109 Reacties

3 maanden geleden

Hier juist hetzelfde ook 11 weken en voel het vooral wanneer ik met mijn zoontje van 2 bezig ben 🫣 voor de rest vooral bij trappenlopen (woon op een 2de verdieping zonder lift...) had ook zo gehoopt dat het me deze keer bespaard zou blijven maar helaas 🥲 heb wel een doorverwijzing naar de kine gekregen vandaag

3 maanden geleden

Hier hetzelfde, maar veel vroeger dan bij de eerste en tweede zwangerschap. Ik was er al bang voor, omdat ik het bij mijn tweede al 10 weken eerder had als bij de eerste en helaas, nu bij de derde nog eerder (nu 9 weken en al geruime week echt veel last)

3 maanden geleden

Ik ook. Ben 10 weken. Morgen een gesprek op mijn werk. Ben tandarts assistente en zit de hele dag op een stoel. Niet te doen meer. Ga denk ik gedeeltelijk de ziektewet in

3 maanden geleden

Hier helaas ook, alleen heb ik het al vanaf het begin omdat ik er nog herstellende van was helaas. Nu dat ik merk dat ik verder kom in mn zwangerschap word de last alleen maar erger en we zijn nog maar bij week 10 Ben deels op mn werk in de ziekte wet gegaan want zelfs de kleine dagelijkse dingen zijn al niet meer te doen

3 maanden geleden

Ik heb sinds gisteravond last van m'n zij/heupen. Vooral links. Wist niet dat het al met de bekken te maken kon hebben, ben nu 10+5. Weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik werk in de kinderopvang en ben deze vakantie hele dagen aan het werk op de bso, maar zie nog niet zo goed voor me hoe ik dit moet gaan doen, voelt zo vervelend

3 maanden geleden

Ik ben nu 10 weken en nog nergens last van. Maar ben wel heel benieuwd. Bij de oudste vanaf een week of 20 en bij de jongste vanaf een week of 13.. ben wel echt mega sportief geworden in de tussentijd 😅 dus ben wel benieuwd of dat nog verschil gaat uitmaken. Ze zeggen van niet?

3 maanden geleden

Ik ging eergisteren voor het eerst weer wandelen (4000 stappen met pauzes) na 5 weken plat liggen door de misselijkheid. Ik heb echt veel pijn vandaag 10+4. Gisteren kon ik amper lopen en vanochtend al zoveel last. Ik ben al ziekgemeld het is echt een drama........ Ik ben nu ook op vakantie dus mijn vaste bekkenfysio en chiro zijn niet in de buurt.

3 maanden geleden

8 weken en de ellende begint nu al. Hoop zo erg dat het.komt door gisteren te veel gewerkt en getild. Fysio maar weer gebeld en hopen op het beste..

3 maanden geleden

Poeh hier ook 8 weken nu en merk het alweer. Bij de andere 2 zwangerschappen zat ik in de ziektewet vanaf 13 weken.. nu ben ik al 5 jaar zzper dus word nog lachen.. gelukkig heb ik nu wel een hele lieve man aan mijn zijde die mij met alles helpt en zijn mijn andere 2 kinderen al zelfstandig. Maar die pijn.. kan wel janken

3 maanden geleden

Reactie op Marielledehaan

Poeh hier ook 8 weken nu en merk het alweer. Bij de andere 2 zwangerschappe ...
Ben je wel verzekerd of heb je recht op inkomen vanuit het uwv. Hoe is dat geregeld met met ZZPers

3 maanden geleden

Hé! Ik ben voor het eerst zwanger en ben bang dat ik het ook krijg, wat waren de beginnende symptomen bij jullie en zijn er bepaalde oefeningen waarmee je het kunt ‘trainen’? Ik merk dat ik een soort spierpijn gevoel in mn kont heb bij lopen of als ik mij verstap, kan dat het zijn? M’n moeder heeft het ook gehad en mn nichtjes hadden het allemaal… weet niet in hoeverre het genetisch is maar ik ben al soort van voorbereid 😅

3 maanden geleden

Reactie op Adrianadevries

Hé! Ik ben voor het eerst zwanger en ben bang dat ik het ook krijg, wat war ...
Steken in de rechterbil in welke houding ook. Ik heb nu een warmte mat waar ik veel opzit dit helpt wel eventjes!

3 maanden geleden

Meer mensen die helaas geen begrip krijgen op hun werk?

3 maanden geleden

Ik heb zelf ook veel last van mijn bekken, ook al aan geklopt bij de bekken fysio want pijn is heftig in een keer, eerder als last van gehad van de vorige zwangerschap en bevalling, nu ben ik ook ziek gemeld want ging gwn niet meer..

3 maanden geleden

Reactie op Annetjexxxxx

Meer mensen die helaas geen begrip krijgen op hun werk?
Yes! Heel vervelend om niet begrepen te worden. Wordt er zelfs onzeker van omdat ik me ga afvragen of ik me niet aanstel...

3 maanden geleden

Reactie op SpruitFebruari2025

Yes! Heel vervelend om niet begrepen te worden. Wordt er zelfs onzeker van ...
Ja ik durf me ook amper ziek te melden 🥺

3 maanden geleden

Vorige zwangerschap sinds week 9 echt goed last van en vanaf week 33 in een rolstoel gezeten van de pijn. Deze zwangerschap ben ik nu 8w+1 en begin het weer heel langzaam te voelen, alle oefeningen van de fysio doe ik al en de rust pak ik al maar ik vrees het ergste

3 maanden geleden

Jaa hier ook :( Vorige zwangerschap vanaf week 10 last, en vanaf week 20 kon ik amper lopen. Nu beginnen de steken en de pijn bij het zitten en lopen ook al weer. 😓

3 maanden geleden

Nog niet maar ik vrees er enorm voor. Bij de eerste zwangerschap heb ik hier vanaf 20 weken last van gehad tot 6 weken na de bevalling. Door de bekkenpijn kun je andere spieren weer overmatig aanspannen waardoor je daar weer last van krijgt. Uiteindelijk heeft de bekkenfysio met dryneedling het probleem opgelost. Als ik weer last krijg ga ik direct laagdrempelig naar de fysio om de ergste pijn hopelijk zo lang mogelijk uit te stellen.

3 maanden geleden

Reactie op Roxx

Nog niet maar ik vrees er enorm voor. Bij de eerste zwangerschap heb ik hie ...
Dan heb je nog geluk dat je 6 weken na de bevalling de oude was. Ik heb er 1,5 jaar over gedaan en toen werd ik weer zwanger.