Hi,
Eerst even wat info voor dat ik m'n verhaal vertel:
- 2 juni positieve ovulatietest
- 4 juni waarschijnlijk eisprong gehad (lichte kramp heel specifiek aan rechter kant)
- 14 juni de eerste positieve zwangerschapstest (Clearblue digitaal)
15 juni de verloskundige gebeld om zwangerschap door te geven. Er werd gevraagd naar de laatste menstruatie maar die is bij mij zo onregelmatig dat hier geen info uit te halen valt over hoe ver ik zou zijn. Door deze onduidelijkheid vroege echo ingepland voor 24 juni.
Ik ben dus vandaag naar de echo geweest. Was in eerste instantie niks te zien in de baarmoeder maar na lang zoeken toch iets gevonden, een soort zwart gat. Maar vk was niet zeker of dit een beginnende zwangerschap zou zijn. Dus ook eierstokken gecheckt:
Rechter eierstok: leeg blaasje (wss waar de eicel vandaan is gekomen)
Linker eierstok: niks te zien
Vk zei dat er misschien een BBZ zou kunnen zijn, dus dezelfde dag nog doorverwezen naar ziekenhuis. Hier weer een echo gemaakt waarop precies hetzelfde te zien was. Ze kwamen er niet uit en wilden een BBZ niet uitsluiten. Dus nu op 27 juni wéér een afspraak gemaakt om nog een keer te kijken.
Ik vraag me af,
- heeft het zin om na 3 dagen alweer te kijken? Is dit niet veel te vroeg?
- zou er sprake kunnen zijn van een BBZ terwijl er duidelijk iets te zien is in de baarmoeder?
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en wat is hier uitgekomen? Ik maak me namelijk best wel zorgen nu door alle onduidelijkheid. Ik zal een foto bijvoegen van de echo, wat er te zien was in de baarmoeder.