32 Reacties

één maand geleden

Ik wacht sowieso net als vorige keer de 20 weken echo af. Lijkt me verschrikkelijk als er iets mis blijkt en je een huis vol baby spullen hebt staan.. Vorige x is met ca 30 weken alles geleverd. Nu hebben we bijna niks meer nodig, dat scheelt ook.

één maand geleden

Ik ben nu 13 weken en heb al wat spulletjes gekregen van vriendinnen/familie. Ook koop ik elke maand ‘wat’. Dat scheelt straks weer. Kinderwagen gaan we volgende maand vast kopen en nu zijn we al inspiratie aan het opdoen voor de kinderkamer. Geeft mij/ons wel een fijn gevoel als we niet alles in één keer moeten kopen

één maand geleden

Wij gaan eind september de babykamer shoppen, deze laten we leveren in week 29/30. Rond die tijd willen we ook de complete babyuitzet compleet hebben. Als we het geslacht weten (2 sept) gaan we ook wat gerichter shoppen en inderdaad grotere aankopen wat verspreiden over de komende maanden.

één maand geleden

hier hebben we de kinderwagen al en bedje van mijn zoontje nog en als we na 20 weken echo het geslacht weten ga dan baby kamer klaarmaken en kleertjes shoppen als weer een jongen wordt heb nog heel veel spulletjes

één maand geleden

Wij zijn vrij laat met kinderen krijgen in vergelijking met onze omgeving dus krijg super veel aangeboden van iedereen. Hebben jullie tips om dit te managen? Want wil dan eigenlijk gewoon de mooiste dingen eruit kunnen kiezen ofzo maar ook niemand voor t hoofd stoten 🫣 En wat zijn dingen die je eigenlijk echt niet 2e hands wilt? Bv kinderwagen of maxi cosi lijkt me beetje viezig?

één maand geleden

Eigenlijk hebben we alles nog van de vorige twee zwangerschappen maar onze jongste (straks middelste) heeft vorige week een nieuwe kamer gekregen zodat ze alvast afstand deed van het ledikantje. Dan voelt het minder alsof ze straks plaats moet maken voor de nieuwe baby 😅

één maand geleden

Reactie op mickey23

Wij zijn vrij laat met kinderen krijgen in vergelijking met onze omgeving d ...
Maxi cosi ivm mogelijke eerdere ongelukken. Verder kan volgens mij alles wel tweedehands. Ik zou bedanken en vragen of je het rustig thuis uit mag zoeken en of ze de rest terugwillen.

één maand geleden

Reactie op mickey23

Wij zijn vrij laat met kinderen krijgen in vergelijking met onze omgeving d ...
Gewoon eerlijk zijn, eerlijkheid duurt het langst! ‘Wij hebben een bepaald idee van hoe we het willen, helaas past dit er niet helemaal bij, toch super bedankt voor het aanbod!’ 2e hands kinderwagen zou ik zelf, mits hij naar mijn smaak is, van vrienden/familie niet erg vinden! Bekleding kun je wassen. Geldt hetzelfde voor Maxi Cosi maar dan zou ik wel kijken of die aan ‘de laatste eisen’ voldoet (afhankelijk van hoe oud die is) Zelf zou ik alleen altijd een nieuw matras voor het bedje willen

25 dagen geleden

Wij gaan in onze vakantie de babykamer klaarmaken (20 weken zwanger) omdat ik dit graag samen met mijn partner wil doen. Daarna kunnen we rustig en gericht shoppen omdat we dan ook het geslacht weten. Houdt van vooruit denken en de dingen afvinken om de laatste maanden me hier niet om druk te hoeven maken. Babybox voor in de woonkamer hebben wij 2ehands gekocht. Voor een kinderstoel/wipstoel en badje hebben we ook 2e hands gekeken, maar nog niets definitief gekocht. De rest kopen wij wel allemaal nieuw, en van familie krijgen we ook een deel cadeau. 🥰

25 dagen geleden

Reactie op mickey23

Wij zijn vrij laat met kinderen krijgen in vergelijking met onze omgeving d ...
Ja lastig he, wij kregen ook het een en ander aangeboden. Kinderwagen wou ik zelf graag nieuw, wou er perse mee in het bos kunnen enz en ook dat het gewoon fijn loopt. Autostoel heb ik wel geleend. Was een hele luxe, van een goede vriendin dus weet ook wat er mee gebeurd is, en bekleding kan je wassen :) Persoonlijk vind ik veel dingen tweedehands prima als het netjes is en ik het goed schoon kan maken. Maar sommige dingen zijn gewoon niet je smaak. Dan zeg ik gewoon wat lief dat je aan me denkt met die spullen, maar heb toch wat anders op het oog. Is ook helemaal prima toch, denk niet dat mensen daar beledigd door zijn.

25 dagen geleden

Bij mn eerste ging ik na de 20e week starten met de babykamer en spullen kopen. Nu slaapt de 2e het eerste jaar bij ons en daarna gaan ze samen op 1 kamer. Dus een babykamer hoeven we niet te maken. We hebben ook vrijwel alle spullen nog. Dus op wat kleine dingen na niet zo veel voorbereiding meer nodig. Denk dat ik rond week 35/36 de box, wieg, kleding en andere spullen bij mn ouders van zolder ga halen en spulletjes wassen enz. :)