasd over hoeveel mensen zelf een babyshower regelen tegenwoordig.. Dat is toch iets wat ánderen voor jou organiseren om de mommy to be nog even in de watten te leggen voor de baby komt?👀
Lijkt mij persoonlijk een beetje gek om zelf te regelen, maar dat ben ik 🙈
Hier vorige x een babyshower gehad, toen werden er spelletjes gedaan en gegeten. Dit x aangegeven er geen te willen. Stond mn fam afgelopen weekend toch surprise voor de deur om er in het klein toch even bij stil te staan :D.
Mja zou vooral doen waar jij blij van wordt en niet om anderen een plezier te doen. Het is immers jouw babyshower.
14 dagen geleden
Reactie op Ina33
Ik ben een beetje verbaasd over hoeveel mensen zelf een babyshower regelen ...
Maar wat als je weet dat niemand je er een geeft en je toch graag even dat momentje met mensen deelt? Dan maar geen feestje? Of als je zelf graag de controle hebt omdat je weet hoe je wil dat je babyshower gaat?
Als ik het niet zelf zou doen krijg ik helemaal niets, dus dan maar zelf iemand uitnodigen om iets leuks te doen ter ere van mijn zwangerschap 😊
14 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Maar wat als je weet dat niemand je er een geeft en je toch graag even dat ...
Dan heb je niks, of je moet duidelijke hints naar je vrienden maken. Je gaat toch ook niet je eigen vrijgezellenfeest organiseren?
14 dagen geleden
Reactie op Margriet96
Dan heb je niks, of je moet duidelijke hints naar je vrienden maken. Je gaa ...
Hangt er voor mij wel echt vanaf wat je onder zelf organiseren verstaat. Ik vraag dus wel concreet iemand om het te regelen. Heb ik met mijn vrijgezellenfeest ook gedaan. Maar verder qua inhoud en datum was dat gewoon een verrassing (datum voor babyshower is geen verrassing, omdat dat lastig plannen werd met werk).
Bij een vriendin van me was het volgens mij wel echt een verrassing verder, maar toen waren er ook ineens mensen uitgenodigd die ze zelf niet gevraagd zou hebben en mensen afwezig die ze er wel bij had willen hebben. Dus tot zekere hoogte kan het ook handig zijn om wel zelf iéts te regelen haha.
Overigens heb ik zelf ook dingen waarvan ik denk 'dit hoort en dit hoort niet' , maar uiteindelijk hoeft het natuurlijk niet volgens de Amerikaanse traditie. Het gaat erom dat je zelf een leuke dag hebt, en als je dat meer hebt door het zelf te organiseren, moet diegene dat zeker doen, al zou ik het zelf ook niet zo doen :)
14 dagen geleden
Ik weet dat er een komt, maar hoe, wat en wanneer echt geen idee. Vind ik leuk die verrassing ipv dat zelf te moeten regelen, maar ik lees steeds vaker dat mensen het zelf organiseren.
14 dagen geleden
Ik krijg veel de vraag : waarom zelf organiseren? Ik heb moeite met dingen vragen en zeker aan naaste waarvan ik weet dat hun het ook druk hebben, dat was een "last" die ik liever niet op andermans schouders zou willen leggen. Mij ging het er vooral om dat het een leuke dag word ,zeker omdat dit onze eerste kleine ukkepuk is, na 10 jaar infertiliteit traject te doorlopen. Ook bleek al snel na onze aankondiging dat in onze directe omgeving er meer zwanger zijn en we elkaar allemaal opvolgen binnen een week😍😅 en hoe leuk dat ook is maar hierdoor is de aandacht gewoon te verdeeld een beetje een "ieder voor zich situatie"🤣 waardoor het alleen maar voor mijn gevoel moeilijker is om verwachtingen te hebben en te vragen om een "feestje/viering". Dus ja ik organiseer mijn eigen babyshower en ik hoop gewoon echt dat iedereen die komt het een leuke dag vind 🥰 en vinden mensen het saai of niet leuk dan heb ik nog een prachtige versierde deur waar ze weer naar buiten door kunnen wandelen🤣😂😂
14 dagen geleden
Ach, hang je er niet te zwaar aan hoe zo’n babyshower georganiseerd zou moeten en door wie. Ik lees zoveel “ik vind”. Het is een samenzijn ter ere van je zwangerschap. Hoe je het wil versieren, is helemaal aan jou. Laat het de genodigden weten dat je ermee bezig bent.
Dat is heel logisch en eerlijk. Het is allemaal zo Amerikaans met dat het een verrassing moet zijn, terwijl dat feitelijk niet zo is. En wat ik ook lees is, is dat er soms niet naar je geluisterd wordt als je geen babyshower wil. Voor wie wordt het dan gedaan? Dus als jij het op deze manier wil doen, daar is niks verkeerds mee!
13 dagen geleden
Reactie op tamaravangroningen
Ik krijg veel de vraag : waarom zelf organiseren? Ik heb moeite met dingen ...
Als je graag een babyshower wil en je weet zeker dat niemand dit voor je regelt snap ik je helemaal!
In mijn omgeving is het gebruikelijk dat een zus of vriendin de organisatie op zich neemt. Misschien is dit de eerste babyshower voor je vriendinnen?
Er wordt vaak aan de partner gevraagd wie er bij moeten zijn en of er cadeauwensen zijn.
De zwangere wordt echt in het zonnetje gezet en dat lijkt me toch minder als je het zelf organiseert. Hoe dan ook, zul je wel een leuke dag hebben:)
Wat je misschien ook nog kunt doen is de organisatie op je nemen voor de babyshower van een van de zwangeren uit je omgeving. Wellicht gaat er dan een lampje branden.....