43 Reacties

10 dagen geleden

Reactie op Ina33

Je zou kunnen kijken of je via je huisarts een verwijzing naar de bekkenfys ...
Dan moet er wel urine incontnentie vastgesteld zijn. Anders gaat je huisarts dit ook niet doen. Huisartsen geven niet meer snel verklaringen etc tenzij het echt zo is

10 dagen geleden

Reactie op Ina33

Je zou kunnen kijken of je via je huisarts een verwijzing naar de bekkenfys ...
Ik dacht zelf ook al zoiets te lezen! Nu heb ik toevallig ook echt last van urineverlies bij bepaalde handelingen (zoals peuter optillen..dat doe ik dus ook max 2* per dag 😅.). Dan heb ik het toch goed gelezen. Klopt het dat je dan ook niet eerst je eigen risico aan gort helpt? Die staat bij mij namelijk op 800+ omdat ik normaliter nooit wat heb, en ik niet wist of ik dit jaar zwanger zou worden..

10 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ik dacht zelf ook al zoiets te lezen! Nu heb ik toevallig ook echt last van ...
Oh en nog een vraag: móet je een verwijzing hebben voor vergoeding vanuit je verzekeraar? Is dat een standaard iets? Ik bel liever gewoon meteen de praktijk hier om de hoek en ga morgen langs. Vind het zo vervelend als je dan eerst naar zo'n huisarts moet etc.etc...

10 dagen geleden

Reactie op MenMF

Per uur? Dit wat niet de eerste keer, ik betaal 90 per uur 😭
Nee, niet per uur, ik ben er maar een half uur

10 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ik dacht zelf ook al zoiets te lezen! Nu heb ik toevallig ook echt last van ...
Ja alles wat uit de basisverzekering komt gaat eerst van je eigen risico af idd

10 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Oh en nog een vraag: móet je een verwijzing hebben voor vergoeding vanuit j ...
Nee alleen voor die specifieke vergoeding vanuit je basisverzekering. Als je aanvullend voor fysio bent verzekerd kun je gewoon gaan zonder verwijzing.

7 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ik zit er ook naar te kijken, en ben ook niet aanvullend verzekerd. Hier in ...
Voor bekkenfysio worden hogere tarieven gerekend als voor reguliere fysiotherapie dus de prijs zal nog wat hoger liggen.

7 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Ik dacht zelf ook al zoiets te lezen! Nu heb ik toevallig ook echt last van ...
Als fysiotherapie vanuit de basisverzekering wordt vergoed gaat dit helaas wel eerst ten koste van je eigen risico.

7 dagen geleden

Reactie op MenMF

Per uur? Dit wat niet de eerste keer, ik betaal 90 per uur 😭
Meestal zijn de behandelingen 25-30 minuten.

7 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Dit is een andere praktijk. Denk dat ik hierheen ga want dit zijn geen part ...
Elke praktijk mag zijn eigen prijzen bepalen. Zie hier een ander voorbeeld van gangbare prijzen.

7 dagen geleden

Reactie op MirjamvG33

Voor bekkenfysio worden hogere tarieven gerekend als voor reguliere fysioth ...
Is dat zo? Ik zie bij de praktijken in mijn buurt nergens een onderscheid dus ik dacht dat ze hetzelfde zouden zijn! Mehh..😅

7 dagen geleden

precies hetzelfde heb ik. ook niks wordt vergoed en toen ik 2 keer ben geweest meteen al rekening van meer dan 200 euro. ben er kort geweest en er is nauwelijks iets gedaan 🥲 schrok er ook van

7 dagen geleden

Ik loop nog van m’n vorige zwangerschap bij de bekken fysio en ik betaal €52 euro voor een half uur consult…. Als het goed is moeten ze het bekend maken wat hun uurtarief is.

6 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Is dat zo? Ik zie bij de praktijken in mijn buurt nergens een onderscheid d ...
Ik ben zelf fysio en het werkt helaas wel.op die manier. Als je verzekerd bent maakt het niet uit want dan telt het beide gewoon als 1 behandeling.

6 dagen geleden

Wat leer/doe je eigenlijk precies bij een bekkenfysio? Leer je stretch oefeningen, krijg je oefeningen hoe je je heup/ rug/ bilspieren sterker maakt, krijg je een massage…?

6 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Wat leer/doe je eigenlijk precies bij een bekkenfysio? Leer je stretch oef ...
Ik kreeg een schema met oefeningen en rust houdingen mee. Heel veel tips over wat wel en niet te doen en hoe je bepaalde dingen moet doen. En ze heeft me gemasseerd.

6 dagen geleden

Reactie op Ina33

Ik kreeg een schema met oefeningen en rust houdingen mee. Heel veel tips ov ...
En wat voor oefeningen zijn dat dan, kun je dat schema eens delen? 🤗

6 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Wat leer/doe je eigenlijk precies bij een bekkenfysio? Leer je stretch oef ...
Ze bekijken onder andere of je bekkenbodem te veel te weinig of precies goede spanning heeft. Op basis daarvan krijg je oefeningen. Dus als je te gespannen bekkenbodem hebt dan meer gericht op ontspannen van bekkenbodem. Als te zwak is op versterken. Is goed op hoe je dat zou houdt in zwangerschap. Daarom voelt goede bekkenfysio inwendig indien de patiënt dat oke vindt

6 dagen geleden

Reactie op ma9

Ze bekijken onder andere of je bekkenbodem te veel te weinig of precies goe ...
Die van mij doet dus geen inwendig onderzoek tijdens de zwangerschap. Die van jou wel? Nu heb ik wel de 'klassieke' vorm van bekkenpijn door verweking van de ligamenten, dus geen idee of dit dan verschil zou maken.

6 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

En wat voor oefeningen zijn dat dan, kun je dat schema eens delen? 🤗
Ik heb alleen de aantekeningen in mn telefoon dus hoop dat je hier wat aan hebt: - elke 2 uur plat liggen voor 10min met benen in vlinderhouding' en dus voetzolen tegen elkaar - 3x per dag een glute stretch zittend op een stoel of liggend op je rug Tips/leefregels - diepe dwarse buikspier aanspannen tijdens activteiten zoals omdraaien in bed, tillen, etc - bilspieren los laten bij staan en gewicht verdelen, dus niet op 1been leunen - knieën van het slot bij staan - geen activiteiten op 1 been (stofzuigen slenteren) - liever fietsen dan lopen of flink doorstappen - vermijd traplopen zoveel mogelijk - geen houdingen waarbij je je benen kruist (zowel staand, liggen, als zittend). Zoveel mogeljk wijdbeens - liggen met voedingskussen tussen benen Masseren van bilspier (zijkant bil) met een tennisbal