5 Reacties

2 weken geleden

Bij veel vrouwen stopt de productie met het tweede trimester. Je hebt daar zelf geen invloed op. Om deze reden wacht ik zelf met zwanger worden tot de eerste verjaardag van het kind wat nog drinkt, omdat tot de eerste verjaardag moedermelk de hoofdvoeding blijft. Dat geschreven te hebben, heb ik zelf doorgevoed totdat ik ben bevallen van onze jongste zoon. Daarna wilde mijn oudste zoon nog wel bij mij drinken, maar vond hij de melk niet meer lekker. Ik heb hem twee jaar gevoed. Ik had tijdens de zwangerschap geen problemen met mijn productie, maar het voeden deed wel flink zeer aan mijn tepels. Ik ging toen eigenlijk vooral door met voeden voor hem, omdat hij zo aan de borst gehecht was.

2 weken geleden

Ik ben momenteel zwanger van de 2e en bij mij is de productie rond 8 weken zwangerschap terug gelopen (400 ml ) Nu 15 weken zwanger en helaas geen productie meer bij mij is het gestopt.

2 dagen geleden

Als je nog een tijdje wil doorvoeden kan je het beste wachten met zwanger worden. De productie stopt heel vaak in een zwangerschap omdat de meeste lijven borstvoeding + zwangerschap niet kunnen dragen. Je vraagt nogal veel van je lijf met deze combinatie. Ik zou wachten.. ook met oog op je eigen reserves!! Alle reserves en vitamine- mineralen opslag gaan als eerste naar je baby, daarna een deel naar de moedermelk- En dan; waar kom jij zelf in dit rijtje?馃槍 Afijn, de keus is aan jou.

2 dagen geleden

Ik ben inmiddels moeder van 3 kinderen en bij de twee oudste allebei doorgevoed tot enkele weken voor bevalling (op mijn verzoek toen gestopt). Mijn kinderen waren toen wel iets ouder.

11 uur geleden

Ik ben terug zwanger geworden toen mijn dochter 2 jaar en 2 maanden was, zij dronk nog veel toen, zowel overdag als 鈥榮 nachts. Mijn productie is toen na enkele weken beginnen terug lopen en in het tweede trimester helemaal gestopt. Mijn dochter is de volledige zwangerschap blijven droogdrinken. De frequentie was wel verminderd en de nachtvoedingen zijn gestopt. Intussen ben ik al 10,5 maanden aan het tandemvoeden. Bij de meeste vrouwen valt de productie stil tijdens de zwangerschap of toch een sterke daling. Oudere kinderen blijven dan vaker droogdrinken en hebben de melk natuurlijk minder nodig als voeding dan jongere kinderen. Jongere baby鈥檚 stoppen vaker, en hebben natuurlijk wel andere melk nodig.