2 Reacties

4 maanden geleden

Hey lieve mama! Die eerste weken zijn killing! Het is heel persoonlijk hoe je er mee omgaat. Het heeft te maken met eerdere ervaringen, verhalen die je leest en hoort maar ook gewoon je persoonlijkheid. Daarom zal voor iedereen wat anders helpen. Ik hield en hou me vast aan het volgende: - je hebt er geen invloed op - je bent NU zwanger. Dus ook al gaat het mis. Zorgen maken zal de pijn niet minder maken. En iedereen zit in hetzelfde schuitje. Zwanger zijn is van moment naar moment leven. Wachten tot je kunt testen… bij een positieve test weer wachten tot de eerste echo. Na een goed eerste echo weer wachten tot de termijn echo… en dan komt nog de nipt als je er voor kiest. Dan de 20 weken echo etc. Dus ik probeer te genieten ondanks de spanning en van moment naar moment te leven. Ik heb net een positieve test gekregen vanmorgen.. donderdag mijn NOD. dus over een weekje ga ik pas de verloskundige bellen als alles goed mag blijven gaan 🤞🌈 Ik blijf ook voor jou duimen! Heb vertrouwen lieve mama!

4 maanden geleden

Hoi hoi! Ik zag je berichtje en ik heb precies het zelfde als jou! Bij ons is het wel gepland en mijn tweede zwangerschap maar ik ervaar dezelfde spanning als bij de zwangerschap van mijn dochtertje. Ik denk dat het ook heel normaal is dat je het spannend vindt dat je je ook bewust bent dat het ook mis kan gaan, maar zoals hier boven al gezegd je hebt er geen invloed op en het is gewoon een hele onzekere tijd maar dat neemt niet weg dat je er zeker nu al van mag genieten en alvast lekker mag weg dromen over alle leuke en mooie momenten die er aan zitten te komen. Ik probeer voor nu gewoon lekker veel afleiding te zoeken, en dat lukt aardig met een kleutertje van 4,5 jaar 😜 dus ga in je vrije tijd veel leuke dingen en probeer lekker bezig te zijn! En mijn tip is probeer niet al te veel forums te lezen of kijk goed naar wat je wel en niet leest, je kunt er veel leuke dingen lezen maar helaas lees je ook minder leuke dingen. Ik merkt dat dat mij onzeker maakt Liefs