22 Reacties

vorig jaar

Actigel 2 in 1 van multigyn heeft bij mij tot nu toe het beste gewerkt. Vaginale crème miconazol valt ook te proberen, alleen van het tablet kreeg ik dan weer een schimmel

vorig jaar

Ik had vaak vaginale infectie. Ook kweek afgenomen. 1 pilletje gehad en sinds dien geen last meer van 🙈

vorig jaar

Reactie op Katja0205

Ik had vaak vaginale infectie. Ook kweek afgenomen. 1 pilletje gehad en sin ...
Ja, die werkt niet bij een bacterie :)

vorig jaar

Ik had dit op begin van me zwangerschap ze geven je daar gewoon medicatie voor en trouwens het is belangrijk je kan vroeg geboorte ervan krijgen na 8 dagen kuur ben je ervan af

vorig jaar

Ik had dit op begin van me zwangerschap ze geven je daar gewoon medicatie v ...
Ja dit las ik inderdaad ook. Ik ben nu 31 weken zwanger en het beangstigt me wel een beetje.

vorig jaar

In het verleden hier ook veel last van gehad. Het enige wat bij mij echt hielp zijn de normaflor tabletten, deze kan je online bestellen. Sinds in deze toen ben gaan gebruiken is het verdwenen zonder enige andere medicatie!

vorig jaar

Goed dat ik dit topic lees, ik twijfel er ook al een poosje over. Heb totaal geen verdere klachten alleen (en ook niet altijd) geen frisse geur. Ik ben ook benieuwd wat ze je voorschrijven. Ga morgen de huisarts maar eens bellen denk ik.

vorig jaar

Reactie op IreneEmma

Goed dat ik dit topic lees, ik twijfel er ook al een poosje over. Heb totaa ...
Ik kan vanmiddag als het goed is iets ophalen.. zal het straks laten weten en van te voren beetje uitzoeken wat de bijwerkingen kunnen zijn. Gewoon geen prettig idee dat er straks mensen boven op staan en het viezigheid ruikt 😬🙃

vorig jaar

Ja ik snap je toen ik het had op begin dacht ik hoort bij de zwangerschap toch tot dat de gynaecoloog zei dat is bacteriële vaginose en toen heb ik vaginale medicatie gekregen was het gelijk weg en dat het vies ruikt is idd niks maar dat is nog niet het ergste dat is een vroeg geboorte wat zou kunnen gebeuren daarom heb ik het al met 15 weken laten behandelen ben nu 30 weken

vorig jaar

Ik heb vandaag clindamycine 2% opgehaald bij de apotheek. Dit moet zonder applicatie worden aangebracht. Als ik internet mag geloven heeft het verder geen bijwerkingen voor de zwangerschap. Zal het gedurende 7 dagen moeten inbrengen.

vorig jaar

Applicator *

vorig jaar

Hi! Vervelend is het hè. Heb een maand geleden een kuur Metronidazol gehad. Dit hielp heel goed! Het lijkt echter weer een beetje terug te komen dus het is wederom uitgeschreven door de gynaecoloog. Heb ook gevraagd of ik wat kan doen om te voorkomen dat het weer terug komt, maar dat was er niet echt...

vorig jaar

Ik had antibiotica gekregen, maar is niet helemaal weggegaan. Nu moest ik veel drinken en het eruit plassen en als ik meer klachten krijg weer bellen naar de huisarts. Echter had ik bij de eerste toevallig maar me plas na laten kijken niet eens omdat ik klachten had😅

vorig jaar

Reactie op Baby Kr

Hi! Vervelend is het hè. Heb een maand geleden een kuur Metronidazol gehad. ...
Huisarts gaf hier aan dat als de kweek positief is, ik ook metronidazol krijg. Heb je er bijwerkingen van gehad?

vorig jaar

Reactie op IreneEmma

Huisarts gaf hier aan dat als de kweek positief is, ik ook metronidazol kri ...
Ik heb niet echt iets gemerkt van bijwerkingen, buiten een metaalsmaak in m'n mond. Wat ik ook wel grappig vond is dat de apotheker zei: "het kan ook een condoom aantasten, maarja dat maakt niet meer uit" 😅

vorig jaar

Reactie op Baby Kr

Hi! Vervelend is het hè. Heb een maand geleden een kuur Metronidazol gehad. ...
Mijn gynaecoloog zei, als het reeds behandeld is, om daarna normaflor te gebruiken om de ph waarde op pijl te houden, door de hormonen raakt die nogal van slag bij sommigen. 🥲

vorig jaar

Reactie op Opgoedgeluk

Mijn gynaecoloog zei, als het reeds behandeld is, om daarna normaflor te ge ...
Goede tip! Dit kan ik ook nog gaan proberen. Ik slik ook een probiotica om van binnenuit de bacteriën goed te houden. Nu is de bacterie weg, is de schimmel terug en zo blijft het heen en weer gaan

vorig jaar

Reactie op Lisaaa-

Goede tip! Dit kan ik ook nog gaan proberen. Ik slik ook een probiotica om ...
Ze gaf echter wel aan dit pas te gebruiken als de schimmel/bacterie is behandeld, anders zou dit blijkbaar enorm pijn en branderig aanvoelen. Ik heb er ook enorm veel last van, al sinds het 1e trimester. Ik kan wel janken en ben soms blij als straks alle hormonen weer normaal gaan worden 🥲

vorig jaar

Reactie op Opgoedgeluk

Ze gaf echter wel aan dit pas te gebruiken als de schimmel/bacterie is beha ...
Jaa ik mag medisch niks meer (vanwege zwangerschap) alles al gehad. Nu pappen en nathouden met drogisterij en homeopathische middeltjes. Hier al sinds september 2023 onderweg... Als die kleine eruit is, kan ik de hele apotheek opvragen, maar nu nog even geduld. Inderdaad om te janken als je wéér wakker wordt met de fik erin 🫠

vorig jaar

Reactie op Lisaaa-

Jaa ik mag medisch niks meer (vanwege zwangerschap) alles al gehad. Nu papp ...
Vraag eens voor het orale drankje amfotericine B, of heb je dit al geprobeerd?