16 Reacties

茅茅n maand geleden

Ik heb gehoord dat wee毛n opvangen in bad dus niet fijn is . Maar het persen wel. Dit wil ik ook graag zo maar dan wel in het ziekenhuis. Geen idee waar je een bad kan huren misschien even bellen naar verloskundige ?

茅茅n maand geleden

Wellicht heb je hier iets aan! 2 verloskundigen gaan hierover met elkaar in gesprek! 馃槃 -edit mod Eliza- link weggehaald op verzoek van plaatser

茅茅n maand geleden

Reactie op dutch-baby

Wellicht heb je hier iets aan! 2 verloskundigen gaan hierover met elkaar in ...
Ik zie dat ik de verkeerde link het gedeeld. Als het goed is klopt deze wel: https://open.spotify.com/episode/6eS6IIlWHknGAAUOtzkVCv?si=zcsprm0YSiykethIWkgXXQ

茅茅n maand geleden

Reactie op dutch-baby

Wellicht heb je hier iets aan! 2 verloskundigen gaan hierover met elkaar in ...
Dankjewel ga ik even luisteren 馃槂馃尫

茅茅n maand geleden

Ik vond het vreselijk, eerste keer werd ik medisch, tweede keer geprobeerd en dus niks 馃檲 Douchen zorgde bij mij ook voor een wee毛nstorm, terwijl heel veel vrouwen dat juist heerlijk vinden, dus je kan het prima proberen maar ga er niet vanuit dat het lukt! Ik heb 1x gehuurd via een zwangerschapscursus en 1x via oerbron, allebei geen aanrader.

茅茅n maand geleden

Ik ben thuis bevallen in bad. Het was heerlijk! De warmte zorgde direct voor minder pijn en ontspanning. Ik heb mijn zoon zelf aan kunnen pakken en ik ben in squattende positie bevallen. Echt een aanrader. Ik hoop deze keer zeker weer zo re mogen bevallen. :)

茅茅n maand geleden

Ik heb een goeie ervaring! Heb tot 8 cm ontsluiting de weeen in bad opgevangen en uiteindelijk niet in bad bevallen. Het zorgde bij mij voor meer ontspanning en had weinig pijn van de weeen, denk door het warme water! Weinig uitgescheurd (1 hechting) denk omdat alles lekker week was! Volgende bevalling wil ik het weer!

茅茅n maand geleden

Ik ben vorig jaar in bad bevallen. Mijn mooiste bevalervaring tot nu toe! Eerste 2 zijn in het ziekenhuis geboren. Eerste op mijn rug liggend, tweede meer op mijn zij. Op zich ben ik goed in bevallen. Kan me er zelf helemaal aan over geven. Maar na het lezen van het boek 'Vrije geboorte' wist ik dat het ook anders kon. Bij de 3e eerst de wee毛n in bed opgevangen met fijne muziek op mijn oren en mijn man masseerde mij tussen de wee毛n door. Vooral de voetmassage die hij intu茂tief gaf was heerlijk! Het bevalbad stond al klaar en was voor de helft gevuld. Toen de wee毛n heftiger werden is het bad aangevuld en ben ik in bad gegaan. Ik zat helemaal in mijn eigen bubbel. Luisterde naar mijn lichaam, welke houding er nodig was. Zodra ik in het warme water ging was het al zo ontspannend gelijk en waren de wee毛n veel beter op te vangen. Tussen de wee毛n bewoog ik af en toe mijn lichaam, naar wat mijn lichaam aan gaf nodig te hebben. Van rugligging ging ik uiteindelijk voorover over de rand heen hangen. Op moment dat ik dacht: nu worden de wee毛n wel heel heftig, kreeg ik het gevoel dat ik moest poepen. Dat voelde ik al een tijdje, dus ik dacht: nou boeien, ik druk even harder, dan poep ik maar in bad. Daarvoor krijg je ook een schepnetje er bij. En mijn man is gelukkig nergens vies van. Wat ik niet door had, was dat ik tegelijk het hoofdje er uit perste, zonder een centje pijn. Bij de volgende wee perste ik nog een keer en had ik mijn ventje in mijn armen. De laatste wee毛n waren pittig. Maar de bevalling zelf heb ik nauwelijks gevoeld. Omdat ik steeds meebewoog ging alles heel soepel. Ik had geen scheurtje niets. Ook mijn zoontje kwam super uit de bevalling. Waar de andere 2 kinderen fysio nodig hadden vanwege voorkeurshouding en pijn in hun lichaam, heeft deze nooit ergens last van gehad. Ik wil nu zeker weer thuis in bad bevallen! Ik heb het bad gehuurd. Even googlen op 'bevalbad huren'. Ik heb hier gehuurd: https://www.bevallingsbaden.nl/. Prima service! Je kunt het bad ook meenemen naar het ziekenhuis. Maar veel ziekenhuizen hebben zelf ook bevalbaden. Even informeren! En ik kan je adviseren om 'vrije geboorte' op fb te volgen!

茅茅n maand geleden

Bij mijn eerstebevalling ook in badderen wee毛n opgevangen maar ik had juist heel veel behoefte om me uit te strekken en veel kracht te kunnen zetten op zijn benen tijdens de wee毛n (wel gewoon buik weeen) en dit lukte niet in bad. De baarkruk vond ik toen heel oncomfortabel en uiteindelijk ben ik thuis op bed op mijn zij bevallen. Ik moet dan ook zeggen dat toen mijn wee毛n echt begonnen is binnen 2 uur gelijkelijk aan al op 10 cm ontsluiting zat maar vervolgens nauwelijks perswee毛n kreeg. Ik ga bij deze bevalling wel weer het bad op zetten en hoop zeker weer op een badbevalling maar ik houd net zoals de vorige keer zo veel mogelijk opties open en wil er ook een yogabal bij hebben.

茅茅n maand geleden

Reactie op QueXan

Ik ben vorig jaar in bad bevallen. Mijn mooiste bevalervaring tot nu toe! E ...
Pff mag ik hiervoor tekenen 馃槄? Mooi verhaal!

茅茅n maand geleden

Ik vond het bad werkelijk geweldig. Had hem gehuurd van een verloskundigenpraktijk in de buurt. Heb er wel 6 uur in gelegen om de wee毛n op te vangen. Mijn man ververste steeds het water met een waterkoker steeds wat warm water toevoegen. Helaas bleek ik met 10 cm ontsluiting een kindje in kruinligging te hebben en moesten we daarna naar het ziekenhuis maar ik denk met liefde terug aan de fase in bad. Ik deed mn oren tijdens de wee毛n onder water om alle geluid te blocken en vond het warme water pijnstillend voor de wee毛n. Ook voelt je lijf niet zo zwaar aan

茅茅n maand geleden

Ik vond het warme water enorm helpend. Heerlijk om in te liggen en het verlichte echt de pijn enorm. Bevallen in bad dat lukte mij nie馃ゲ ik had geen persween en daardoor geen idee wat ik aan het doen was haha

茅茅n maand geleden

Mijn derde bevalling was in bad en het was echt een heerlijke ervaring. Vlot, voelde fijn en veilig in m鈥檔 letterlijke bubbel, en m鈥檔 grote baby (4600 gram) kwam heel rustig ter wereld. Bad gehuurd, inderdaad bevalbad.nl Paar tips Zorg dat je partner het bad getest heeft en vooral ook weet hoe het verloopstuk met de kraan vast moet. Dat was die van mij vergeten haha. Gelukkig kwam de verloskundige snel om te helpen want anders was ik in een leeg bad bevallen. Het water had wat hoger gemogen (ben uiteindelijk maar een uurtje in het bad geweest want zodra ik er in ging vlotte de bevalling enorm) Koop fairy lights van de action! Handig voor het zicht en ziet er prachtig uit. Zie foto鈥檚 (dit was na de placentageboorte, vandaar het bloed ;)) Oh en inderdaad dat boek vrije geboorte is fijn om je voor te bereiden. Niet perse op een bad bevalling maar een bevalling zoals jij het wil. Ik had twee prima ongecompliceerde eerdere bevallingen (van m鈥檔 zoons van 13 en 15), maar deze van de dreumes was echt een heerlijke, krachtige en trotse ervaring.

茅茅n maand geleden

Reactie op mimumo

Mijn derde bevalling was in bad en het was echt een heerlijke ervaring. Vlo ...
Bevalbadhuren.nl bedoel ik

茅茅n maand geleden

Ik had thuis geen bad en was van plan om naar het geboortehuis te gaan in het ziekenhuis. Twee van de drie ziekenhuizen die op dat moment plek hadden, hadden ook een bad tot hun beschikking. Heb daar tot 8 cm veel in gezeten, veel op handen en knie毛n en leunend over de rand van het bad. Zorgde wel voor ontspanning bij mij. Ik zou dat de volgende keer ook wel weer willen!

茅茅n maand geleden

Ik vond het heeeerlijk! Echt als heel bijzonder ervaren. Toen mijn zoontje geboren werd had hij zelfs zijn ogen al open onder water. Dat was zo鈥檔 bijzonder moment! Misschien alvast een kleine tip: je kan ook iets te vroeg in bad gaan zitten, ik deed dat dus en toen zwakten mijn wee毛n weer iets af.. Ik heb mijn bevalbaf bij De Oerbron gehuurd. Prima service met duidelijke handleidingen. Alleen bleek achteraf de pomp voor het eruit pompen van het water het niet te doen..