32 Reacties

één maand geleden

Hier alles vanaf 24 weken. We hebben nog wel wat dingen van de vorige zwangerschap (zoals kinderwagen) maar verder moet alles nog aangeschaft worden. Juist omdat we vorige keer niets hebben kunnen gebruiken, willen we nu wachten met aanschaffen tot we ' zeker weten' dat het kindje levensvatbaar is

één maand geleden

Ik was bij mijn vorige zwangerschap vroeg begonnen met alles kopen (ik denk rond 20 weken) waardoor ik wel wat miskopen heb begaan. Maar ik was zo enthousiast over het krijgen van een kindje dat ik niet kon wachten en ik heb ook echt heel erg genoten van het zorgvuldig uitkiezen van al zijn spulletjes. 😁 Nu pak ik het natuurlijk iets anders aan omdat we gewoon al erg veel spulletjes hebben. De kinderkamer gaan we wel nog niet aan beginnen. Daar heeft mijn eerste kindjes pas de eerste keer in geslapen toen hij 9 maanden oud was. 😂

één maand geleden

Kleertjes heb ik afgelopen solden al wat gehaald. Elke keer ik langs de hema enzo loop kijk ik even en soms koop ik wat. Zelfde met vinted. Babywagen ben ik aan het rondkijken, maar raak er niet aan uit dus hoop dat ik die op z'n minst nog op tijd vind 😅 sommige winkels hebben meteen een voorraad, andere niet. Even letten dus op de eventuele levertijd. Met hoe ik me nu voel heb ik iets van "babykamer? Heb je die wel nodig? Co sleeper gepropt naast mijn bed is genoeg" 😂 denk dat het er een beetje van afhangt hoe fit je bent en hoeveel werkt je in de babykamer wil stoppen. Als je al zin hebt, vlieg er in. Zo niet, wacht dan nog eventjes, we hebben nog tijd zat.

één maand geleden

Ik wacht tot een weekie of 20 😊. De babykamer heeft niet zo'n spoed omdat ie de eerste vier maanden sowieso bij mij slaapt.

één maand geleden

Bij ons beginnen we 12 oktober met de vloer leggen, daarna het schilderwerk en de inrichting. 12 oktober ben ik 21 weken :)

één maand geleden

Wij gaan eerst de zolder nog verbouwen in oktober en pas als die af is gaan we aan de babykamer beginnen. Dus denk pas na 25-28 weken, heb daar nu ook nog geen behoefte aan merk ik. Wel lekker dat je nog zo lang de tijd hebt

één maand geleden

De babywagen heb ik echt met 12 weken al besteld in de winkel met een levertijd van 20 weken 😳 verder heb ik nog niets besteld, we gaan volgende week wel de kamer verven maar pas verder behangen/inrichten als we het geslacht weten.

één maand geleden

Kleding kopen we de hele zwangerschap door. Als we iets tegen komen wat we écht leuk vinden, nemen we het mee. Nu nog even wachten met het nieuwe seizoen, want zomerkleding voor in februari heeft geen zin. Babywagen hebben we al, maar was onze eerste aanschaf bij de eerste! Dit omdat daar soms lange levertijden zijn en we het met een mooie aanbieding konden aanschaffen. Dit was rond week 16 toen ongeveer. Babykamer rond week 30 ingericht. Alles zoveel mogelijk klaar voor ik met verlof ga, want dan kan ik lekker tutten 😂

één maand geleden

Wij zijn al lekker begonnen met de kamer en grotere meubels/benodigdheden😊 merk dat ik het idee fijn vind dat strak, als ik echt een grote buik heb, er niet zo heel veel meer moet gebeuren. En dat ik dan vooral kan concentreren op kleding/accessoires kopen. Maar vind het ook altijd erg leuk om te schilderen enzo. Dus dat helpt ook wel😇

één maand geleden

Ik ben alvast begonnen met de kamer. Vorige zwangerschap na 3 dagen verlof bevallen, dus ga alle tijd aan het eind genieten met m’n gezin zo lang het kan, vind het nu heerlijk om al veel gedaan te hebben. Heb de rest al in huis dus eigenlijk weinig wat nog echt moet.

één maand geleden

Ik heb alles al in me hoofd en op papier uitgezocht. Bij babypark adviseerde ze ons om met +/- 20 weken de grote dingen te bestellen i.v.m. levertijd.

één maand geleden

De babykamer hebben we met 20 weken ingericht! En de kinderwagen ooj net daarvoor besteld, hier zat een best wel lange levertijd op namelijk. De rest wat later! Kleding sowieso gewoon tussendoor verzameld, tot aan de bevalling aan toe haha Maar eigenlijk: doe gewoon wat je zelf fijn vind! Ik vond het zelf heel fijn de kinderkamer (althans de grote meubels/verven) af te hebben met 22 weken, omdat ik daarna steeds minder ‘kon’ wat betreft zulke dingen. Assecoires en een boekenplankje ofzo ophangen kan altijd nog later natuurlijk. Maar ik ken ook zat mensen die pas na 30 weken begonnen aan de kinderkamer, en ook dat is helemaal prima! Er is geen goed of fout

één maand geleden

Vorige zwangerschap moesten we door corona de kinderwagen al rond 14 weken bestellen en kwam toen net optijd binnen. Had het kamertje geschilderd met 29 weken en toen de meubeltjes neergezet. Die hoefde we niet te bestellen en hergebruiken we nu ook. Ik begin denk ik rustig aan weer na de 25 weken ergens

één maand geleden

Wij hebben na de termijnecho al een bedje en verf voor de babykamer gekocht. We wisten vantevoren al precies wat we wilden hebben, dus kom niet wachten het ook te halen haha Kinderwagen en autostoel hebben we van mijn (schoon) ouders gekregen en dus ook al in huis 😅

één maand geleden

Na een goede 13 weken echo zijn wij voor inspiratie gaan kijken naar babykamers & een kinderwagen. Deze vonden we eigenlijk gelijk en er voor gekozen om dit alvast te bestellen. Door de langere levertijd komt dit pas begin oktober binnen. Na de geslachtsecho volgende week gaan wij op het gemak gerichter winkelen 🥰

één maand geleden

Aangezien je in het tweede trimester over het algemeen het fitste bent zou ik in die periode zoveel mogelijk proberen te regelen/kopen. Persoonlijk hou ik er ook erg van om dingen te kunnen afstrepen zodat het uit mijn hoofd is. Kleding heb ik volgens mij vooral gekocht nadat ik het geslacht wist. Dit ga ik nu ook weer doen. De grote dingen de vorige keer na een goede 13 weken echo. We zijn daarvoor in een paar winkels geweest dus dan ben je al snel een paar weken verder.

één maand geleden

Wij zijn eind eerste trimester begonnen. Gewoon uit enthousiasme. Babykamer is qua meubels nu zo'n beetje klaar, alleen nog wat aan de aankleding doen zoals een vloerkleed en dingen aan de muur enzo. Voor kleding en beddengoed etc. wachten we de 20-weken echo (gender) af. Ik houd ervan om dingen snel te regelen zodat ik daarna daar niet meer over hoef na te denken, maar ik weet ook dat andere vrouwen juist liever afwachten voor meer zekerheid over de zwangerschap en wat ze willen kopen. Iedereen is anders 😉

één maand geleden

Ik ga eerst een lijstje maken met wat ik allemaal nog nodig heb. Want we hebben al 1 zoontje dus daarvan hebben we natuurlijk al best veel spullen zoals: kinderwagen, badje, babybox,hydrofiele doeken en noem maar op. Kwa kinderkamer weet ik nu ongeveer hoe ik hem wil en ga ik dus ook nog lijstje maken wat en waar te bestellen. Maar ik ga er nu wel langzaam mee beginnen. Vind het ook leuk☺️

één maand geleden

Wij moeten vooral veel andere klussen in huis afronden, dus daar beginnen we mee en dan langzaam komt er ruimte voor de babykamer. Hebben nog wel eerst een kast nodig in de babykamer voordat we luiers, veel kleertjes en andere dingen kunnen aanschaffen. Dus ik denk gewoon als we klaar zijn met de rest dat de babykamer dan langzaam komt. Kleertjes kijk ik stiekem soms al voor, maar we weten het geslacht pas over 4 weken, dus dat wachten we nog even af.

één maand geleden

Ik heb al veel kleertjes, heb de flesjes, veel luiers, doekjes, hydrofiele doeken, badje, babynest, maar echt de kamer wil ik gaan bestellen na een goede 20 weken echo! Dus nog 3 weekjes wachten