16 Reacties

één maand geleden

Hoe moeilijk ook ik zou me ziek melden. Je eigen lijf gaat voor op het gemakzuchtige gedrag van je werkgever en collega’s. Gezien je het al meerdere malen hebt aangegeven. Vanuit daar word de bedrijfsarts ook ingeschakeld.

één maand geleden

Ziektewet, enige advies wat ik je kan geven. Het gaat alleen erger worden zo, en dan kan je in je verlof vrijwel niks meer

één maand geleden

Ik heb ook last van bekken instabiliteit. Nu werk ik op een kinderopvang waar alles laag is (montessori). Vrijwel meteen ben ik met m’n baas in gesprek gegaan hierover dat een 9 uur lange werkdag er op deze manier niet in zit. Heb meteen contact gekregen met de bedrijfsarts en werk nu 9 uur boventallig. Dus extra op de groep. Het is iets serieus en dat mogen je collega’s en baas gerust weten. Stok achter de deur zetten en voor jezelf kiezen. Extra pauze heb je recht op. Ze moeten je tegemoet komen hierin. Je bent desnoods zwanger!!

één maand geleden

Met dit soort dingen moet je naar je bedrijfsarts gaan!

één maand geleden

Ga naar de bedrijfsarts. Lastig is dat fysio niet mag zeggen je moet op werk 2 uur liggen of je mag dit niet. Ze mogen adviesen geven. Bedrijfsarts mag wel wat zeggen over het werk etc. Dus ik zou naar bedrijfsarts gaan die kan altijd brief bij fysio opvragen

één maand geleden

De gevolgen zijn zo groot meld je alsjeblieft ziek en denk aan jezelf. Ik ben vorige zwangerschap te ver gegaan en heb nooit kunnen herstellen. Deze zwangerschap helemaal niet gewerkt en ik leef nu eigenlijk op de bank of bed omdat ik nauwelijks nog naar de supermarkt kan. Bekkenklachten zijn geen grapjes. Zeker vrouwen die het nooit ervaren hebben in de zwangerschap willen nog wel eens doen alsof het niets is. Misschien is dat ook de reden dat je collega’s zo weinig respect geven.

één maand geleden

Toen ik de bedrijfsarts vertelde van mijn bekkenklachten heeft hij me meteen op 0 uren gezet en 100% in de ziektewet. Hij had vele nare casussen gezien waarbij vrouwen niet tot nauwelijks herstelde. Het herstelproces ging moeizaam. Dus neem contact op met de bedrijfsarts en ga samen met hem of haar kijken wat je nog kunt. Je gezondheid is nu belangrijk. Hopelijk herstel je snel na de bevalling en ben je een gezonde fitte mama. En hoe je werk nu reageert, zal ik mijn gezondheid niet op het spel zetten. Dat moet je natuurlijk sowieso niet doen, maar deze reacties zijn belachelijk.

één maand geleden

Ziek melden en vragen om een gesprek met de bedrijfsarts. Wat naar dat ze er op je werk zo laks mee om gaan! 😥

één maand geleden

Ziek melden! Je werkgever neemt je niet serieus blijkbaar dus dan zit er alleen ziekmelden nog op. Je lichaam geeft duidelijk aan dat het niet meer gaat en je hebt nog lange tijd te gaan.

één maand geleden

Als fysio mag je idd geen officiële uitspraken over werk geven. Alleen advies. Je kunt deze site raadplegen (en ook aan je werkgever laten zien). Gaat over het RECHT op extra pauze dus mag niet geweigerd worden. Belachelijk dat je wordt uitgelachen en dat andere collega's er bij worden betrokken. Respectloos!! https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/werk--en-rusttijden-arbeidstijdenwet/werk-rond-de-zwangerschap#:~:text=Voor%20zwangeren%20en%20werknemers%20tot,Deze%20pauzes%20gelden%20als%20werktijd.

één maand geleden

Dit staat er op de site; Voor zwangeren en werknemers tot 6 maanden na de bevalling gelden speciale regels voor extra pauzes: Er mag extra worden gepauzeerd tot een maximum van één achtste deel van de werktijd per dienst. Deze pauzes gelden als werktijd.

één maand geleden

Wow ik schrik er vooral ook van dat je wordt uitgelachen in je gezicht en dat je een leidinggevende hebt die dingen direct aan collega’s laat weten. Verder denk ik dat het heel belangrijk is dat je naar je lichaam luistert. Wat niet gaat dat gaat niet. Ga je nu daarmee teveel doorpushen dan gaat het er uiteindelijk waarschijnlijk veel slechter voor je uitzien lichamelijk. Je hebt geprobeerd naar oplossingen te kijken en daar werd lacherig over gedaan. Ik zou dan toch gaan denken aan ziektewet of gedeeltelijk ziektewet.

één maand geleden

Ik zou je zo snel mogelijk ziekmelden en de bedrijfsarts inschakelen. Wat een nare werkomgeving! En wat je baas doet is ook nog eens illegaal, zij mag helemaal geen medische informatie over jou delen met andere werknemers. Bekkenklachten moet je echt serieus nemen, mijn zus deed dat niet, en heeft na de bevalling van de tweede maanden in een rolstoel gezeten. De jongste is nu 2,5 en mijn zus is nog steeds niet de oude, haar is ook afgeraden nog zwanger te worden. Zo erg hoeft het bij jou natuurlijk niet te worden, maar je moet wel echt naar jezelf en je lichaam luisteren. Een bedrijfsarts kan dingen voor jou op papier zetten die je wel en niet mag, en jouw werkgever moet dat advies volgen. Wil je daar na je zwangerschap nog wel werken? Ik zou eventueel ook overwegen om rustig uit te kijken naar een andere baan.

één maand geleden

Wat een verschrikkelijke reactie van je baas! Heb je op je werk ooit eerder wel meer compassie en vriendelijkheid ervaren? Of zijn ze naar jou toe eigenlijk altijd al zo geweest? Ik zou je ziek melden. Er zijn zwangere vrouwen die zich voor veel minder al veel eerder in de zwangerschap ziek hebben gemeld ❤️ puur om te benadrukken dat dit een goede reden is om niet te werken. Extra pauze is volgens mij trouwens een verplichting voor de werkgever? Ik zou zo snel mogelijk overwegen hier weg te gaan, als ik heel eerlijk moet zijn. Is er geen kapperspraktijk dichter bij waar je woont, zodat je sowieso die reistijd al niet meer hebt? Pas goed op jezelf en probeer voor jezelf op te komen ❤️ als je nu al zo vreselijk veel last hebt van je bekken, kan ik me voorstellen dat het steeds erger gaat worden aangezien het gewicht wat we mee gaan slepen steeds groter wordt. En wat ik begrepen heb van bekkeninstabiliteit is dat je niet moet overbelasten en je je bekken moet laten rusten indien nodig, wat nu gebeurt is juist dat het zwaar overbelast wordt waardoor het van kwaad tot erger wordt. Doe jezelf dit alsjeblieft niet aan, zeker niet voor een werkgever die zelf meerdere regels overtreedt alleen al met haar reacties, het delen van privé informatie met je collega's en het weigeren om je pauze te geven.

één maand geleden

Ik ben fysio maar ondanks de kennis mag ik niet de werkgever adviseren over wat mijn patiënt wel en niet zou moeten doen. Het is een advies aan de patiënt. Moet er gericht aangepast worden mag dat alleen door een arts bepaald worden. Tis krom maar zo werkt het wel. Dus: ziekmelden, en bedrijfsarts inschakelen

één maand geleden

Meld jezelf alsjeblieft ziek en nee ik ben niet iemand van ohw ik heb m'n teen gestoten ik meld me ziek ik doe t zelf ook alleen als t echt niet gaat maar dit is niet normaal. Extra pauze is sws een recht wat je hebt en mag idd niet geweigerd worden. Persoonlijk zou ik niet zelf meer net m'n werkgever in gesprek gaan als hij zo doet maar alles via de bedrijfsarts laten doen dan sta je sterker. Maar bekken problemen zijn echt serieus ook voor na je bevalling