9 Reacties

20 dagen geleden

Ik denk dat je het beste naar de fysio kunt gaan, maar hoe dan ook: je zult wel meer rust moeten pakken ja. Een houding waarbij je benen een hoek van 90 graden maken ( dus bijv. op de bank liggen met je benen over de leuning) kan prettig zijn. Een fysio kan je ook wat oefeningen geven om andere spieren te versterken en te ontspannen.

20 dagen geleden

Reactie op ethrym

Ik denk dat je het beste naar de fysio kunt gaan, maar hoe dan ook: je zult ...
Ik doe momenteel via YouTube oefeningen. Ik heb geen fysio in mijn pakket maar ga zeker langs als het erger word. De fysio waar ik normaal heen ga heeft me dit geadviseerd maar zeker ook benoemd wel langs te komen mocht het erger worden. Bedankt voor je tip met de benen over de leuning. Ik ga die eens toepassen!

20 dagen geleden

Rust pakken wanneer je lichaam erom vraagt, maar mijn fysio heeft ook juist oefeningen meegegeven om sterker te worden en raadt aan om juist ook voldoende te blijven bewegen.

20 dagen geleden

Er is geen echte bekkeninstabiliteit bij mij vastgesteld, maar ik heb wel snel algemene last van mijn heup/heupbil/bekken/onderrug. Ik lig veel op de bank met de doomoo onder mijn benen, precies 1 kant per been, dan liggen mijn benen hoger dan mijn heupen. Ligt echt superlekker 😛. Daarnaast wandel ik max. een uurtje per dag en doe ik gewoon mijn dagelijkse dingetjes in het huishouden, en ben grotendeels ziekgemeld. Ik zit bijv. dus ook niet meer op een kantoorstoel. Áls ik werk, doe ik dat ook loungend op de bank. Autorijden gaat wel gewoon goed, maar wel max. half uur. Daarna gaat mijn onderrug zeer doen.. Zolang ik extreem rustig aan doe, heb ik geen last. Zodra ik een druk weekend heb, lig ik gelijk twee dagen voor pampus en kan ik nog geen eens wandeling maken.. Dus ik denk vooral rust, rust, rust, en een houding die voor jezelf comfortabel voelt!

20 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Er is geen echte bekkeninstabiliteit bij mij vastgesteld, maar ik heb wel s ...
Ik zit zelf al in de ziektewet en kom 3x in de week op locatie als begeleider wonen ongeveer voor 3,5 uur en zit dan wisselend met staan / kleine stukjes lopen. De reistijd is 10/15 min met de auto en ik doe 3x in de week een wasje en breng mijn dochter naar de opvang 3x in de week hier om de hoek. Loop zelf dagelijks half uur minimaal maar het doet me echt zeer🥲 voor mijn idee rust ik al heel veel😅

20 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Er is geen echte bekkeninstabiliteit bij mij vastgesteld, maar ik heb wel s ...
Wel super dat de doomoo bij jou werkt. Ik zal eens kijken ernaar.

20 dagen geleden

Ik loop zelf bij de manueel/fysio maar heb nog maar 2 behandelingen voor de rest vh jaar. Loop ook bij een chiropractor en die moet ik helaas zelf betalen maar heb er wel heel veel baat bij gehad. Dag na de manueel heb ik huilend op het werk gezeten. Voelde alsof mijn scharnieren draaide zonder olie met steken richting billen. Dat was woensdag, zaterdag vertrokken we richting Zwitserland waar we de nodige km zouden gaan wandelen. De eerste 2 dagen heb ik echt last gehad maar erna ging het steeds beter. Twijfel daarom nu heel erg of (teveel) rusten niet meer schaadt.... Heb zelf een kantoorbaan en wil er nu wel meer op gaan letten

20 dagen geleden

Hi Caitlin. Ik denk dat jij zelf kan opmerken wanneer je last krijgt en voelt dat je moet rusten. 7jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap heb ik bekkeninstabiliteit gekregen, na de zwangerschap ook jaren last gehad en nu ben ik weer zwanger en heb ik er heel erg last van. Traplopen doe ik op slak tempo. Wanneer ik bv. ga poetsen in huis, doe ik 10 min iets en ga dan weer zitten op de bank. Stil staan bij het koken is vreselijk, ik ga om de paar minuten weer zitten. Toch rust ik veel tussen het huishouden, hond uitlaten, werken en oudste kind opvoeden. Ook ga ik naar de fysio maar dat helpt niet echt bij mij. Ik moet vooral luisteren naar mijn eigen lijf en adviseer jou dat ook te doen, dan kom je het beste door de zwangerschap heen 😊

20 dagen geleden

Reactie op Esm89

Hi Caitlin. Ik denk dat jij zelf kan opmerken wanneer je last krijgt en vo ...
Bedankt voor je reactie. ❤️